• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006

Kajsa- Ja, jag såg sängen och den är underbar! Men jag är nöjd med Hemnes så länge, Wilma får det bli i nåt annat liv eller nåt ! Jag letade efter annonsen som jag såg och den är nog borttagen. Det var en jättefin grupp med en kökssoffa till som såldes. Tror det var vit skiva och träsits, men vet ej säkert... Ska hålla utkik åt dig!

• mimmi006
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:42:39 följande:
    Men du... nordik då?
    Tyvärr har de ingen bild, men de har två bord som är vita. Ett med lite kurviga ben som påminner om Mios romantiska serie och ett bord med krysstolar. Gruppen med kryss kostade ca 5-6000:-.
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:45:46 följande:
    Tyvärr har de ingen bild, men de har två bord som är vita. Ett med lite kurviga ben som påminner om Mios romantiska serie och ett bord med krysstolar. Gruppen med kryss kostade ca 5-6000:-.
    Ja just det, det sa ju Camilla att hon sett när vi var där. Men var inte det med träskiva? Eller var det helvitt?
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:42:00 följande:
    Kajsa- Ja, jag såg sängen och den är underbar! Men jag är nöjd med Hemnes så länge, Wilma får det bli i nåt annat liv eller nåt ! Jag letade efter annonsen som jag såg och den är nog borttagen. Det var en jättefin grupp med en kökssoffa till som såldes. Tror det var vit skiva och träsits, men vet ej säkert... Ska hålla utkik åt dig!
    Ja och det är ju ändå rättså dyrt, även att det är beg!
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2007-12-08 16:48:10 följande:
    Ja just det, det sa ju Camilla att hon sett när vi var där. Men var inte det med träskiva? Eller var det helvitt?
    Det med svarvade ben har vit skiva, men det medkrysstolarna har träskiva har jag för mig... kan fixa bild på fredag eventuellt om du vill!?
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-08 16:49:31 följande:
    Det med svarvade ben har vit skiva, men det medkrysstolarna har träskiva har jag för mig... kan fixa bild på fredag eventuellt om du vill!?
    Ja tack snälla du!
    Fota båda grupperna! tack så mkt för hjälpen!
    Förstår inte varför det är så svårt att hitta fina vita möbler?
  • Hia

Åhh, blir så inspirerad av att se alla era hem med så fin inredning. Tyvärr så har jag varken tid (nyfödd) eller pengar Skulle verkligen vilja fixa lite (läs MYCKET) här hemma.
    Bor dessvärre i hyres-lgh så fula skåpsluckor, vidriga golv osv måste jag dock stå ut med.

Köper ni mkt på second-hand & målar om själva eller hur gör ni?
    Har ni vitt, vitt, vitt i alla rum?

Svar på tråden Vita hem del 6