Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Hej på er!

Är inne en jättesnabbis - ska iväg på pump för första gången på 1,5 år!!!
    Ni kan ju tänka er hur jag kommer att ha det imorgon!!

Nytt i bloggen  - dels vinnaren i min utlottning och även "en boande mammas bekännelser"! Välkommen!

http://njutensmula.blogspot.com/

• Himmelbit

Godkväll igen!

Tillbaka efter en timmas pump-pass. Jösses, vad det känns att jag varit ifrån det hmmm måste ju bli mer än 1,5 år sedan jag var på gym tror jag .
    Känns toppen just nu - undra hur det känns imorgon eller på fredag!

Kajsa M skrev 2008-01-16 20:18:52 följande:
    Precis! Bättre så? Passar jag bättre som en vit tulpan?
    Kajsa - var är min lilla rosa pion???!
    Vaniljdröm skrev 2008-01-16 20:11:52 följande:
    Är denna fin?www.blocket.se/vi/14832154.htm
    Jättefin!! Slå till!
  • Himmelbit
    Vicka81 skrev 2008-01-16 19:24:36 följande:
    Vaniljdröm: Åh vad fint det blir!!  Jag riktigt känner doften av nybakade vaniljdrömmar som plcokas ur ugnen... Himmelbit: Fy vad härligt! Har inte vart på pump på säkert 2 år och det är ju sååå kul! Snart ska jag köra igång igen... när biverkningarna av förlossningen lugnat ner sig lite...
    Jättehärligt!! Jag känner verkligen att det var på tiden och man blir så sporrad bara man väl kommit över tröskeln att ta sig dit! Min son har ju precis fyllt 1 år så jag kände att jag inte kunde skylla på biverkningar efter förlossningen längre...
    Kajsa M skrev 2008-01-16 19:31:41 följande:
    Usch vad jag ogillar att vara ensam ! Det är först när maken åker bort som man saknar honom! Har haft en mastodontdag och föll ihop framför en brasa på golvet. Här blir jag nog kvar tills ngn flyttar mig. Har bunkrat upp med kuddar i massor.(ja det vet ni väl att jag har en del) *fniss*VAniljdrömmarKan vara skönt med en nystart! Gillar skarpt ditt nya kök!!!HimmelbitDu får väl skaffa många barn så alla filtar kommer till pass!
    Yeah right! . Kom ihåg att jag är lastgammal - har inte så många år på mig att skaffa ett fotbollslag..
  • Himmelbit
    Vaniljdröm skrev 2008-01-16 19:53:17 följande:
    Kajsa!Kul att du gillar köket !Nej, du är nog faktiskt inte så rosa men bilden är underbar! En vit pion kanske?En favorit:www.familjeliv.se/hem/vaniljdrom/gallery/phpd...
    Åh så fin!! Förstår att du har visat köksbilder också, så jag får ta en tur in till dig tror jag (orkar inte läsa tillbaka allt idag..).
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-16 21:12:29 följande:
    HimmelbitDu får nog sota öfr dina dumheter imorgon!Ge sig iväg och träna sådär? Detkan ju inte vara nyttigt! Jag passade inte som rosa enligt Vanilj! Så jag fick bli en vit tulpan. Tycker du jag ska byta tillbaka?  
    Jag kände att jag lämnade hela 5 kilo där och då, så det måste ju vara superbra. En muskel som verkar saknas efter barnafödandet var rumpan - kändes inte som att den fanns där överhuvudtaget (muskeln alltså - rumpan finns, jag looooovar!).

Jodå, du var ju supersöt som en liten rosa pion! Jättefin tulpan också iofs.
    Kajsa M skrev 2008-01-16 21:13:50 följande:
    HimmelbitLastgammal var ordet!!! Dags att sätta fart med andra ord. Du får hoppas på fyrlingar!
    Mmmm, men tänk på att jag som är så lastgammal även ska orka ta hand om fyrlingarna...
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-16 21:14:38 följande:
    Duktig du varit himmelbit! Kajsa: Bägge bilderna är lika fina! *själv har jag varit en bröllopstårta så länge jag kan minnas*Vaniljen: KöööööP! Superfin!
    TACK!
  • Himmelbit
    Vicka81 skrev 2008-01-16 21:17:07 följande:
    Himmelbit: Ja, min dotter är ju "bara" 9 månader
    Aha, men då har du ju många biverkningar kvar förstår jag...
    Vänta tills hon fyller 1 så kanske du blivit av med dem..
    Leeanlej skrev 2008-01-16 21:18:13 följande:
    Jag har sytt en klänning! Måste ju skryta=) alskvart.blogspot.com
    Så söt - både klänning och dotter!
  • Himmelbit
    Vicka81 skrev 2008-01-16 21:27:57 följande:
    Himmelbit: Ja, den mest kännbara biverkningen är horisontalläge i soffan...
    Det ljuva livet skrev 2008-01-16 21:32:59 följande:
    Bytte namn bara. Gör hellre det än byter bild. Det är lätt pinsamt att heta värsta Supermamman.
    NEEEEJ! Vem av er andra godkände detta?!? *tittar mig strängt omkring*
    Du ÄÄÄÄR ju värsta supermamman! *surar* Förresten så glömde du ett "i", i namnet *fortsätter sura"
    Lynn84 skrev 2008-01-16 21:38:08 följande:
    Alla byter sina pressbilder så jag blir själv sugen på att ha något som inte ser ut som jag.Ja, alltså ett ting eller så. Ni andra är så anonyma här, jag visar hela fejset!Tåls att tänka på det här.....*tänker så det knakar*
    Ok, ska vi bestämma att alla måste visa sitt ansikte istället?
    Omröstning??
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2008-01-16 21:44:58 följande:
    Hahahahahaha! Ja...Hör du det DOLLY!!!! HA! Vilket var bäst? VSM eller DOLLY??????Moaahahhaaahaa....*förlåt....börjar bli trött**asg*
    Ett perfekt straff - DOLLY it is!!
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2008-01-16 21:49:34 följande:
    Ja..det har du lite rätt i. Här känner man till de flesta genom nicket. Om man sen går in till någons gästbok för att skriva kan man se en känning här ifrån som lämnat en hälsning och så avslutat med sitt riktiga namn. Det blir helknasigt. För alla här inne som inte heter Lynn eller Juliah heter såklart Frupuffen, vaniljdröm, "DOLLY" etc i verkligheten (!)Nä då...men man blir smått förvirrad när man inser att personen faktiskt har ett annant namn. Och då ska man bekanta sig med att den "personligheten" man lärt känna här ska passa överens med dess riktiga namn.Är det du som heter Anette??
    For the record - jag heter INTE Himmelbit. Jag heter Sandra

Jag tycker att din bild är jättetrevlig! Väldigt personligt med ansikte precis som ni skriver. Själv står jag mest bakom kameran... Letade lite och lyckades hitta en bild när jag höggravid sitter i en fåtölj med knasig min och en skål med chokladrollo på magen... Kanske kan hitta en gammal bal-bild istället från sådär en 4-5 år sedan
Svar på tråden Vita hem del 6