• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Mia, den blir underbar i vitt!

Långhelg låter urmysigt, fråga bea vetja, hon är ledig på måndagarna.

• MiaMariah

Kajsa - jag hade kört på en dags ledigt i veckan, jag jobbade så för många år sedan och det var underbart! Tänk dig - jobbar mån+tis, ledigt onsdag, jobbar tors+fred och ledig helgen sen - det var underbart skönt!

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:43:09 följande:
    MiamariahFin margarinlåda!
    tack!  
    juliah skrev 2007-12-08 21:43:35 följande:
    Mia, den blir underbar i vitt!Långhelg låter urmysigt, fråga bea vetja, hon är ledig på måndagarna.
    tackar!
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:22:37 följande:
     Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
    Operationer på barn är ändå aldrig kul. Vår yngsta har opererats två gånger och därmed också sövts två gånger, jag har ärligt talat inte klarat av att vara med utan pappa har varit med (endast en förälder har fått vara med) och då har jag tyckt att den förälder som ger mest stöd får närvara. Inte enkelt, men nödvändigt.
    Kram och lycka till!
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-12-08 21:38:18 följande:
    Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Pallen blir äntligen vit:
    Vilken härlig "margarin-bytta" skicka den till mig när du tröttnat..
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 21:42:43 följande:

Ja, jag har svårt att välja! I-landsproblem! jag vet!
    Ett riktigt I-landsproblem -men om jag skulle välja idag skulle jag välja en dag mitt i veckan ledigt, detta under förutsättning att fredagen ändå var en hyfsat kort dag. För mig är det underbart att sluta 14:30 och få en härlig helgstart med barnen
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:46:01 följande:
    perationer på barn är ändå aldrig kul. Vår yngsta har opererats två gånger och därmed också sövts två gånger, jag har ärligt talat inte klarat av att vara med utan pappa har varit med (endast en förälder har fått vara med) och då har jag tyckt att den förälder som ger mest stöd får närvara. Inte enkelt, men nödvändigt. Kram och lycka till!
     Ush

Ja det är ju INGET jag ser framemot. Absolut inte. Jag själv hatar att vara inlagd på sjukhus och mår illa av bara tanken på att han ska sövas ner och hela köret. Men jag försöker intala mig att det inte är något farligt ingrepp. Det finns de som blir opererade för hjärtfel, tumörer och andra hemskheter så vi får väl vara lyckliga över att det bara är vad det är.

Sen så förtränger jag det så gott jag kan. Kan inte börja grubbla på det för DÅ blir jag riktigt galen Gråter
  • lasseliten

hej vänner!

Så, ni skriver...hinner inte med!

Är precis klar med andra strykningen av trappen, den har fått sig en vända med vitfärg...fick äntligen tummen ur när juliah visade deras fiiina trapp. Färgen ska torka i 4 h så jag blir nog sittandes här ett tag Sovrum och toa är på övervåningen, så ingen dricka för mig

• Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:50:48 följande:
     Ush Ja det är ju INGET jag ser framemot. Absolut inte. Jag själv hatar att vara inlagd på sjukhus och mår illa av bara tanken på att han ska sövas ner och hela köret. Men jag försöker intala mig att det inte är något farligt ingrepp. Det finns de som blir opererade för hjärtfel, tumörer och andra hemskheter så vi får väl vara lyckliga över att det bara är vad det är. Sen så förtränger jag det så gott jag kan. Kan inte börja grubbla på det för DÅ blir jag riktigt galen
    Jag förstår precis hur du känner.
    Första gången vi var på besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus så mådde jag uppriktigt dåligt med tanke på alla riktigt sjuka barn. Det stämmer inte alls med bilden av barn dessa hemskheter, genast så kändes vår pojkes problem väldigt litet. Saker får ett helt annat perspektiv.
Svar på tråden Vita hem del 6