• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-12-08 20:40:30 följande:
    Köpte en ny stol och lykta idag, blev inspirerad av mimmis fina arrangemang.
    Vilken trevlig och inbjudande entré
  • MiaMariah

Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Flört
    Pallen blir äntligen vit:

Bilden “http://familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpiljz7e.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• Rori
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:22:37 följande:
     Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
    Åh, stackars lillen. Håller tummarna upp för att det ska gå riktigt bra!!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:02:33 följande:

låter bra! Jag behöver en dag elödigt i veckan för att orka med  mitt jobb känner jag så detta blir toppen. Funderar på vilken dag jag vill ha ledigt nu. Antingen blir det måndag eller onsdag. Långhelg elelr break mitt i veckan?JuliahFint vinterstilleben!alla sjuklingarKRYA PÅ ER!!!
    Långhelg är ju iofs alltid trevligt, menett break mitt i vecka är lyxigt
  • Rori
    MiaMariah skrev 2007-12-08 21:38:18 följande:
    Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Pallen blir äntligen vit:
    Vilken underbar låda, just en sådan letar jag efter med ljus o lykta Glad
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:40:56 följande:
    MiamariahNej men då är vi alla överens! Det går bort! Men jag gillar fortfarande vitrinskåpet!
    ja, vitrinet och skänken var fina!
    Rori skrev 2007-12-08 21:41:16 följande:
    Vilken underbar låda, just en sådan letar jag efter med ljus o lykta
    tackar!
  • Kajsa M
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:41:07 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:02:33 följande: Långhelg är ju iofs alltid trevligt, menett break mitt i vecka är lyxigt
    Ja, jag har svårt att välja! I-landsproblem! jag vet!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:

www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    Jag vet faktiskt inte, för mig känns det inte helt hundra, lite "plottrigt" på något vis
Svar på tråden Vita hem del 6