• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

Vilka fina saker du visar frupuffen , grisen är så fin.

• lillvilda

usch pärlan tur att det gick bra!

Du jag måste fråga dig oxå hur ni gjorde med er öppenspis. Vi har ju en öppenspis i huset och vi är så glada för det för det är ju så mysigt MEN den är just nu ful som stryk och vi tänkte om vi gör den vit så ser den bättre ut än nu när den är tegelfärgad. Men hur gör man den sådär vit å fin som er blev??

Pärla1 skrev 2007-12-06 15:35:02 följande:
    Har ett nytt inlägg i min blogg, något som kunde gått riktigt illa igår....
  • Pärla1
    lasseliten skrev 2007-12-06 16:41:15 följande:
    Menar du inte VSM?  Eller tar Mimma också en paus?
    jo, det är klart jag menarGeneradhmmm, får skylla på(hmmm?) julpiffingen stigit mig åt huvudet!
  • Pärla1
    lillvilda skrev 2007-12-06 18:06:09 följande:
    usch pärlan tur att det gick bra!Du jag måste fråga dig oxå hur ni gjorde med er öppenspis. Vi har ju en öppenspis i huset och vi är så glada för det för det är ju så mysigt MEN den är just nu ful som stryk och vi tänkte om vi gör den vit så ser den bättre ut än nu när den är tegelfärgad. Men hur gör man den sådär vit å fin som er blev??
    Min sambo har haft murbruk, tagit flera lager, sen har han slipat den så den ser putsad ut och sen målas den vit
    FruPuffen skrev 2007-12-06 17:48:39 följande:
    En till bildbomb innan matenÖverst:Paket från me and my home!
    Åh, helt underbara bilder, sånt e kul att se!! Ska ut och leta liten pytte gran till helgen, hoppas ingen arg bonde kommer med hagelbössa...
  • LinaoMatilda

Nu sover barnen och jag kollar på finska självständighetsbalen. Fattar inte att jag inte fick inbjudan....  Fina klänningar att kolla på iaf

• lillvilda

okej ja då är det som jag anade att man gjorde...phuu jag det blir att hugga in med murbruket då när vi fått huset. Jag vill ha en vit öppenspis inte den gräsliga som är nu. Jag får höra om sambons pappa kan hjälpa mig. Tack för tipset! Det blev väldigt fint!

Pärla1 skrev 2007-12-06 18:10:20 följande:
    Åh, helt underbara bilder, sånt e kul att se!! Ska ut och leta liten pytte gran till helgen, hoppas ingen arg bonde kommer med hagelbössa...
  • lillvilda

haha ibland blir det så tokigt när man citerar men du fattar ändå va pärla1

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:01:41 följande:
    Fluffiga: Så söt tavla, och stolen.FruPuffen: Fina bilder!Gillade också kvarteret och Bondi beach
    Tack
    lasseliten skrev 2007-12-06 18:04:35 följande:
    Fluffis- måste vara underbart att börja inreda ert hus nu! Stolen är jättefin, skicka genast hit den.
     Hihi, javisst är det

Så ni tycker också att stolarna ska vara som de är???? I 99 fall av 100 så brukar ni (alla här i tråden) ju vilja måla...
Svar på tråden Vita hem del 6