• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-12-07 19:07:58 följande:
    Kajsa- grattis till jobbet! Det låter som en drömtjänst, jag skulle också helst jobba 80 som resurs, säg till om du vill byta !
    Tack! Ja jag tror att det kan bli riktigt bra! 80 % känns lagom!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 19:12:54 följande:
    Hej! Grattis Kajsa!!Malins: skönt att ni är friska. Fin ljusslinga.Sylt: Vad tråkigt att ni har blivit sjuka. Hoppas det går över snart.Mimmamum: Fina koppar, passar fint med kakburken Rori: Så fint.Lasseliten: Fiint!
    TACK!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 20:13:20 följande:
    Kajsa: Grattis till jobbet! Stackars dig som måste tillbringa kvällen med att äta julbord. Vad fint det blev med alla fina SWAP-saker. Jag hade Ängskogensblomma här häromdagen och hon fick fnatt när hon fick till svar vart allt det fina hon undrade var jag köpt kom från swappen.Malins79: Så fint det blev, och vilken lite sötnos! Hu för magsjukan!MM: Vilken söt skallra! Jag älskar att köpa bebisprylar, det är sååå kul!Lasseliten: Tack! Fast jag har ju hängt bakom smöret i din kyl hela tiden. Vilken mysig bild.Mimma: Trist med datorn, men bra med pysseltid. Glöggmuggarna är underbara! *kakburken undviker jag att titta på, den skapar en manisk villha-känsla i magen*Sylt: HU! Fy era stackare.Rori: Jättefint!Juliah: Hur går det? Är du nervös? Har du fått se bilderna innan?Här kommer vår nya dörrskylt som älste sonen inte vill att jag ska hänga upp, den är piiiiinsam!
    TAck till dig också!
    Ja det var gott med lite julmat! Åt lax och sill till jag var proppmätt! IOrkade inte ens gå till varmrätterna!
  • mimmamum

Tack Kajsa, tyvärr klarade jag mig inte, har fått magsjuka Usch så jobbigt! Har inte vågat dricka en droppe på hela dagen, finns det något som underlättar?

• Kajsa M
    mimmamum skrev 2007-12-08 15:29:39 följande:
    Tack Kajsa, tyvärr klarade jag mig inte, har fått magsjuka Usch så jobbigt! Har inte vågat dricka en droppe på hela dagen, finns det något som underlättar?
    Nej vad säger du? Men du måste försöka dricka lite. Teskedsvis! Drick något sött! Du behöver energin!

Men vad är det frågan om Lillafruluva, Knyttis, Sylt och mimmamum. Alla magsjuka! Smittar det via FL eller? Förra veckan hade vår familj eländet och flera andra har ju haft det nyligen också. Usch usch usch! Såna virus borde förbjudas!Skrikandes
  • juliah

Krya på er era stackare!

Kajsa, ett stort grattis till dig!

• juliah

mimma, ja dricka måste du...annars kan du bli ännu sämre.

• Kajsa M
    VSM
    Fin skylt och hjärtan på tråd! Inte kul att man ska förvandlas på några år från att ha varit det viktigaste i barnets liv till den man skäms för! Men så är väl livets gång...
  • lillvilda

Mitt tips avslagen cola och lite banan..ja det låter sjukt å äckligt men det fick mamma när hon blev jätte dålig i turkiet. Just den avslagna colan brukar göra susen.Men drick bara lite lite åt gången.

mimmamum skrev 2007-12-08 15:29:39 följande:
  • Kajsa M
    lillvilda skrev 2007-12-08 15:36:51 följande:
    Mitt tips avslagen cola och lite banan..ja det låter sjukt å äckligt men det fick mamma när hon blev jätte dålig i turkiet. Just den avslagna colan brukar göra susen.Men drick bara lite lite åt gången.
    Jag drack också Cola när jag blev magsjuk i Jugoslavien på 80-talet. Kan fortfarande inte dricka Cola sedan dess! Det är förstört för evigt för mig!
Svar på tråden Vita hem del 6