Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-28 13:38:16 följande:
    ahaa, är det som vanlig grundfärg eller något som sitter bättre?
    Jag vet faktiskt inte. Men jag brukar använda det först.(oljebaserad) Och det sittersom berget.
  • Kajsa M
    mimmamum skrev 2007-12-28 16:22:42 följande:
    Kajsa, helt underbara dynor! Så duktig du är! Är det bomull du sytt utav?Gemelli, men så roligt att ni gillar pållen! Tusen tack!
    Tack! Du är ju lika duktig du, du har ju också sytt såna!
    Ja jag har sytt av ett kraftigt bomullstyg som tål 60 graders tvätt.
    Tyckte inte det var någon idé att sy i linne till mitt kök. Barnens kladd måste gå att tvätta.
    Nu är de lätta att ta av. har en mjuk ikea-dyna inuti som bara är att ta ur.

Nu har jag sytt två. Det gick fortare med 2:an.
    de andra två får jag ta imorgon. Ska ut i garaget och måla garderobsdörrar nu.
  • Kajsa M
    Daggdroppen skrev 2007-12-28 16:51:57 följande:
    Kajsa: Åååååh så fina!!!!! Jag vill ha exakt likadana till mina stolar!!! Får man beställa av dig Seriöst alltså Lcroft: BILDER!!!!!!!!!!!!Nu har jag slipat, tvättat och grundmålat pulpeten *iiiihhhh så spännande det är*Ska försöka få maken att stanna inne ikväll så jag får måla en gång till
    Tack snälla!
    hihi, det blir nog billigare att beställa Nyblom o kolléns! Till och med min man sa idag att det hade varit bättre att köpa färdiga än att slita så som jag får göra för ett par futtiga hundralappar. Mitt tyg kostade 250 kr och 4 färdiga dynor kostar 520 kr. Knappt vät jobbet! Fast det är klart, lite kul är det ju sen att ha gjort dom själv...
  • Kajsa M
    Feffie skrev 2007-12-28 16:53:55 följande:
    Här kommer en mörk bild på skåpet. Blev inte något "fotografera väder" idag. Vi ska ha detta i lilla dotterns blivande rum, passar bra då det inte är stort & klumpigt.Bortse från hålen i väggen.//Jen
    Åhhh så fint!!!
    Feffie skrev 2007-12-28 16:56:36 följande:
    Kajsa. Åh vilken underbar stolsdyna. Du är verkligen jätteduktig! (som alltid)
    Tack, va snäll du är!
  • Kajsa M
    Daggdroppen skrev 2007-12-28 16:58:39 följande:
    Och himla kul för mig skulle det vara att ha en "kajsa dynor" Och inte Nyblom och Kolléns...
    De kanske inte tål ngn närmare granskning!
  • Kajsa M
    Camilla R skrev 2007-12-28 17:07:50 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-28 15:34:52 följande: Med risk för att låta tjatig, det blir superfint! Kontrasterna är superhärliga
    Vad roligt att du tycker det!
    Feffie skrev 2007-12-28 17:09:40 följande:
    Kajsa, var har du sett dynorna från Nyblom o Kolléns? Jag höll på att beställa en dyna häromdagen men minns inte varifrån??
    De finns att köpa på flera ställen, en del nätbutiker har dom. Själv har jag köpt på Zandvoort i stockholm och på Textilshuset i nässjö. Ska se om jg kan hitta ngn nätbutik.
    Måste bara klippa makens hår nu.
  • Kajsa M
    juliah skrev 2007-12-28 17:15:58 följande:
    feffie, så jättefint! Verkligen perfekt i ett barnrum.kajsa, wow så duktigt du är!Idag har jag rensat i köket, mycket skräpmat åkte ut, mer plats för fint porslin hihi.Har även målat en gammal tvättbräda och grundat pianopallen en gång. Dynan ska kläs om och så funderar jag på att sy en klädsel i linne med knyt till.
    Tack juliah!
    Feffie skrev 2007-12-28 17:23:49 följande:
    Här kommer en bild på vårat sovrum. Kajsa, visst är de stora kuddarna fina, även om de inte syns så väl?
    Vad kul att äntligen få se lite bilder från ditt hem! Och ädr ligger förstås de vita kuddarna. Ser ut att matcha bra!
    Jättefint sovrum!
Svar på tråden Vita hem del 6