Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-12-29 16:56:13 följande:
    Njae, inte riktigt! Men han är nöjd att jag tog den blå och inte den rosa... Jag ska ha den med mig överallt, tänkte jag! Den får nog stå i vardagsrummet här nere först och sen ska den flytta upp till vårt sovrum, tror jag!
    hihi, ja en rosa hade väl varit ännu värre! (för hans del)
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-12-29 17:22:34 följande:
    hej på er!Vi målar vår hall vit!! Åå så lycklig jag är. Bort med den eländiga otäcka rosa färgen! Jippii Mimmi: Grattis till radion! Kajsa: Dina dynor blev superfina!
    Vad roligt! Vad blev det för vit nu då?
    Tack så mkt!
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-29 17:34:41 följande:
    Bara inne en snabbis med såg att ni pratade skåp! *och genast började det dra i skåptarmen*Dessa var väl fina: www.blocket.se/vi/14634799.htm?ca=15_swww.blocket.se/vi/14640529.htm till radion Mimmi! Ska de få sova under kudden med?
    Gillade också det första skåpet! Men jag måste återigen bygga ut huset om jag ska få in ett sånt schabrak.
  • Kajsa M
    numberone skrev 2007-12-29 18:08:21 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅå måtte det bli den 2 januari på em snart så jag kan sätta igång å måla för fulla muggar.... byrån skall bli klar och en hylla sen jäklar ska det bli fart på inredningen här hemma.... Är det bara vi som har ett väldigt blandat hem med massa nytt (modernt stelt) och gammalt (loppis fynd) eller har ni mest av det ena eller andra?
    Håller på att byta ut det sista av det stela ekmodet här hemma. Bytte köksmöblerna vid jul och kvar har jag nu ett ekbord i vardagsrummet som ska bytas mot ett gammalt slagbord / EV och leksandsstolar i vitt när jag sparat ihop en slant. Bestämde mig för ett lite billigare möblemang i köket för att kunna satsa lite mer på möblerna i vardsagsrummet. Sen har jag en bänk i hallen som ärotroligt modern och stel, dockvit, som ska bytas mot ett gammalt vackert skåp. SEN kanske jag är nöjd för ett tag... (troligt? Nej)
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-12-29 18:17:31 följande:
    Det blev råvit, alltså riktigt vit! Sen tog jag till mig ditt tips och målade en hemsk lackad furubänk utan att skrapa bort lacken. Jag slipade lite med sandpapper och målade sedan med en extra häftande grundfärg. Det ser ut att bli riktigt bra Mimmi: Oj, ja det är nog rätt mycket jobb med en trappa. Men fint med vitt
    Det låter jättefint!
    När jag skrev om häftgrund istället för slipning så menade jag på trärena ytor. Har aldrig målat på något lackat. Men det kanske också funkar!
  • Kajsa M
    numberone skrev 2007-12-29 21:18:15 följande:
    Kajsa:Vilka ljuvliga stolsdynor du har gjort *avis* Hur har du gjort? Vill me kunna göra sånt...ser så fint ut och hade passat perfekt på våra stolar i vardagsrummet....
    Tack snälla!
    Ja du, trots att jag är pedagog så blir det svårt att förklara i text tror jag.
    Kan försöka mig på en förklaring en dag sen när jag är lite piggare
    Feffie skrev 2007-12-29 18:48:41 följande:
    Kajsa, vill bara säga att dina dynor och hela ditt kök är så perfekta/ perfekt.Det skall du vara stolt över.
    Guuud så snäll du är!!!Generad
    mimmi006 skrev 2007-12-29 18:39:00 följande:
    Kajsa- Nej, det blir ingen garage imorgon i bloggen, du kan vara lugn! Imorgon blir det fler möbler, nummer ett i min inredningstopp 2007 ...
    *puh*
    *Har ju förstås redan listat ut vad som kommer på 1:a plats!
    mimmamum skrev 2007-12-29 18:46:33 följande:
    Jag vill! Tyvärr har vi ingen plats nu dock!Mimmi, grattis till radion!Kajsa, vad duktig du är, det blev ju toppenfint med dynorna! Vilket bord var det ni köpte?
    Tack!
    Vi köpte bordet från Jysk, kunde inte motstå priset. Tycker bordet är jättefint, men det är inte riktigt vitt. Mer gråvitt.
  • Kajsa M
    numberone skrev 2007-12-29 21:47:00 följande:
    Kajsa:Tror nog inte att jag ger mig på att göra det själv utan ber nog snällt min mammas väninna om hjälp, hon syr till väldigt billigt pris.... Går in i v. 18 imorn!! iiiih
    Åh vilken lyx!
    Himmelbit skrev 2007-12-29 21:49:38 följande:
    Rött är såå fint! Känns som att de flesta bäbisar och barn klär väldigt bra i rött. Jag förstår din känsla totalt - NJUUUUUT!!
    FElcitat men men...

Tror du inte det är den som står till höger om deras dubbelsäng? *hemlig*
  • Kajsa M
    Himmelbit skrev 2007-12-29 21:58:19 följande:
    Jo självklart!!! Du har helt rätt!!! (Den var helt borta i min värld...)Jag var så säker på att EV-möblerna skulle komma etta - hade helt glömt hennes pärla! *dum*
    hihi
    Fast jag tycker EV borden kunde fått varsin plats i listan
Svar på tråden Vita hem del 6