• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea

hejhej skummat lite...

Vit bock i min blogg ja www.kronbladochlantliv.blogspot.com

Lisa, de är ju underbara de möblerna, det köpet kommer du aldrig att ångra. slagbordet absolut. vill man kan man köpa halvmånebord och sätta till på kortsidorna om det kommer många (min dröm)

Syltan du kan komma och spraya hos mig också om du saknar objekt...

Ang.inredningsprogram. Isabell Halling ger mig rysningar. Hon verkar skön till sitt sätt men hennes projekt är så gräsliga. Det ser ut som något barn har gjort, klippa en massa papper och kladda. Bara för att det är budget behöver det ju inte se lumpigt ut.
    Roomservice (haha pärla jag håller med med det passade ju till dem) och från koja till slott. Sen finns det ett Engelskt som heter Wow factor som är bra.

Fråga: var hittar man en fin barngitarr? och finaste julgransfoten? Hittar inte vår

• mimmi006
    JeaJea skrev 2007-12-06 16:16:51 följande:
    hejhej skummat lite...Vit bock i min blogg ja www.kronbladochlantliv.blogspot.comLisa, de är ju underbara de möblerna, det köpet kommer du aldrig att ångra. slagbordet absolut. vill man kan man köpa halvmånebord och sätta till på kortsidorna om det kommer många (min dröm) Syltan du kan komma och spraya hos mig också om du saknar objekt...Ang.inredningsprogram. Isabell Halling ger mig rysningar. Hon verkar skön till sitt sätt men hennes projekt är så gräsliga. Det ser ut som något barn har gjort, klippa en massa papper och kladda. Bara för att det är budget behöver det ju inte se lumpigt ut.Roomservice (haha pärla jag håller med med det passade ju till dem) och från koja till slott. Sen finns det ett Engelskt som heter Wow factor som är bra. Fråga: var hittar man en fin barngitarr? och finaste julgransfoten? Hittar inte vår
    Jag tycker att de prickiga från Lisbeth Dahl är fina... systerlycklig. se har iallafall haft dem!!
  • lasseliten

Ang. inredningsprogram ser jag på RoomService. Ibland blir det fint, men långt ifrån alltid. Gillar frida mest.

Vad ska ni äta till middag? Har ingen fantasi eller ork. Det har gått i ett idag.

• juliah

Haha, jag hade glömt hennes spagat trix! Jag är impad, hon är ju hur fräsch OCH vig som helst, hon skulle säkert kunna vara min mamma åldersmässigt.

lasse, det var duktigt! Så mysigt det låter som att ni har.

camilla, och du kommer att få en mysig kväll hör jag. Ja det är underbart att få lite komplimanger när man piffar hemma.

mimmi, jag har ju amningshjärna så jag minns inte alls vad vi pratat om, vet bara att jag kikat in här fler ggr än vad jag borde ha gjortSkrattande

• Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-06 16:15:27 följande:
    Just det! Jag tyckte att programmet där fyra par som renoverade varsin lägenhet var roligt att kolla på... inte så mycket för inspirationen, som för idén kanske, men ändå! Kvarteret eller vad hette det? Bygger väl på en australiensisk programidé?Sylt- vad har du i görningen *hahaha*?
    Ja, kvarterat hette det programmet och jag tyckte också att det var kul och underhållande. Fast tävlingsmomentar var väl kanske inte helt rättvisa när det inte var samma rum som tävlade mot varann, men det var kul att se och jag skulle gärna se denna serie igen, fast nya par och nya lägenheter såklart!
  • juliah

lasse, jag ska gå ner nu och göra en potatis/purjo soppa med scones till. Fantasin tryter alltid på vardagarna...

• lasseliten

Jea - julgransfot är svårt att hitta fina. Design House har fina. Ser ut som en stjärna. Eller juteväv(?) runt en vanlig. Funderar på om jag kan trycka ner vår gran i en stor metallkruka vi har från ikea.  Med julgransfoten i så den står stadigt.

• lasseliten

Åh, vad gott det låter juliah. Vi kommer! Sist jag gjorde potatissoppa blev den som klister, Gick inte att äta, Ebbe sa blää när han smakade den Den som brukar bli så god, ibland blir det snabbt och fel.

Svar på tråden Vita hem del 6