• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    lasseliten skrev 2007-12-06 18:15:59 följande:
    Pärla - Jag virrar till det ibland jag med...ska vara glad att jag inte glömde sonen på ikea idag Lina -
    hihi du ska veta att jag har visualiserat hela din ikeadag från hur du har beskrivit Skrattande
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-06 18:15:59 följande:
    Pärla - Jag virrar till det ibland jag med...ska vara glad att jag inte glömde sonen på ikea idag Lina -
    Jag brukar komma på mig själv med att undra "kom jag ihåg att ta med sonen". Och det först då jag kört en bra bit.... Har häntmånga gånger! Tänk OM jag faktiskt skulle glömma
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:12:11 följande:
    Nu sover barnen och jag kollar på finska självständighetsbalen. Fattar inte att jag inte fick inbjudan....  Fina klänningar att kolla på iaf
    Så du fick inte  i år heller

Nä men allvarligt, jag skulle faktiskt inte vilja gå på balen OM jag skulle bli bjuden. Varmt, svettigt, trångt och kameror överallt. Inte alls min grej
  • juliah

Jag är också livrädd att glömma ngt av barnen, särskilt Elle som inte gör så mycket väsen av sig, huu vilken mardröm.

numberone, jag har en svart i gjutgärn.

fluffis, ja jag tycker stolarna är fina som de är.

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-06 18:23:15 följande:
    Så du fick inte  i år heller Nä men allvarligt, jag skulle faktiskt inte vilja gå på balen OM jag skulle bli bjuden. Varmt, svettigt, trångt och kameror överallt. Inte alls min grej
    Inte jag heller, inte aaaalls OskyldigFlört Jag har t.o.m. skickat brev till henne, presidenten alltså, och sagt att hon behöver inte bjuda mig, hon kan låta någon annan ta min plats Cool
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 18:26:42 följande:
    Jag är också livrädd att glömma ngt av barnen, särskilt Elle som inte gör så mycket väsen av sig, huu vilken mardröm.numberone, jag har en svart i gjutgärn.fluffis, ja jag tycker stolarna är fina som de är.
     Och svart gjutjärn är betyyyydligt snyggare än vår.... Jag skulle vara glad om jag ens hade det!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:28:55 följande:
    Inte jag heller, inte aaaalls Jag har t.o.m. skickat brev till henne, presidenten alltså, och sagt att hon behöver inte bjuda mig, hon kan låta någon annan ta min plats
    Hihi, men vet du, jag MENAR det alltså! Jag skulle få spunk av att gå i högklackat, svettas och stå trångt. Jag skulle garanterat svimma flera gånger under kvällen. Gör det om jag måste stå en längre tid... Särskilt om det är varmt!

Så den dagen jag blir bjuden ( ) så ger jag gärna bort min inbjudan
  • FruPuffen

Tack sötisar för alla kommentarer om bilderna ! Nu har vi ätit klart, nu är det läggdags för småkillarna. När de somnat blir det MÅLARRACE!! Nu ska vårt APRIKOSA matrum äntligen bli VITT!! Och den numera beige pärlsponten i köket ska bli detsamma. Visar bilder sen när all är piffat och klart!

Svar på tråden Vita hem del 6