• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-07 11:37:13 följande:
    Dagens inköp, bland en massa annat.Ett lexingtonhjärta till jul 26 cm stort. Älskar det!
    Superfint!

Almin: Jag har alltid fullt upp . Fast det är nästan lugnare när de har varit på dagis och i skolan. De brukar ha lekt av sig där.. Njut av din lediga dag .

Syltan. Du verkar ju ha det så lungt och tråkigt ! Vill du låna mina kids för att puiffa till det lite..
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-07 11:41:44 följande:
    Ett litet sybord till alla mina sytillbehör! Lite shabby...
    Jättefint! Bor det i arbetsrummet?
  • Sylt
    gemelli skrev 2007-11-07 11:32:18 följande:
    Sylt,Åååå vad paket du får i brevlådan. Mistel var ju underbar, vill oxå ha
    Är man snäll så... eller handlar mkt över nätet... eller skickar bud m FL:are så får man många paket
    Kajsa M skrev 2007-11-07 11:37:13 följande:
    Dagens inköp, bland en massa annat.Ett lexingtonhjärta till jul 26 cm stort. Älskar det!
    Kanonfint, ser ut som att det hänger på "mitt" skåp
    juliah skrev 2007-11-07 11:39:19 följande:
    Å hjälp, här verkade det stökigt och vilt  (Krya på er sjuklingar)syltan, underbart alltsammans, har spanat på ugglorna jag med och känner mig sugen. Noell brukar leka uggla ibland
    Vi har lite blandade färger på ugglorna här hemma.... de är såå fina. Trycket är på ryggen så Sigge brukar ta på tröjan bakofram för att själv kunna njuta av trycket
  • Sylt
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 11:42:09 följande:
    Syltan. Du verkar ju ha det så lungt och tråkigt! Vill du låna mina kids för att puiffa till det lite..
    Tack det är så bra så. Har fått Ville att somna i vagnen för ovanlighetens skull *njuter o fikar o hänger här....*
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 11:42:09 följande:
    Superfint!Almin: Jag har alltid fullt upp. Fast det är nästan lugnare när de har varit på dagis och i skolan. De brukar ha lekt av sig där.. Njut av din lediga dag.Syltan. Du verkar ju ha det så lungt och tråkigt! Vill du låna mina kids för att puiffa till det lite..
    Tackar!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 11:42:45 följande:
    Jättefint! Bor det i arbetsrummet?
    Japp det har flyytat in. Ska nu inredas med diverse nålar, trådarullar osv. Det har lönnfack och mysiga lådor.
    Sylt skrev 2007-11-07 11:44:35 följande:
    Ja fast du har väl hunnit måla ditt redan?
  • gemelli

Lynn,

Nått man gör när man gått över tiden. Man retar livmordersmunnen, och NEJ det var inte skönt...

VSM,

Ojjj dina söner såg inte ut att må så illa

Sylt,

• Sylt
    Kajsa M skrev 2007-11-07 11:48:32 följande:
    Ja fast du har väl hunnit måla ditt redan?
    Ja, fast inte så mkt .
  • Lynn84

Gemelli

Nej det förstår jag din stackare!!!

Glömde ju berätta att jag vaknade till ett vinterland i dag på morgonen!
    Här har det snöat under natten, det ser dock inte så kul ut nu....
    Plusgrader igen...snön smälter *töar* bort och vägarna är blaskiga.
     :0/
    Det var mysigt så länge det varade iaf!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Sylt

julia --> Beställde precis en uggla till . En LILA till Ville, Sigge har redan tröjan *matchnörd*

Svar på tråden Vita hem del 6