• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2007-12-08 22:01:15 följande:
    obin och pappa var på sjukhuset ett dygn. Därefter följde "hemvård" i en vecka -något som fungerade fantastiskt bra. Katetern var dock ingen riktig hit -men det kanske er pojke slipper?
      Ja vi får se... Tack för infon!
    lasseliten skrev 2007-12-08 22:01:22 följande:
    Fluffis - han är nog bara ute på äventyr. Massa nytt att spana in. Vår perserkatt är en innekatt och väääligt snäll...*försöker sälja in honom*
     Jag tar gärna honom!!! Du behöver inte smöra mer

Godnatt!
  • lillvilda

ser att ni pratar om hypospadi..det har min lillkille oxå.

• Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:04:05 följande:
    ser att ni pratar om hypospadi..det har min lillkille oxå.
    Hur gammal är han, har han opererats??
    Vet du att det finns en mailinglista hos Kanalen.org för just hypospadi?
  • Kickan07

Fluffiga Moln- Hoppas katten kommer tillbaka snart, det gör den säkert. När vi hade katt en gång i tiden så kunde den vara borta flera dagar för att sedan komma tillbaka som om inget hänt.Och du ska se att operationen av sonen kommer gå fint. Men som mamma är man ju orolig och det tycker jag man har rätt att vara. Jag tycker jag är orolig för allt jämt och ständigt. Fy vad jobbigt det är..

• Rori
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:02:54 följande:
    heheh var in å titatde i den här tråden! modig tjej som vågar visa upp sitt hem!! men skulle ni orka bo där www.familjeliv.se/Forum-5-166/m27494561.html
    Dumildesaker Detdär kan ju inte vara på riktigt Javsisst skulle man flytta in där
    Melvins inredningstokiga mamma
  • lillvilda

ni får ursäkta om jag tar inredningstråden här och berättar...Han är 7 månader. Nej han har inte operats vi var på kontroll när han var 5 månader och det konstaterades att hans hypospadi var så mild att ingen operation krävs så det var en total lycka. Han har kluven förhud men inget annat visade sig var påverkat. Så det är en skönhetsgrej och vi fick välja att göra ett ingrepp eller inte och isåfall sy ihop förhuden. Vi valde att lämna det upp till honom när han blir äldre eftersom ingreppen inte alltid lyckas och det inte var nödvändigt för honom utan en skönhetsoperation. Vi hade en nervös tid innan vi fick besked om det och vi visste ju inget heller om hypospadi och det vi läste gjorde oss bara mer nervösa.

Camilla R skrev 2007-12-08 22:06:05 följande:

Hur gammal är han, har han opererats?? Vet du att det finns en mailinglista hos Kanalen.org för just hypospadi?
  • Kajsa M

Snacka om att vi har kort minne i vår familj!
    Har varit och hyrt en film som vi skulle se ikväll. Det räcker att se 20 sek så märker vi att de har vi ju nyligen hyrt. och inte ens bra var den! Skrikandes

• lillvilda

hihih ja jag tycker vi har stökigt ibland men aldrig så ..haha gud sambon skulle få slag bara han såg bilderna..hahaha.

Svar på tråden Vita hem del 6