Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

versan skrev 2008-01-18 19:22:27 följande:
    Ojaaa! Man blir rent förstummad ibland. Sambon påstår att hon brås på mamma sin.   i går kväll så ville jag att hon skulle städa undan leksaker efter sig innan det var dags för kvällsfika:Svaret var NEEJ Vill inte! Nä men då kan vi inte fika heller sa jag... Efter att ha påminnt henne 4ggr att nu måste hon börja städa så ställer sig rackarungen upp med näsan i vädret & säger Hör du inte vad jag säger!!! NEJ VILL INTE.... Då svarade jag Höööör duu duuu unga dam!!! Är du lite uppstudsig nu!Och så försökte jag se barsk ut (hehehe... kan ju inte ha lyckats nåt vidare) Rapp som attan så svarar hon: Ja det är jag...Och sprang Raskt iväg till pappa sin som satt på golvet i hennes rum och monterade golvlisterna. Pappa pappa! (Utropade hon glatt) vet du!  JAG är UPPSTUDSIG Titta!!! Så ställer hon sig och hoppar rakt upp & ner många gånger framför sambon Och ropar glatt " Studs studs studs" Vad gör man! Jag smet garvande iväg bakom väggen och försvann innan jag exploderade av skratt. Barn säger jag bara....  
     Ha ha ha!! Gud så roligt

*trillar av stolen*

Hon har nyss fyllt 2 nu då? Min pojke fyller 2 snart och visst pratar han en hel del numera, men inte på långa vägar sådär bra. Himla skoj tjej du har
  • Daggdroppen
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 19:22:16 följande:
    Vilken gullig make du har Julia. Älskar den sortens överraskningar. Har du någon bild, vet inte hur den ser ut riktigt men det lät fint!Vågen kommer från Lisbeth Dahl och kostar ca 500 kr. Jag har köpt den i en liten butik www.landtlif.seJag tror inte att de har någon e-handel men butiken är liten och familjär så de skickar säkert om man ringer dit.Annars kan jag säkert fixa. Jag är där med mycket jämna mellanrum !
    Ja vågen var fin! Ska försöka hitta en liknande själv. Letar med ljus och lykta. Skickar du till Finland ifall min sökning inte lyckas?
  • Daggdroppen

Hej på er och trevlig fortsättning på dagen. Fy fasiken vilket äckligt väder. Trist så det kan ju knappast bli värre. Längtar till våren nu!!! Köpte en bukett fina tulpaner för att pigga upp mig och belöna mig själv för mitt slit med nyårslöftet...

Ante4ever skrev 2008-01-19 14:45:00 följande:
    Hej alla vitahemmare...Har en fråga som jag hoppas NI kan hjälpa mig med. Vill så gärna ha gardiner som är "vit lakansväv med brodyr" på. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har sett att det finns några som sytt själva men undrar om det inte finns nån web butik med sådana...Ni får gärna svara på www.mittlantliv.blogspot.com då jag inte är inne här så ofta.Tack på förhand!
    Jag antar att du menar gamla lakan med broderade monogram på. Ibland med spets till.  Det hittar du lättast på loppis eller kanske t.o.m. i någon gammal släktings linneskåp.
  • Daggdroppen

Bara jag som är här?

Då kan jag kasta in en bild på tulpanerna medan jag väntar på er

Äntligen tulpantider!

Vasen är en klassisk Aaltovas som är perfekt för tulpaner. Fick den i examenspresent för några år sedan. Ljuslyktan i fattigmanssilver är finare i verkligheten, mönstret syns inte så bra. Den är nyinköpt. Duken, från Pentik, är också den finare i verkligheten. Den fick vi i inflyttningspresent för några veckor sedan.

Och ja, jag är ju trådens mästare på gula bilder, även denna gång

• Daggdroppen

Tack alla

Lina:  Ursch fy så tragiskt. Ja vi ska alla vara rädda om vad vi har och ta vara på varje stund som vi får ha med våra nära och kära

Fick för två timmar sedan veta att vi ska ha gäster så nu har jag snabbstädat huset och bakat blåbärspaj. Jag VET, men jag har ju varit duktig så liite ska jag njuta av den

Ha en trevlig kväll. Nu kommer gästerna vilken sekund som helst!

• Daggdroppen
    Kajsa: Jättefint!

Malwa: Indiska kanske???

Tofslan och v.... mamma: Ikeas gemakburkar är snygga till tvättmedel (och annat också!)

Vad mera.... Ha en trevlig dag alla som ska på mässa!!!
  • Daggdroppen

Hej på er!

Tittar in och försöker läsa ikapp. Men det är omöjligt att hinna lusläsa! Förlåt!

Grattis till både Julia och Maria!

Själv är jag bara hemma en vända. Har haft ett möte nu på eftermiddagen och har ett föräldramöte ikväll.  Blä för att sitta i bil mer än 2 h på en dag. Tänk så mycket skoj man skulle kunna göra på den tiden! Som att måla hyllor, pulpet osv....

Snart har jag hyllorna till tvättstugan färdigmålade så då får ni se mera av den. Och igår skruvade jag ihop pulpeten med bänken och målade ett varv till. Behöver kanske ännu fixas lite innan jag lyfter in den i rummet, men snart så får ni som sagt också se bilder av den...

• Daggdroppen

Vilken butik var det Julia??? Vill du inte skriva här så kan du ju inboxa!

• Daggdroppen

Hej!

Pust. Nu har jag haft två långa arbetsdagar. Ip-mötestider, föräldramöten, andra möten osv avlöser varandra så jag har minst sagt en hel del att stå i med...

MEN, för att få liiite motvikt så måste var jag tvungen att ta in sonens pulpet som snart är klar i rummet. Lite piffning på insidan ska ännu fixas och eventuellt borde jag måla över skruvarna och lite andra små skavanker, men vill ni se en bild ändå??? Den står i rummet i allafall

*me löööööve it*

Svar på tråden Vita hem del 6