Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2008-01-06 10:59:42 följande:
    VSM: Super-snyggt!MiaMariah: Fina bilder! Vad kul att du fick en stunds snö!
    tack! jag också även om jag förbannar duggandet just nu, fasen att det aldrig kan få ligga ett tag..
  • MiaMariah

Usch vad jag är ledsen. Har precis haft besök av makens bror med familj inklusive två små barn. Plus hans mamma och pappa.

1. Jack i min sekretär när brorsonen drog tag i lampsladden och drog ned lampan därifrån.
    2. Stort jack i lampfoten som kommer från min farfars far.
    3. En topsburk i glas i tusen bitar (ack att jag inte fattade att de tänkte leka i badrummet)
    4. Ett tyghjärta höll på att ryka i tusen tygbitar innan det räddades av maken.
    5. Brorsonen ställde sig på kontorsstolen framför makens dator och började pilla på makens elektroniksaker.
    6. Brorsdottern trycker hårt med sylvassa naglar på vår plattv (kostar 10000 .

Såhär har jag aldrig varit med om förut - ska det behöva bli såhär när man bjuder folk? Jag är jätteledsen, särskilt för lampfoten som ändå stod högt upp. Ska jag behöva rensa lägenheten helt på saker?

Inte heller nån ursäkt från föräldrarna, istället fick jag en liten söt kommentar från brorsonen vid lampfotsolyckan efter hårda bud från pappan "jag ska inte göra så mer".

Skriv INTE nåt om detta i min blogg eftersom föräldrarna läser den!

• MiaMariah
    VeroniQa skrev 2008-01-06 21:12:27 följande:
    Hej på er allihopa!Hoppas ni alla haft en underbar julhelg och ett gott nytt år Här är det väldigt lugnt på inredningsfronten just nuDen 2/1 fick Leo äntligen sin lillebror! Maximilian ska han heta och han är verkligen helt underbar Var bara tvungen att kika in å berätta det, får väl se när man har tid att börja pyssla här hemma igen men först ska iallafall julen ut!Ha en toppenkväll allesammans å kram på er
    Åå vad söt, stort GRATTIS!!!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 22:02:08 följande:
    Grattis VeroniQa! Underbart söt liten kille. *äggstockarna vibrerar som vanligt*Mia: Vad tråkigt! Förstår att ni är ledsna, jag hade svarat med att inte bjuda in dem nått mer. Mina söner hade aldrig någonsinn fått bete sig på det viset! Sen beror det ju lite på hur gamla barnen är, en ettåring kan vara rätt besvärlig att ha i möblerade rum, men barn i tvåårsåldern och uppåt tycker jag ska klara av att gå hem till icke barnanpassade hem utan att förstöra något. Som förälder vakar jag som en hök över mina barn när vi går bort, vill inte att de ska förstöra något.Tröttnade på segfl och sydde ett nytt kuddfodral i linne.
    Ja, jag grinade faktiskt till och med. Inte bara över de kraschade sakerna utan att vi inte fick nån ursäkt för nåt av det som hänt. Inte en enda ursäkt!

Flickan är 1 1/2 och det var hon som kraschade topsburken vilket jag inte lastar henne för såklart, hon är så liten men eftersom mamman lät henne rumstera om i badrummet där så tycker jag att hon kunde ha sett till att hon lugnade ner sig. Pojken är 3 1/2 år och det var han som gjorde resten. Dessutom sköt han runt med pallar och stolar över parkett, drog med en leksaksbil hårt över kyl och frys. Hoppade i vår säng och i soffan, ja, jag skulle kunna göra listan längre men ids inte.

Ja, jag har inte alls lust att bjuda in dem mer förrän de är större men det blir ju lite svårt - det är ju makens bror med familj..
    mimmi006 skrev 2008-01-06 22:05:51 följande:
    MiaMariah- jag tycker att det är konstigt att föräldrarna inte ber mer om ursäkt och de borde erbjuda sig att ersätta idg på nåt sätt, det hör väl till god ton? Vi var bortbjudna i veckan och det var jättejobbigt. Jag vet inte hur många ljusstakar, assietter och prydnadssaker jag fick rädda, en del i sista stund. Jag kunde inte slappna av en sekund, jag skulle tycka att det var jättepinsamt om de råkade ha sönder nåt...
    Ja, jag är jätteledsen över det här. Det är ju ändå makens bror med familj så det känns ju faktiskt värre just därför.
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-06 22:20:49 följande:
    MiamariahJättetrist! Vi har ett parkompisar med en riktig vilde. Han har haft sönder både lampor och blomkrukor. Mamman har alltid ngn kul ursäkt typ:-  Det var tur det bara var den krukaneller- Ja den lampan är ju billig i alla fall.Vi har inte bjudit hem dom på ett halvår drygt. Vågar inte. Det har aldrig ersatt ngt!Min dotter hade sönder en Bruka-skål i somras på midsommarfesten. DAgen efter midsommardagen gick jag och köpte en ny och åkte 4 mil för att överlämna. Så GÖR man ju! VSMDu är ju jätteduktig! Ser riktigt fin ut ju!
    Ja, usch.. Hur funkar människor egentligen?? Varför inte säga till på skarpen? Förstår att du inte vill bjuda hem dem..

Du gjorde ju helt rätt som ersatte! Olyckor händer ju naturligtvis men som i det här fallet att föräldrarna knappt sa till sina barn och lät dem hållas är ju en helt annan sak. Hur uppfostrar folk sina barn egentligen?

Nu hoppas jag att ni förstår att jag älskar barnen och lastar självklart inte dem för det här. Det är deras föräldrar som jag är arg och besviken på.
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 22:29:44 följande:
    Mia: Jag tycker visst att ni kan låta bli att bjuda dit hem dem. Erbjud er att laga mat och komma och umgås hemma hos dem. Det är oftast lättare för en barnfamilj att stanna hemma hos sig själva, än att åka till folk som inte har små barn.
    Ja, hit kommer de inte på läääänge iaf..
    Busan skrev 2008-01-06 22:31:29 följande:
    Veroniqa: Grattis till din lilla söta kille. MiaMariah: Fy va tråkigt en ursäkt och i varje fall frågan om ersättning hade varit på sin plats. Blir tokig på föräldrar som skiter i barnen när man går bort och hemma också för den delen. Vi känner ett par som hela tiden skyller på att de är så trötta för att barnen vaknar så tidigt! Gränser är väldigt bra att ha. Man måste orka säga till. Jag har fått gått emellan och säga till när de slagits och härjat runt. VSM: Supernice
    Ja, det är riktigt tråkigt!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 22:31:35 följande:
    Söt ny presbild Mimmi! Ibland kan jag tycka att folk som inte har småbarn har det lite "fuskigt", de kan ha allt där de vill ha det och de har inga "smådjävlar" som stökar ner .
    Jag vill bara försvara mig lite där - jag har plockat bort allt i grepphöjd men missade topsburkarna i glas i badrummet. Dock trodde jag ju inte att de skulle leka även därinne.. Och inte heller trodde jag att pojken skulle dra ner en lampa som stod på toppen av en sekretär!
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2008-01-06 22:35:17 följande:
    Åh jag förstår att du är upprörd MiaMariah. Kan inte din man ge nån hint till sin bror var man köpa en ny topsburk till exempel.GRATTIS veroniQa. Han är supersöt!Fin pressbild mimmi!Åh vad mysigt med ljusslingan VSM
    Tack! Nej, jag har bett maken att inte säga nåt till sin bror men däremot pratar han med sin mamma, deras mamma just nu och hon reagerade ungefär likadant som vi så jag vet att hon kommer att ta upp det här med dem. Däremot vill jag inte be om ersättning, sånt ska de komma på av sig själva. Jag bryr mig inte om en kraschad sak så och begär absolut inte nån ersättning heller men däremot hade jag gärna tagit emot en ursäkt.

Men jag vill återigen påpeka att jag tagit undan massa i barnahöjd och har full förståelse för att olyckor kan hända. Däremot tycker jag att föräldrarna kan ha lite koll på sina barn när de lever rövare på det viset som dessa barn gjorde idag.
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2008-01-06 22:27:43 följande:
    Fiiint! Här har det också kraschats en hel del lampor... det ser faktiskt rätt konstigt ut här, inte en krossbar pryl under 1 meter !
    Var samma sak här Skrattande (minus badrummet då som jag glömde) trots att det inte hjälpte.
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 22:37:29 följande:
    Mia: Det var inte riktat till dig. Jag är smått avis på alla som kan ha det så fint de vill utan grälla leksaker, smustiga strumpor och ytterkläder i hela hallen.feffie: Min ljusslinga kommer från bluebox.se
    Ok.
Svar på tråden Vita hem del 6