Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

(min son är gnällig. Undras varför då jag knappt är hemma.... så ni vet ifall jag är frånvarande...)

Före:

Minns ni hur hemsk den såg ut men med stooooooor potential????

Efter:

• Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2008-01-22 19:06:43 följande:
    Vet ni att jag tror att jag har fått FÖR mycket tid att tänbka och planera rummen på övervåningen! Jag börjar tänka om här och var och det är jättejobbigt!Vill ha lite stress och bestäm dig nu... Fluffiga- klart jag vill!Juliah- jag tycker som du
    Det brukar bli så. Men tänk inte för mycket utan försök släpp det ockås! Det BLIIIIR bra ändå!
    malins79 skrev 2008-01-22 19:09:03 följande:
    Men Fluffiga då, du får inte visa såna fina bilder på skolbänkar/pulpeter, nu behöver mina barn också en sån! Kulramen, är jättenfin den med!
      Hihi, tack
    LinaoMatilda skrev 2008-01-22 19:11:10 följande:
    Fluffiga: Superfin!
    Tack
    LinaoMatilda skrev 2008-01-22 19:12:57 följande:
    Nytt i min blogg. Välkomna
    Jättefin och söt hylla!
    mimmi006 skrev 2008-01-22 19:15:15 följande:
    Fluffiga- jättefint! Vilket jobb
    Tack jJa det blev en heeeeel del slipning och många lager färg. Och helt perfekt blev den inte, men den duger
  • Daggdroppen

Ser att jag missat lcrofts jobbrapport. Måste leta bakåt... KUL att du verkar trivas

OCh nu hittade jag bild på Julias tvättstuga. Fin! Har du visat tvättkorgarna förresten?

• Daggdroppen
    juliah skrev 2008-01-22 19:25:17 följande:
    Fluffis, wow så fin den är!Himmelbit, tack snälla! Hyllorna är från Biltema.Tack malins, minns inte vilka korgar som syns på bilden men den som är tygklädd kommer från Coop, 80 pix hihi. Och de andra är från Bruka.
    Tack
    Himmelbit skrev 2008-01-22 19:26:03 följande:
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Vad fin!! *suck*
    Tack
    MiaMariah skrev 2008-01-22 19:27:39 följande:
    Ååååå...

juliah skrev 2008-01-22 19:27:55 följande:
    fluffis, tack snälla! Observera att jag inte är färdig ännu, sakta men säkert går det framåt *seg*. Idag kom sista hyllan upp på andra sidan ovanför sybordet.Har inte visat korgarna ännu. Kommer ordentliga bilder så småningom.
     Okej. Själv så ska jag också piffa till min tvättstuga lite före jag visar bilder. Inte mycket, men sätta upp några hyllor i allafall.
  • Daggdroppen

Eh, vart tog mitt inlägg vägen???

Skrev just ett och trodde jag postade iväg....

Aja, vad var det jag skrev...

Jo, att jag missat Hannas undran och undrade vem du var? Nytt nick eller ny?

Gissar på hammare på Mias fråga...

vad annat?

Tack Lcroft!!! Ja jag ääälskar min.. öhum... SONENS pulpet

• Daggdroppen
    FruPuffen skrev 2008-01-22 20:11:46 följande:
    God kväll!Kommit hem från en dag i Uppsala! Ingen storshopping, har tight budget just nu. Köpte dock en lampskärm till pojkarnas sovrum bara. Rea: 25 kr har kostat 250!! Ljusblårutig, jättesöt faktiskt. Tipsar om 2 fina butiker där; Trolltyg (Lexington, Vipp, Himla m.m.) och Myrra (House doctor m.m.).  Ska skriva in dem i shoppingtråden. Tråkigt att inte kunna shoppa annars hade nog ett Lexingtonlakan till nya spjälisen lätt slunkit med... Eller ska jag beställa från Himla, kan inte bestämma mig!! De ljusblå prickiga från Lexington är bara sååå fina...Vad, vad??? *nyfiken*Fluffiga: Åh vad fint det blev med skolbänkarna!!! Verkligen ovanlig modell! Nu blev jag motiverad att måla min skolbänk med. Den är dock enkel och lite mer vanlig. Får väl visa bilder sen när det är klart.Julia: Tack för "senast"! (Vi sågs irl på formex!) Och grattis till top 10 på bloggkoll!
    Å tack Tja, det är inte en ovanlig modell här i allafall. Men jag gillar den ändå Tycker det är så kul med gamla skolsaker då man själv är lärare Har också två stooora gamla skolplancher i hans rum. En med apor på och en med kor på. Men just plancherna är jag lite tveksam till. Borde visa bild på de också någon kväll!

Har du bild på lampskärmen? Låter som ett kanonfynd ju!
  • Daggdroppen

Nu lägger jag ner det sega fl för ikväll. Ska ta en varm avkopplande dusch i lugn och ro för nu kom maken in så han får ta sonen.

Ses! Ha en trevlig dag imorgon!

• Daggdroppen

Tjohoooo

Nu har jag fått hem mina fönster som jag tjatat SÅ mycket om Blev ungefär som jag hade tänkt mig

Och vet ni vad jag FICK idag? En gammal turkos och väldigt sliten kappsäck. Den var från teatergarderoben i skolan och nu är det urrensning som gäller, och då barmhärtade jag mig över den och skonade den från att kastas De flesta skulle nog skaka på huvudet åt mina tankar kring "fynd" (eller hm, kollegorna GJORDE det...)  men jag tycker det är härligt med gamla saker som syns att de är använda. Nu får kappsäcken fungera som förvaring till en del av sonens pussel

• Daggdroppen

Nu har jag läst ikapp och fl krånglar som vanligt....

Vad skulle jag kommentera?

Dagis lämnande är svårt till en början. Nu är det bara skoj tycker sonenoch precis som Sylt skriver så är det kul att se hur han är där osv.

Golv. Oj... ingen aning på rak arm! Något som är lättskött!

Magsjuka och andra sjukdomar. Blä!!!

Pulpeten på blocket. FIIIN, men oj så dyr. 2000 kr!!! Jag betalade 30 € för min Men då var den kanske ett bra fynd, för de brukar vara rejält dyrare även här...

Svar på tråden Vita hem del 6