Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-12 18:41:48 följande:
    Så söta saker!
    tack! hihi, tomteflickan får hänga framme lite grann, julen varar ju ända till påska Skrattande
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-12 18:46:41 följande:
    Mia, det vore jättesnällt! Ett ljusrosa linnetyg, det som Kajsa sytt kuddar av! Kajsa, hur mycket kostade det per meter? Jag behöver endast en meter! Underbara saker förresten!
    Inga problem, ska kika, troligtvis åker vi dit i veckan! Vad heter tyget - så det blir rätt?
    tack!
    juliah skrev 2008-01-12 19:05:35 följande:
    Klockan 17.15 idag föddes lilla Alice, emmasas dotter. Fyra veckor för tidigt men frisk och kry! Jag blir bebissjuuuuuk, och jag som har en plutt hemma.
    Å vad roligt!
    Kajsa M skrev 2008-01-12 18:51:54 följande:
    Jättefint! LinaomatildaDet är så enkelt när man vet hur man gör, men när man ska försöka förklara i ord, då hjälper det inte att man är pedagog! Behöver visa i bilder. En bra lärare låter sina elever experimentera!
    tack!
    FruPuffen skrev 2008-01-12 19:12:43 följande:
    Åh vad fint! Jag ville också beställa från Elsas, hade ÄNTLIGEN bestämt mig för att skicka efter ett zinkhus av mellanstorlek (belöning eftersom jag gått ner 1 kg ) Men så är de sluuut! Nån som vet nåt mer ställe som de har zinkhus på nätet (ej de jättestora och ej mini)?? Förlåt, det känns som jag tjatat om zinkhus här i tråden i flera månader . Eller finns de i nån söndagsöppen butik nära Älvsjö (ska dit på söndag!)?
    systerlycklig.se
    tradgardsliv.se
    mimmamum skrev 2008-01-12 19:13:22 följande:
    Åh så skoj Julia! Så allt gick bra?Här är fula förebilden: Och nu en bit på väg, golvet är kvar:
    Ser fint ut!
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-12 19:58:07 följande:
    Mia, jag vet inget namn, kajsa kanske vet?
    Kajsa M skrev 2008-01-12 20:04:54 följande:
    Miamariah och mimmamumJag tror att det hette AKSELINE. Men det fins jättemånga som heter så. Men det finns bara ett enfärgat ljusrosa tyg!
    Ok, jag  tittar!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:15:07 följande:
    Maken min har börjat intressera sig för skåp nu. Han tycker vi ska köpa ngt gammalt skåp och måla det vitt. ALLT lir ju fint i vitt, uttrycktehan det! Han börjar lära sig!
    *fniss* det är aldrig för sent att lära sig - min man har också börjat uppskatta vitt!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:19:08 följande:
    Kajsa: De lär sig *bara lite långsammare än vi*Ninizen: Vassego!
    sååå vackert!
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:56:38 följande:
    Okej, här kommer RIKTIGA fulbilder, med en himlansmassa gamla slalomskidor i bakgrunden.Före efter
    tänk vad vackert det är med vitt!
    juliah skrev 2008-01-12 23:17:16 följande:
    Kajsa, jättefin! Helt i min smak.Spöade maken på Monopol, rejält... Nu sitter vi och dealar om vem som ska gå upp om fem timmar!Natti på er!
    *fniss* klart DU ska ha sovmorgon när DU vann! Skrattande
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:41:07 följande:
    Mår du bättre Mia? du kände dig lite kass härom dagen.
    gulligt att du frågar, jo, det har varit lite snurrigt idag också men det känns ändå bättre!
    Himmelbit skrev 2008-01-12 23:45:53 följande:
    Ouuups! Vad tiden går fort när man har roligt!!Nu MÅSTE jag gå och lägga mig! Natti natti kära ni! Ha en fortsatt trevlig lördag!!KRAM
    natti!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:49:19 följande:
    Måste nog också dra mig upp och krypa till kojs. Är så trött att jag fastnat i stolen.Mia: Vet du nånstans i gbg man kan köpa fuskfårull i grått? Orkar inte leta runt.Natti natt!
    Nä, tyvärr inte en aning.. Letade själv för ett par år sen halvt ihjäl men sen gav jag upp och bad mamma hjälpa mig så hon fixade det åt mig i min barndomsstad. Men man tycker ju att nånstans i det stora Götet borde det finnas!

Natti!
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 15:17:31 följande:
    Konstigt det blev... TACK för alla åsikter   Jag gillade den också i köket (hade inte tänkt på den platsen före ni sa det), men maken vill nog ha den i vardagsrummet om vi har den tror jag... Ska se och fundera tillsammans då han kommer in. Men ni tycker alltså jag ska behålla?  Den är ju ganska enkel så jag skulle absolut inte ha trott att den var så gammal som den verkligen är om inte svärmor skulle ha berättat dess historia.
    bredvid soffan blev ju jättefint, grått mot grått!
  • MiaMariah
    syster ruffa skrev 2008-01-13 18:49:35 följande:
    Gokväll tjejer!Fluffiga moln: Underbar gungstol, och ser ut att passa såå fint bredvid soffan. Snygg kombination!Måste fråga er duktiga tjejer, vad har ni för taklampor? Här är vi utan taklampor i sovrum, hall och vardagsrum. Nu sen julbelysning plockats bort känns det minst sagt akut. Mörkret gör mig nästan tokig ;) Tänker nåt rätt enkelt och prisvärt. Tips någon, och jag blir superglad!
    Svårt med lampor och hänger lite grann på rummet för övrigt tycker jag. Men i vardagsrummet har vi en kristallkrona, i arbetsrummet en Fado från Ikea och två plafonder i köket (hör till lägenheten och gillar dem inte alls) plus en plafond i hallen som var ett felköp men får hänga med ett tag till. I sovrummet har vi en specialare, vet inte hur jag ska beskriva den Skrattande
  • MiaMariah
    LCroft skrev 2008-01-13 19:43:27 följande:
    Mia så fint!
    mimmamum skrev 2008-01-13 19:53:39 följande:
    Mia, så fint! Jag fick också en sådan kedja i julklapp men har ingen plats än så länge!disel, svärfar satte ihop dem så vi har bara en kontakt, smidigt när man ska tända!lillvilda, jag använder alltid vattenbaserad färg, det ska väl inte vara någon fara när man är gravid eller?Mori, sött!Ingen som vet vad jag menar, Maja och konstnären boken?
    tack flickor!
Svar på tråden Vita hem del 6