Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

juliah skrev 2008-01-18 18:18:24 följande:
    lasseliten, supertio heter medlet nog. Elle super10, eller superten...ehh ja ngt åt det hållet Jag är förbaskad på fl, alltid segt, och nu finns inte ens slanka tråden kvar.
    super 10 finns, men cif brukar ju funka bra också!
  • Daggdroppen
    versan skrev 2008-01-18 18:21:22 följande:
    Hahaha... Ungar.... var glad för att det inte lät som hos mig:Mamma=Jag, satte upp den fina Beatrix Potter bården med Peter Rabbit på.Dottern tittar och nickar sött & tycker den är fin...Ehhh.... sisådär i en kvart.När jag satte upp den sista bårdbiten så säger Rackarungen:Mamma Jag vill inte ha tapeten...TA NER DEN.... Näääämen! Säger mamma med sin ljuva stämma den här som är så fiiiin. Näää, Det tycker jag inte!!! Ta ner den.... !!!!....Hmmm... jag sa inget på en stund och sa sedan när hon ville att jag skulle ta ner den: Mamma är så trött i armarna så jag kan inte byta bården nu! Du får vänta nåt år! Hahaha... Tur hon inte fattar vad nåt år är än. hon är ju bara 23månader.Sist hon var in på sitt rum så sa hon Åhhhh vad fint du gjort. phuuu! Kontentan av det hela lyssna inte på småddisarna. Dom har ju värre beslutsångest än vi som fixar och donar.  
    Shit så duktig hon är på att prata och förklara 23 månader Kul unge
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2008-01-18 18:28:19 följande:
    Bara jag som kommer in i slanka tråden? Kanske fl anser att jag har största behovet? *fniss*
    Ha ha, nä jag kom också in nu
    juliah skrev 2008-01-18 18:23:30 följande:
    fluffis, ja vi ska göra om rubbet. Behåller spis och en del stommar. Jag är spyless på tanken redan nu om jag ska vara ärlig. Ska försöka få genom väggrivning och funkar det så blir allt så mycket enklare att planera.Kommer att bli vitt, lantligt men samtidigt modernt. Härligt svamlig  beskrivning. Kajsa, supersnygga vimplar!Mori, supersöta tofflor, hade du ngn beskrivning?
    Okej. Men det blir säkert bra! Hurdant kakel vill du ha? Helvitt? Hurdana vitvaror? Blir det en smeg?
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2008-01-18 18:29:18 följande:
    Tack juliah och fluffis. Kom på det...brainstormade lite Har beställt på nätet...love nätshopping Juliah - förstår att du blir matt av att tänka på det. Men ett varmt musfritt kök låter härligt. Vår nedervåning är alldeles för kall. Raggsockar på! Vad tror ni om det här? Potential? www.blocket.se/vi/14435863.htm
    Om man kan pilla bort och göra nya, enklare spröjs kan det bli fint!

Minns ni mina fönster - jag vet att jag tjatar om dem. NU säger maken att han inte tycker de är speciellt fina och att de bara ser "reto" ut. Det är ett dialekt ord som betyder typ söndriga, fula och hemska allt i ett.... Inte så bra betyg med andra ord.

Säg ärligt vad ni tycker. Ska jag måla eller behålla??? Skulle NI kunna behålla som de är och ändå ha framme?

Fixar bild just...
  • Daggdroppen
    Nu är fönstren tvättade. Ska bli fotoramar.

2008010220080102_04.JPG

Måla eller inte? Vad skulle NI göra?

Tänk er sepiabilder med matchande passepartoue till....

Fasiken... När jag EN gång tror att jag från början VET hur jag VILL ha det, så ger han mig beslutsångest. Jag som brukar vela tillräckligt annars
  • Daggdroppen

Ska ännu säga att jag uppskattar ÄRLIGA svar framför inga svar alls

• Daggdroppen
    juliah skrev 2008-01-18 18:51:31 följande:
    fluffis, behålla! Skulle det vara vårt hus så skulle jag måla för vårt hus är gammalt och ruckligt. Men i ert nya fräscha hus kommer de att ge liv åt rummen, de är jättefina som de är. Din man får ge sig!Det blir likadant kakel om det nu blir kakel öht som i tvättstugan. Smeg, jag vet faktiskt inte. En Smeg ska jag ha men om det blir i gästhuset eller här återstår att se.lasse, man kan säkert fixa till spröjsen!Mori, tack, vore snällt!
    livet från ljusa sidan skrev 2008-01-18 18:53:41 följande:
    fluffiga: japps behålla, kommer bli supercharmigt!ingen som tvättat i maskin med klorin?? vill om möjligt ha svar snabbt för jag har tvättid vid 19
    Tack för era svar!!!

Vill gärna höra fler. Min tanke var ju klar från början, men ibland litar jag inte på mitt eget omdöme Och ibland har makens åsiket faktiskt varit bättre än mina (men det får ni inte skvallra till honom Hemlis)

lfls: Ingen aning. Har aldrig tvättat med klorin i maskin men vill gärna veta själv
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-01-18 18:58:40 följande:
    Åå har glömt att kommentera vaniljdrömmars (heter du så *förvirrad*?) kök. Blir toppenfint. Sladden var underbar!
    Vilken sida hittar man det på? Tar evigheter att hitta då ni skriver så mycket ju
  • Daggdroppen
    Mori skrev 2008-01-18 19:01:50 följande:
    Jag skulle låta dem vara, jag älskar det gedigna lite slitna levande i dem som de är. Fantastiskt vackert till fotografier sedan. Jag är väl lite partisk eftersom jag själv har sådana fönster Men jag tycker att lite av charmen och historiens de förtäljer försvinner omdu målar om dem.... Du vet, man ska vara rädd om historiens vinslag
    Då får det bli så. Nu är jag lika glad åt fönstren igen som jag alltid varit Jag gillar ju verkligen dem som de är nu. Tack för era åsikter!
    juliah skrev 2008-01-18 19:04:20 följande:
    fluffis, minns inte. Kom bara plötsligt ihåg att jag tittat på bilderna men glömt att kommentera.
    ok
  • Daggdroppen
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 19:06:08 följande:
    Bilderna finns i galleriet. Inte många men det lär bli fler framöver.......
    Tack för titten Vad fint det blir! Och vilken fin våg!!!!! Var har du hittat den? Nublu??
Svar på tråden Vita hem del 6