• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    Camilla R skrev 2007-12-08 22:17:30 följande:
    Fast just nu är jag mest så nöjd över lugnet som lagt sig, jag har en ny (dvs bättre begagnad) dator som jobbar snabbt så jag sitter nog här en liten stund till och bara myser...
    skönt med lite klös i datorn!
  • Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:18:12 följande:
    ja det var hemskt. ordet missbildning är oxå så stark ord som väcker sånna känslor. Där står man med ett helt perfekt litet underverk och så säger nån att han är missbildad. Det dröjde oxå så länge för oss innan vi fick nått ytterligare besked. vi lämnades där efter bb med ordet hypospadi och sen inget mer på 5 månader. Tankarna snurrade ju verkligen i huvudet, vad skulle det innebära för honom i framtiden osv. Men nu känns det ju som en sten lättat å vi fick mer information och att det dessutom visade sig vara så milt var ju oxå väldigt skönt. Men visst finns tankarna där att om vi får en son till komemr han oxå drabbas osv.Camilla R skrev 2007-12-08 22:14:09 följande:
    Då är det rätt skönt (för mig var det så i alla fall) att upptäcka ett forum där alla har barn med samma åkomma i olika åldrar och varit med om olika operationer etc och att man i slutändan ändå ser ett gott resultat, DET var skönt och gott!
    Vi (eller sonen) är färdiga med operationer, men kommer ändå att fortsätta att gå på kontroller på ALS för att se att allt är OK, det känns jätteskönt och läkaren är helt toppen!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:49 följande:

skönt med lite klös i datorn!
    Ja, enormt, nu kan man ju liksom surfa fram och det händer något. Den gamla stod ju och tuggade i en kvart innan något hände
  • lillvilda

vad bra att ni blivit så bra bemötta. Det är hårt när nått drabbar ens barn fy vad jag hann oroa mig innan vi fick nått besked. Det är toppen att få prata med andra i samma sits. jag hann oxå läsa en hel del och höra hur det gått för andra med hypospadi osv för vi visste ju inte om han skulle operas lr inte.

Camilla R skrev 2007-12-08 22:20:57 följande:

Då är det rätt skönt (för mig var det så i alla fall) att upptäcka ett forum där alla har barn med samma åkomma i olika åldrar och varit med om olika operationer etc och att man i slutändan ändå ser ett gott resultat, DET var skönt och gott!Vi (eller sonen) är färdiga med operationer, men kommer ändå att fortsätta att gå på kontroller på ALS för att se att allt är OK, det känns jätteskönt och läkaren är helt toppen!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:11 följande:

Smakade det lika bra idag?Ja man kanske skulle vara lite social...vi var på MAX idag, barnen hade fått välja mat. När vi hade hämtat maten och skulle sätta oss så fällde jag illlan så hon flög framlänges och slog ansiktet rakt i träsätet. Hon grät som en stucken gris. Näsblod fick hon för första gången i sitt liv. Guulliga människor kom fram med is osv. Men gud så man skäms, det var ju mitt fel. Olycka så klart, men ändå!Nu är hon alldeles täppt i näsan och kan knappt andas därigenom... Stackaras liten!
    JAAA! Det var jättemumsigt! Jag koncentrerade mig på sill, strömming och lax och därefter direkt på dessertbordet som var riktigt smarrigt. Känns inte som att jag behöver äta på länge..
    Nytt julbord på måndag på Ulla Winbladh (på djurgården) imorgon blir det nog en sallad
  • Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:22:49 följande:
    vad bra att ni blivit så bra bemötta. Det är hårt när nått drabbar ens barn fy vad jag hann oroa mig innan vi fick nått besked. Det är toppen att få prata med andra i samma sits. jag hann oxå läsa en hel del och höra hur det gått för andra med hypospadi osv för vi visste ju inte om han skulle operas lr inte.Camilla R skrev 2007-12-08 22:20:57 följande:
    Ja, läkarens bemötande var oerhört viktigt, ovissheten är nog alltid jobbigast oavsett vad det gäller.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:11 följande:

Smakade det lika bra idag?Ja man kanske skulle vara lite social...vi var på MAX idag, barnen hade fått välja mat. När vi hade hämtat maten och skulle sätta oss så fällde jag illlan så hon flög framlänges och slog ansiktet rakt i träsätet. Hon grät som en stucken gris. Näsblod fick hon för första gången i sitt liv. Guulliga människor kom fram med is osv. Men gud så man skäms, det var ju mitt fel. Olycka så klart, men ändå!Nu är hon alldeles täppt i näsan och kan knappt andas därigenom... Stackaras liten!
    Stackars liten med näsblod, vad eländig man känner sig som förälder då. Fast trösten hos mamma var väl ändå bäst?
  • emmasa

usch här var det mycket kräksjuka idag Vi hade det förra helgen, inte kul alls.

Var på julkul i globen idag och han fick se sin älskade Mojje. Vilket underbart ögonblick, 2 år gammal och ögon som tefat. Här hemma har det sjungits hela kvällen vill jag lova
    Nu laddar vi om för tvåårsfirande i morgon. Har precis stökat ner hela köket med att binda en krans över matbordet. Granbarr överallt .

Tack alla för era lyckönskningar till oss med lilla alice, här i tråden och bloggen.

Nu väntar John Blund

• Beatrize74

Vilken är vinterns "hype"? Det här är lite av min uppfattning

Jag börjar med att skriva:
    - tyggrisar i alla former, oavsett om det är Tidlegrisar eller från Maileg och nu har det börjat dyka upp på alla möjliga ställen
    - siffror på ljus. I zink, papper, emalj eller whatever. 1,2,3,4 - en för varje advent
    - STORA enkla lyktor i rostfritt eller zink
    - ZINK big time, oavsett vad det är
    - rödrutiga tyger
    - ljushus i olika varianter och utföranden...finns att köpa vilken mataffär som helst snart
    - "kungakronor"...i brist på Monica Johanssons har det dykt upp på SIA, Cult och Svenska Hem samt nu även på brickkanter och på tavlor...har till mångt och mycket ersatt "stars"
    - virkade barnleksaker i olika utföranden och leverantörer

Svar på tråden Vita hem del 6