Inlägg från: Kajsa M
|
-
-
Allt beror ju på vilken tomte man hyr in!Himmelbit skrev 2007-12-27 19:35:11 följande:Hemskt vad du varit snäll i år!! Själv fick jag knappt några julklappar - har du några tipsJa jag kommer sova som en gudinna i natt!Värsta Supermamman skrev 2007-12-27 19:41:26 följande:Peak: Tack så mycket för det tipset!Kajsa: Åh, vad härlig med ny resårmadrass. Och nya blommor skulle vara så skönt!Himmelbit: Hitta några fina skåp på sistonde? Jag stod läääänge och tittade suktande på mormor och morfars vitrin från 1880-talet. Fyra lådor nertill, skåpet direkt på, orginalglas och söt spröjs i överkant. *drömmer*Septemberpyret skrev 2007-12-27 19:46:39 följande:Kajsa M skrev 2007-12-27 19:35:03 följande: Härligt med ny säng, er tomte skulle man ha haft...! Har allergin blivit bättre...?
Ja allergin är helt borta. Men så har jag ju inget kvar av julblommor och mossa här hemma heller...
Det är så kul med lite nytt liv!malins79 skrev 2007-12-27 19:49:02 följande:Jag ska med ut imorgon och köpa lite nya växter.(sm man kommer ta död på så småningom...)
-
Åh vilket underbart skåp! Vill också ha!!!
-
haha,Värsta Supermamman skrev 2007-12-27 20:31:09 följande:Hade inte blivit det minsta förvånad om det inom ett par dagar stod vitmålat hemma hos dig.
Jag som inte ens har lyckats måla mitt lilla skåp i köket ännu. Som jag köpte i höstas! -
Ojojoj vad jag fick sova gott i min nya säng. Kunde inte ta mig ur den imorse utan låg kvar och fick till och med frukost på sängen. Sovmorgon till 10!!! Det ni!!!
Idag blir det sömnad av 4 volangdynor till nya köksstolarna. Får se hur det går. Köpte vitt tyg igår.
feffie
Så söt hon är din dotter!!! Kul med skåpet!
-
Kolla i min blogg istället. Där finns mkt mer uppdaterade bilder. Men jag kan lägga till dig också såklart!Lillsyrran skrev 2007-12-28 12:16:40 följande:Kajsa Jag skulle gärna vilja titta in hos dig, men jag är inte inbjuden!!!
-
Nya bilder i bloggen på ett kök i dagsljus. Välkommen!!!
-
Camilla R skrev 2007-12-28 12:44:38 följande:Kajsa M skrev 2007-12-28 12:08:33 följande: Lyx i dubbelbemärkelse -sovmorgon OCH frukost på sängen, härligt! Själv var jag uppe med tuppen (och resten av huset sov gott) och var på jobbet halv åtta, behöver jag säga att det var tomt på bussen vid den tiden??
Ja,ibland kan han, maken min!
Det är nog rätt många som är lediga torsdag fredag denna vekca, så jag kan tänka mig att du kände dig lite ensam på bussen.Tack för kommentaren i bloggen!Camilla R skrev 2007-12-28 12:45:53 följande:Kajsa M skrev 2007-12-28 12:33:03 följande: kikar in på stört, måste ha något roligt att göra medans jag käkar min "skrivbordslunch"Tack!Mufflon skrev 2007-12-28 12:50:58 följande:Hej svejs!Kajsa; toppenfint kök!!Var å handlade färg till hallen igår. Köpte nån vitaktig som hette grädde, tyckte inte alls om den, den var lite för mkt åt det gula hållet!! Så trött jag blir, står nu i valet o kvalet om jag ska tapetsera ist men vet inte om jag har energi till det!!Nån som målat med färgen"grädde" ???
Men vad tråkigt! Ja det kan vara svårt att få tag i rätt vit färg. Gillar inte heller när de drar åt gult.0502-y funkar för mig. Annars gillar jag råvitt.så lite så!Lillsyrran skrev 2007-12-28 12:53:44 följande:Tack Kajsa!!! -
Idag sa maken:
-Ska vi inte ta och måla skåpsdörrarna till garderoben vita?
(vi har ett par antikbetsade paneldörrar i sovrummet)
Det tog inte 3 minuter innan dörrarna var nermonterade och ute i garaget. Första strykningen är redan gjord.
Ni förstår,om maken vill ngt så händer det grejer!
-
Nej inte om jag målar med häftgrund.LinaoMatilda skrev 2007-12-28 13:35:47 följande:Oj det var effektivt Men slipar ni dem inte? Hålls målfärgen ändå? Jag har alltid slipat det jag målat och tagit bort målfärgen men hade gärna sluppit det