• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Pärla1
    lasseliten skrev 2007-12-06 16:26:10 följande:
    Var håller Mimmamum hus? Har inte sett till henne på ett tag.
    Hon har tagit en lite blogg paus, så hon kanske tar en från FL ett tag också. Det står i hennes blogg.
  • Hjorthan
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 14:25:19 följande:
    Åh tack för den fina bilden på bocken Då får nog min ha sig en omgång också.Hur gör man med banden. Kanm man ta bort dom när man sprayar eller sprayar man på dom och trär nya på?? undra ifall nån föstår??
    Jag plockade bort de band som satt där innan. Sen hade jag ett enda långt band som jag snurrade runt lite där jag kände för det, och sista biten flätade jag in mellan några strån. Ja och så sparade jag två bitar, en till svansen, och en till magen, så att jag kunde knyta rosetter.
  • lasseliten
    Pärla1 skrev 2007-12-06 16:31:03 följande:
    Hon har tagit en lite blogg paus, så hon kanske tar en från FL ett tag också. Det står i hennes blogg.
    Menar du inte VSM?  Eller tar Mimma också en paus?
  • juliah

lasse, ni är såå välkomna, nu börjar det sprida sig en doft av scones i huset *frestas*

mimmi, hoppas du får det skojigt ikväll, vill höra alla detaljer sen!

Ja juuust det, kvarteret var underbart, kände för övrigt ett av paren som var med. Det var verkligen en stor favorit, underbart hus och såå roligt att se på!

• juliah

Nej inte tar mimma någon paus inte? Står inget om det i hennes blogg.

• Daggdroppen
    Får jag bomba tråden med ännu två bilder idag? Generad 

Satte upp en av mina favorittavlor och ville dela med mig... Hittade den på ett fyndbord på loppis och kunde inte motstå den. Det är en väggrelief i keramik av Irma Yourstone. Visst är den söt? Den fick hamna i hallen, eftersom jag tyckte den passade ihop med klinkersgolvet där. Dessutom ser den ju lite varm och välkomnande ut. Som jag vill att min hall så småningom ska bli.

Under reliefen står en ärvd stol. Min mamma erbjöd sig att sy överdrag till alla stolarna (4 st). Ska behålla dem trärena som de är, men de får som sagt vitt linneöverdrag. Har också 4 andra snarlika stolar som är målade vita, och de är inte lika stiliga som de omålade. Tro det eller ej  

(och som ni ser så hamnade God jul skylten också dit... Den kom dit mest för att reliefen kanske kom aningen högt upp och det såg dumt ut...)

Loppisfynd. Keramikrelief av Irma Yourstone

Stolen ska få vitt linneöverdrag. På sittdynan alltså, inte hela stolen.
  • Daggdroppen

Jag har också problem med julgransfot...

Jag funderar på att sy någon slags påse med band att snöra ihop med... För det måste ju vara enkelt att dra upp och fylla på vatten...

Vad tror ni om det? Vad blir då snyggast till en julgransmatta i tjock grå filt??? Säckväv skär ju sig.... Kanske vit tunnare (mer formbar) filt???

• Lisa1981

Tack för alla åsikter om bordet. Ett problem återstår dock. Jag hade ju tänkt att kunna ha 4 stolar på var sida men bordet är ju bara 185 cm. Då får det ju bara plats 3 stolar på va sida eftersom stolarna är 47 cm breda. pust alltid är det nåt. Nu vet jag inte hur jag ska göra?????!!!!

Trist, jag som trodde det va perfekt.

Julgransfot ja, undra vart min är???

• Feffie

Hej är det någon som har ett vitt klaffbord, modell mindre, och som dessutom råkar ha det på bild i sin blogg??Vore jättekul att få se!

Svar på tråden Vita hem del 6