• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2007-12-08 21:51:54 följande:
    hej vänner! Så, ni skriver...hinner inte med! Är precis klar med andra strykningen av trappen, den har fått sig en vända med vitfärg...fick äntligen tummen ur när juliah visade deras fiiina trapp. Färgen ska torka i 4 h så jag blir nog sittandes här ett tag Sovrum och toa är på övervåningen, så ingen dricka för mig
    Jag vill också fixa vår trapp. Vad tror ni om att "bara" måla räcket och pinnarna vita och låta trappstegen vara, alt. måla dem gråa eller svartbetsa dem?
    Vi har idag en hyfsat ny furutrappa som alltså går i ljust "gult" eller vad man nu skall kalla nyansen.
  • Daggdroppen

Ja, jag tänker att vi är lyckliga som ändå bara ska göra ett ganska litet ingrepp och att det inte är någon allvarlig sjukdom. Men infektioner och annat som kan följa vet man ju inte av... Och  ett ingrepp är ju ändå alltid ett ingrepp...

Vad var ni med om för operation?

• Kickan07

MiaMariah-pallen blir jättefin vit och margarinlådan vill jag ha när du tröttnat på den Såå fin!

Kajsa-Hoppas du hittar bordet med stort B! Annars kanske du som är så pysslig/händig av dig snickra ett själv;-D

• lasseliten

Åh, massor med fina bilder har ni visat! Kul att se "samma" soffan i olika miljöer. Ni har alla otroligt fiint hemma.

Usch, katten sitter och skriker i källaren. han har allt han behöver där nere och det går inte att han är inne nu, med nymålad trapp och allt.

• Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-08 21:53:21 följande:
    Fluffis - kram! Förstår din oro, men det kommer gå fint!  
    Tack
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-08 21:56:34 följande:
    Nån som vill ha en katt?
     Jo JAG! För vår har inte synts till på ett dygn och jag är jätteorolig Gråter
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:55:24 följande:
    Ja, jag tänker att vi är lyckliga som ändå bara ska göra ett ganska litet ingrepp och att det inte är någon allvarlig sjukdom. Men infektioner och annat som kan följa vet man ju inte av... Och  ett ingrepp är ju ändå alltid ett ingrepp... Vad var ni med om för operation?
    Han har opererats vid två tillfällen, första för att operera bort ett "extra finger" han hade ett extra litet bihang hängandes på lillfingret när han föddes.
    Operation nummer 2 var för hypospadin som han föddes med, dvs hans urinrör var för kort. Denna sjukdom var för mig helt okänd innan Robin föddes -men enligt sjukhuset så är det en på 300 som föds med detta av olika grad.
Svar på tråden Vita hem del 6