Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2008-01-09 14:03:14 följande:
    Så mycket fint ni visar i bloggarna tjejer! Juliahs hall är helt underbar och rosa är verkligen fint!MM- TACK!Nu är jag tillbaka! Aftonbladet gänget var urtrevliga, reportaget kommer komma i Söndagsbilagan, så det var nog inte samma personer som var till dig juliah! Dessa hade inte med sig en sak!Jag och min kompis fick sitta i soffan och prata och "dricka kaffe", ingen av oss dricker egentligen, så kanske kommer vi med vid trycket!  Reportern blev också mycket intresserad av mina Änglapållar som pryder min väns hylla, de fotades så nu får ni hålla tummarna att de kommer med!
    Du säger väl till när din kompis hem kommer i tidningen, vilken dag? Hoppas att dina Änglapållar kommer med, säger som Juliah, trist att nån inte har nåt bättre för sig än att sitta  och anmäla!
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-09 15:12:23 följande:
    Hej heej!Grattis MiaMariah! Vet dock inte vad det är för saker du görs själv.(läser ju inte alltid allt här inne...)Tack också för tipsen om panelen av er som hade lust att svara!Idag har jag varit på MVC och lyssnat på lilla bebisen i magen.Det är en livlig liten krabat som bor där inne! Sparkar hela tiden och gärna sent på kvällarna. Undrar vad det barnet ska ha för vaken tider på dygnet sen???Börjar bli sugen på att kika in bebiskläder, vagnar etc....det tog ett tag att få till suget över inköpen denna gången...men nu är jag med i startgroparna! *köpa köpa köpa**fniss*Nu väntar disken! Ha det gott!
    Tack snälla! I just det här fallet var dem små och stora tändsticksaskar samt små och stora kort som jag har fått sålt.
    Daggdroppen skrev 2008-01-09 15:29:45 följande:
    Hej! Ha ha, kom just hem och läste nyheterna på nätet. Det har varit ett rån här i trakten (ooovanligt HÄR!) så jag var sådär spänd och kände mig lite illa till mods. Då knackar det på dörren och jag tänkte det var maken som kom hem och hade nycklarna någon annanstans. Själv glömde jag att sätta in kolven i låset då jag kom hem så den var stängd. När jag öppnade dörren och väntade mig att maken skulle stå där var det tomt. Bakom dörren mot väggen står en gubbe som efter en stund säger hej, så jag öppnade dörren ännu mer och f***n så rädd jag blev Men det var bara en gubbe som skulle läsa av el- och vattenmätaren Blev så paff så jag blev osäker på var vattenmätaren fanns Gud så hispig m,an kan bli
    Men usch vad otäckt!
    juliah skrev 2008-01-09 15:33:57 följande:
    www.familjeliv.se/krypin/juliah/galleri.phpLina, nu finns två kassa bilder på kransar om du vill se.Fluffis, du är inte ensam om att vara hispig. Vi hade ju inbrott första året, och har haft en del skumma saker som hänt så man bör vara försiktig, och hispig
    Kassa!? De var ju jättefina! Har du gjort dem själv?
    Kajsa M skrev 2008-01-09 15:53:53 följande:
    FluffisUsch så otäckt! Förstår att du blev skrämd. Jag var förföljd av en man för flera år sedan under en tid. En dag ringde han på min dörr och ville komma in. Har aldrig varit så rädd! Tror du jag drog igen dörren kvick eller och ringde till grannen?!
    Jag var också förföljd av en man för några år sen, innan min man kom in i bilden och sen dess tycker jag det är väldigt obehagligt när någon går bakom mig.
    Kajsa M skrev 2008-01-09 15:44:20 följande:
    Kul Miamaria med beställningen! Undrar vilket butik det är som gjort beställningen? Får du inget säga? Kan du inte inboxa mig det ? *nyfiken i en strut*Mimmamum får fortsatt publicitet! Kul för dig också!Det var hemskt vad det är många som blir sedda av tidningar och får hemmagjorda saker sålda. Det verkar vara rätt i tiden med vår vita stil. Jag unnar er alla framgången! GRATTIS!
    Tack! Jag tror nog att jag får säga det egentligen men eftersom jag är skrockfull så törs jag inte yppa det härinne förrän jag postat paketet på fredag men jag kan viska i ditt öra Flört
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-09 15:57:35 följande:
    UschJag känner mig så vansinnigt deppig. Andra blir höstdeppiga, men jag blir helt orkeslös den här tiden på året. Tror att det har med mörkret att göra. och att det är så långt till sommaren. Har ingen inspiration för inredning heller just nu. Står liksom och stampar och kommerinte vidare. Och sånt avskyr jag. Det måste hända saker hela tiden annars blir jag uttråkad!
    Jag tycker inte heller det är nån höjdare nu, det bara regnar och är mörkt. Nä usch vad trist.. Hade hoppats på ett par månader med liiiite snö iaf men icke..
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-09 16:11:18 följande:
    Eller hur!!Men nu får du glädja dig åt beställningen. Kul att det var just den butiken! *hemlig*
    Ja, hihi, ja, det var kul!
    Men ååå - måste du prata om semlor! Räcka ut tungan
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 16:12:38 följande:
    Men nu blir jag nyfiken? Vilken butik?
    Hihi *retas*
    Kajsa M skrev 2008-01-09 16:14:19 följande:
    Miamariah får viska!
    Skrattande
    Peak skrev 2008-01-09 16:15:37 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-09 16:14:19 följande:men nu har jag missat igen - Vad är det du gör Miamariah??
    Jag har fått sålt lite av mitt pyssel till en inredningsbutik.
    Kajsa M skrev 2008-01-09 16:21:50 följande:
    Kan ni hjälpa mig med vad jag ska tänka på i alla fall när jag åker och köper en ny idag.* Ljudnivå* sladdlängd* sugeffekt Mer?
    FÄRG såklart Skrattande
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 16:41:39 följande:
    MiaMariah: Hehe ok, ingen fara, jag är inte alls nyfiken. Berättade jag vad jag ska göra imorgon föresten? Nehe, inte det..
    jag viskar i ditt öra om du vill veta såklart, bara retades lite Skrattande vad är på g imorgon?
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 16:47:05 följande:
    hihi jag ska inte göra något annat än vara hemma med mina förkylda barn. Jag var ju tvungen att retas tillbaka
    Skrattande jag inboxar dig.
    happy73 skrev 2008-01-09 16:52:02 följande:
    Miamariah!Vad är det för pyssel du ska sälja?
    Små och stora kort, små och stora tändsticksaskar med motiv på.
  • MiaMariah
    happy73 skrev 2008-01-09 18:07:57 följande:
    Tack. det var jätte fina saker önskar dig lycka till.
    tack!
    LCroft skrev 2008-01-09 18:26:23 följande:
    Okej, bara att inse att jag inte kommer att hinna med den här tråden som förr. Har inte ens börjat jobba men dagarna bara rusar förbi, massa sista minuten saker som jag vill ha gjort innan jag börjar vara borta på dagarna. Grattis till Mia! mimma: Hoppas dina pållar kommer med i tidningen! Ja, stort tack för alla grattisar! Och vet ni vad? Mitt rum på jobbet ser förskräckligt ut men efter några månader ska det göras en total renovering där, allt ska nytt! Men de vill vänta några månader så jag hinner "boa" in mig innan JAG får inreda det som jag vill Ska bli riktigt roligt
    tackar!
    Himmelbit skrev 2008-01-09 18:39:03 följande:
    Förresten - jag gjorde ett riktigt fynd idag!! Köpte en liten barnstol - vitmålad, nymålad -  för 30 kronor!!
    Men oj, vilket fynd!
    mimmamum skrev 2008-01-09 18:58:28 följande:
    Himmelbit, vilket fynd, kanske vi får se en liten bild?LCroft, du får ta och kika in här hos oss när du behöver tips för arbetsrummet!Har köpt nya sängkläder och spjälsängsskydd från Lexington baby, Traderafynd faktiskt! Den blårandiga kudden har jag sytt av tyg från Nyblom och Kollen, lika tyg fast i beige och vitt är nu inhandlat. Ska bli en tvättpåse till badrummet!
    Ååå vilken underbar hörna..
    Kajsa M skrev 2008-01-09 21:14:51 följande:
    hihiNi som bloggar, varför har en del krav på ordverifiering när man skakommentera i andras bloggar? VAd gör det för nytta liksom?
    Har undrat samma sak..
    Kickan07 skrev 2008-01-09 21:15:28 följande:
    Nu har jag läst i kapp dagens inlägg, får se om jag kommer i håg allt...Mimmamum- Sååå fin den sängen är, försöker få maken (som är svårövertalad) att förstå att jag måste ha en sån säng. Ska visa honom din ljuvliga bäddning med tillbehör och hoppas på att han smälter..Grattis Miamariah till försäljning av det fina du tillverkar! Var tvungen att besöka din "andra" blogg som jag faktiskt inte besökt innan. Vad duktig och kreativ du är! Vet inte om jag tackade dig för svaret angående kakfatet (är så förvirrad just nu av alla husbeslut att jag snart inte orkar göra ett val till.) Annars säger jag tack nu! Har bestämt mig för att behålla fatet och försöka se charmen i att det syns att det är handgjort..Himmelbit-Jättefin stol. Vill också hitta såna fynd!!FLUFFIGAMOLN- vet ju att ni byggt hus i lite lantlig/gammal stil som vi gör. Just nu är det som sagt väääldigt många beslut som ska fattas på kort tid, jobbigt för en velis som mig... Bla är det dörrar(inner/ytter), lister,trapp, golv. Vad har ni valt? Hur tänkte du? Har du möjligtvis nån bild på detta/något av det? Har ni tex olika golv uppe/nere, vad för trapp till? FINNS DET ANDRA I TRÅDEN SOM VILL HJÄLPA MIG MED LITE TIPS HUR MAN SKA TÄNKA/ VÄLJA ELLER HAR BILDER ATT VISA SÅ ÄR JAG INNERLIGT TACKSAM!!
    Tack snälla du!
  • MiaMariah

Oj vad ni skriver mycket tjejer. Nu är jag trött, har gjort klart beställningen och packat paket så imorgon går jag till Posten och skickar iväg det!

Svar på tråden Vita hem del 6