• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Camilla R
    emmasa skrev 2007-12-08 08:15:37 följande:
    Godmorgon!mimmi06: Här blir det nog regn idag med. tredje dagen i rad Har sett fram emot denna dagen länge. Vi ska ta med sonen på lattjo lajjbans julkul i globen. Ska bli så roligt att se hans reaktion. Hans största idol här i livet förutom hans farfar är Mojje. Han hinner knappt slå upp ögonn på morgonen innan han frågar efter Mojje, sitter sen och sjunger med i alla hans låtar. Ganska så sött att höra en tvåårings sjunga att "bosse busschauförr är en amatör " Får se hur detta går
    Åh, vad mysigt och kul det låter, hopps ni får en toppendag! Sonen kommer av allt att döma bli toppennöjd -som julafton redan idag

Läste om din graviditet och lilla Alice, hoppas hon njuter ett tag till i den ombonade miljön i sin mammas mage.
    Kram och lycka till!
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-12-08 11:05:15 följande:
    OJ Knyttis - är ni friska nu då? Tur det är jul snart så ni kan äta upp er lite Idag när det är lördag får man väl  visa godis á la Leila!Det blir ingen tur till Gbg imorgon, när Möbelgrossen äntligen ringde oss igår kväll så var alla bord slut såklart!!Nå´n som vet hur ofta de har sina försäljningar? Vill ju ha det bordet nu ju!!
    Oj, så mumsigt gott det där såg ut, ge mig några -snälla!!!
  • Camilla R

Idag skall vi i familjen iväg på julbord ute på Värmdö tillsammans med en annan familj, skall bli jättegott och trevligt! Ser fram emot att "frossa" i sill, strömming, lax & godis

• FruPuffen
    Camilla R skrev 2007-12-08 12:04:38 följande:
    Idag skall vi i familjen iväg på julbord ute på Värmdö tillsammans med en annan familj, skall bli jättegott och trevligt! Ser fram emot att "frossa" i sill, strömming, lax & godis
    Vad mysigt! Ha det så trevligt och njut.
    Jag sticker ner på stan med familjen nu.
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-08 12:04:38 följande:
    Åh vad mysigt, och gott!!! Nu börjar hungern komma tillbaka här!!
  • Rori
    OJ Knyttis - är ni friska nu då? Tur det är jul snart så ni kan äta upp er lite Idag när det är lördag får man väl  visa godis á la Leila!Det blir ingen tur till Gbg imorgon, när Möbelgrossen äntligen ringde oss igår kväll så var alla bord slut såklart!!Nå´n som vet hur ofta de har sina försäljningar? Vill ju ha det bordet nu ju!!
    Åhhh, det där ser bara FÖR gott ut  nu måste jag baka!!!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 21:22:07 följande:
    Ja ibland tröttnar man fort på vissa färger. Är det målat eller tapetserat där nu?Fluffiga: Ser du också på Idol? Jag får tyvärr inte in kanalen. Men jag hejjar på Mari (kollat på deras framträdanden på youtube)
    tapetserat..
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 21:41:13 följande:
    Visst är det:.D. *ryser*
    felciterat men angående tapetsera om så får jag nog bearbeta maken en lång tid innan.. dessutom är det ju hr så det är ju pengar vi aldrig "får tillbaka" så att säga..
    emmasa skrev 2007-12-07 21:45:47 följande:
    Paus i idol Skriver lite efter några veckor. Har varit in och kikat då och då i tråden men inte orkat skriva något. Nu börjar saker och ting kännas lite mer hoppfullt har tom lyckats med ett blogginlägg. www.alfridashem.blogg.seVsm: Måste bara säga att du är en hemskt pinsam mamma   Skylten var jättesöt!
    härligt att se dig, håller alla tummar och tår för att lillan ska hålla sig i magen så länge som möjligt!
    Å mums, vad gott, jag som sitter här och är godissugen Skrattande
    Vad synd att borden var slut.. Man blir ju riktigt arg Förvånad Deras utförsäljningstillfällen nämns efterhand på nätet, vet inte hur ofta numera de har öppet.
  • Kajsa M
    Daggdroppen skrev 2007-12-07 18:24:56 följande:
    Åååh så skönt med helg!!!!Ser att jag får gratta Kajsa till jobbet!!! Vad kul!!! Vi blir ju nästan kollegor nu I allafall kanske vi kan utbyta tips och ideér Det är ju inte världens lättaste, många utmaningar, men visst är det kul också!!!Bara vi kommer ihåg att tänka på oss själva och ta hand om oss också   Lätt att man tar jobbet med sig hem och har det i huvudet dygnet runt tillsist... Ett stort Lycka till!
    Tack!!!
    Ja jag kan nog behöva all hjälp !!! Men vi har ju en specialpedagog på skolan också som får hjälpa mig.
    Ja jag ska försöka tänka på mig själv, tycker att jag har blivit lite bättre på det under hösten, men man har ju långt kvar!

Sylt och Mimmaum
    Usch va jobbigt det är med magjsuka! Hoppas Miriam klarar sig och att Syltan blir återställd snabbt!
Svar på tråden Vita hem del 6