Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Visst var det du Julia som hade en så fin julgransmatta? En brun med vit söm runt? Jag har köpt tyg nu och tänkte sy en grå med lite vita hjärtan och så vit langett (öhum?) söm runt. Hur syr man den sömmen?

• LinaoMatilda

Ja visst är det mysigt med traditioner. Viktigt för barnen också. Låter jättemysigt!

• LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-11-09 07:20:11 följande:
    Nej det var någon annan som hade gjort den fina. Jag har en linnefärgad med brun langett runt som jag sydde till min första jul för rätt många år sedan.www.alexia.nu/stygn.htmlHär finns beskrivning!
    Kanske den jag tänker på iaf. Tack för länken
  • LinaoMatilda

Surfturf: Låter spännande

Någon som vet hur det är med Gemelli?

• LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-11-09 07:50:14 följande:
    Enji: Krya på dig! Här i Finland finns nåt som heter Actimel, en youghurt dryck som är super! Varje gång magsjukor börjar cirkulera på skolorna så börjar vi dricka den hela familjen och *peppar, peppar ta i trä* så har vi klarat oss utan nu i 2 år, fast hela skolan haft.juliah: Du är för rolig Vi äter aldrig lördagskorv  lillafruluva: Vad har du gjort för smörgåstårtor?
    Lördagskorv är gott. Men innehåller E621 vilket är förbjudet att lägga i barnmat. Ger därför inte åt barnen. Försöker köpa mat med så lite E'n som möjligt.
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-11-09 07:59:42 följande:
    Gör det! Det visste jag inte Undrar om man ska ge det åt hunden då? Fast han får bara ett par skivor om dagen tror jag? Mannen som matar honom med korv...
    Tyvärr innehåller massa mat det här E621, även kallat glutamat. Det är en smakförstärkare. Tror inte att det är såå farligt. Men jag försöker kolla vad jag ger åt barnen iaf. Tror inte man ska bli för hysterisk när det gäller sånt, men kan man välja mellan korv med eller utan så väljer jag såklart utan.
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2007-11-09 08:05:43 följande:
    LCroft- Vi gör efter mammas gamla recept, massa mumsigt emellan och garnerar med skinka, ägg pepparotsvisp i hästkött, räkor och massa mums..börjar nästan dregla här!Hehe, har kort på min första smörgåstårta..ni ser iallfall vad vi har på.Inuti är det ett lager med leverpastej och bostongurka blandat, ett lager med gräddfil, mjukost och ett lager med skinka och gräddfil blandat (har för mig att vi brukar ha lite senap i något lager??)
    MUMS!
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-11-09 08:12:30 följande:
    lillafruluva: Mmmm.... så gott!! Lina: Saft brukar jag kolla men har inte tänkt på att det finns i korv. Och pappa som jämt gick omkring och åt lördagskorv och matade oss barn med det också. Därför jag inte gillar det mer
    Men du verkar ju må bra iaf Skrattande
  • LinaoMatilda

Enji: Krya på dig! Sätt på barnprogram på tv kanske du kan vila lite.

Svar på tråden Vita hem del 6