• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • alabaster

Godmorgon! Idag ska jag ta med min vilda treåring på julklappsshopping, det ska bli spännande

mimmi - å vilken fin ljusstake!

• malins79

Idag ska det stekas köttbullar. Så fort mataffären ska jag köpa köttfärs och sen ska det rullas köttbullar, tror ni en 3,5 åring kan hjälpa till? Hon är ju duktig på att göra chokladbollar så köttbullar borde funka med.

Tur att Marie vann, jag gillar inte alls Amandas röst.

• mimmi006
    alabaster skrev 2007-12-08 07:51:40 följande:
    Godmorgon! Idag ska jag ta med min vilda treåring på julklappsshopping, det ska bli spännande mimmi - å vilken fin ljusstake!
    Tack ! Det låter mysigt med julklappsjakt
  • emmasa

Godmorgon!

mimmi06: Här blir det nog regn idag med. tredje dagen i rad

Har sett fram emot denna dagen länge. Vi ska ta med sonen på lattjo lajjbans julkul i globen. Ska bli så roligt att se hans reaktion. Hans största idol här i livet förutom hans farfar är Mojje. Han hinner knappt slå upp ögonn på morgonen innan han frågar efter Mojje, sitter sen och sjunger med i alla hans låtar. Ganska så sött att höra en tvåårings sjunga att "bosse busschauförr är en amatör " Får se hur detta går

• mimmi006
    emmasa skrev 2007-12-08 08:15:37 följande:
    Godmorgon!mimmi06: Här blir det nog regn idag med. tredje dagen i rad Har sett fram emot denna dagen länge. Vi ska ta med sonen på lattjo lajjbans julkul i globen. Ska bli så roligt att se hans reaktion. Hans största idol här i livet förutom hans farfar är Mojje. Han hinner knappt slå upp ögonn på morgonen innan han frågar efter Mojje, sitter sen och sjunger med i alla hans låtar. Ganska så sött att höra en tvåårings sjunga att "bosse busschauförr är en amatör " Får se hur detta går
    Vad gulligt! Hoppas att ni får en mysig dag!
  • alabaster

Det tror jag nog! Min nästan-treåring ska få göra det imorgon. Du får rapportera hur det går så vi vet vad vi har att vänta oss här hemma sen

malins79 skrev 2007-12-08 07:53:19 följande:
    Idag ska det stekas köttbullar. Så fort mataffären ska jag köpa köttfärs och sen ska det rullas köttbullar, tror ni en 3,5 åring kan hjälpa till? Hon är ju duktig på att göra chokladbollar så köttbullar borde funka med.Tur att Marie vann, jag gillar inte alls Amandas röst.
  • knyttis

Godmorgon!

Vi är fortfarande lite krassilga hos oss. Maken och jag har rasat i vikt ca 10kg ska ni veta, men de kommer väl till pass nu i juletider

Idag hoppas jag på städa igenom här hemma, baka lite lussebak och mysa av julstämmningen inomhus! Kanske pyssla lite och paketera julklappshögen som väntar i mitt tillfälliga pysselrum. Vi får troligen besök av min mans moster och morbror med familj i helgen så lite ordning måste vi få till!

Mimmi - Hoppas regnet hålls borta så du kan gå ut i skogen lite! De skulle jag vilja med, lte mossa, kottar och lingonris skulle behövas.

emmasa - Hoppas ni får de roligt och att sonens ögon glimmar!

• malins79
    alabaster skrev 2007-12-08 08:34:50 följande:
    Det tror jag nog! Min nästan-treåring ska få göra det imorgon. Du får rapportera hur det går så vi vet vad vi har att vänta oss här hemma sen
    Jag ska....Glad
  • mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-08 08:49:03 följande:
    Godmorgon!Vi är fortfarande lite krassilga hos oss. Maken och jag har rasat i vikt ca 10kg ska ni veta, men de kommer väl till pass nu i juletider Idag hoppas jag på städa igenom här hemma, baka lite lussebak och mysa av julstämmningen inomhus! Kanske pyssla lite och paketera julklappshögen som väntar i mitt tillfälliga pysselrum. Vi får troligen besök av min mans moster och morbror med familj i helgen så lite ordning måste vi få till! Mimmi - Hoppas regnet hålls borta så du kan gå ut i skogen lite! De skulle jag vilja med, lte mossa, kottar och lingonris skulle behövas.emmasa - Hoppas ni får de roligt och att sonens ögon glimmar!
    Oj, har ni blivit så magra! Vilken pärs ni måste ha haft... Det skulle behövas en köldknäpp nu och rensa ut lite basselusker
Svar på tråden Vita hem del 6