• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-10 21:44:16 följande:
    jag kan fixa det åt dig om du vill, har ju redan din mailadress
    Ja gärna! Va snällt av dig
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 21:48:41 följande:
    Ja gärna! Va snällt av dig
    ska be maken  hjälpa mig att scanna in det, kommer om en liten stund!
  • amanda25

Är det någon som vet var man kan få tag på det vita hjärtat i plåt med texten god jul på? Fanns i tidningen lantliv!

• mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 21:48:34 följande:
    Vad tråkigt!! Det är tur att du har pappsen som vet hur gubbarna ska tas - jag tror de pratar ett eget språk. Sätt press och skicka dem ett brev där ni kräver ekonomisk ersättning som höjs för t.ex. varje månad som går (likna vid hyra). Be a bitch, så händer det nog grejer. Jag vet - been there, done that Ja, min gipsskiva är uppe . Nu är snart alla inneväggar på plats och snart är det dags att måla panelen igen - håller mig nog borta då ... *lat*
    Har du? Vaffö då?
  • LinaoMatilda

Pärla: Ja visst skulle det vara mysigt Skrattande Tyvärr så ser jag mig också skurande golvet, med en del springor mellan golvplankorna, efteråt Skrattande

Himmelbit: Ja det låter som en toppen idé! Har du bra kontakter inom levernasbranchen? Himmelbit-lastbilar AB Inc. Corp. kanske? Skrattande

MiaMariah: Men va snällt, du får tacka maken från mig!

• MiaMariah
    amanda25 skrev 2007-12-10 21:51:39 följande:
    Är det någon som vet var man kan få tag på det vita hjärtat i plåt med texten god jul på? Fanns i tidningen lantliv!
    www.buxus.se/index.html
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 21:57:56 följande:
    Pärla: Ja visst skulle det vara mysigt Tyvärr så ser jag mig också skurande golvet, med en del springor mellan golvplankorna, efteråt Himmelbit: Ja det låter som en toppen idé! Har du bra kontakter inom levernasbranchen? Himmelbit-lastbilar AB Inc. Corp. kanske? MiaMariah: Men va snällt, du får tacka maken från mig!
    Ska jag göra bara han snart lägger på luren och hjälper mig ist Skrattande
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-10 21:55:04 följande:
    Har du? Vaffö då?
    Tillbaka igen efter att han gett min sovande son en flaska välling. Skumt - han somnar alltid runt kl 19. Vid den här tiden gnyr han till och vill ha välling. Äter den i sömnen (halvsovandes, öppnar inte ens ögonen). När flaskan är tom vänder han sig åt sidan och gapar - vill ha nappen. Är det detta som kallar att vara curlingförälder?! .

Vi hade en massa strul när vi byggde vårt hus. Säljarna lovade till höger och vänster och höll inte hälften. När huset levererades så var det en massa saker som behövde reklameras - bland annat fogen i badrummet. Det var ojämnt och sprucket och deras ansvariga trodde väl att jag var en liten tjej som han kunde skrämma. Så jag fick ta fram bitchen i mig - har nog aldrig tidigare behövt använda ngt sådant - men nu behövdes det verkligen. Insåg att de inte köpte att man var snäll och trevlig - livets hårda skola, kan man kanske kalla det. Det är ju hemskt, men jag har lärt mig att vissa människor endast lyssnar om man sätter hårt mot hårt...
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 21:57:56 följande:
    Pärla: Ja visst skulle det vara mysigt Tyvärr så ser jag mig också skurande golvet, med en del springor mellan golvplankorna, efteråt Himmelbit: Ja det låter som en toppen idé! Har du bra kontakter inom levernasbranchen? Himmelbit-lastbilar AB Inc. Corp. kanske? MiaMariah: Men va snällt, du får tacka maken från mig!
    Nej, jag har inga bra kontakter. Ska vi starta firma tillsammans? .
    Kan du köra lastbil?!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:04:13 följande:
    Tillbaka igen efter att han gett min sovande son en flaska välling. Skumt - han somnar alltid runt kl 19. Vid den här tiden gnyr han till och vill ha välling. Äter den i sömnen (halvsovandes, öppnar inte ens ögonen). När flaskan är tom vänder han sig åt sidan och gapar - vill ha nappen. Är det detta som kallar att vara curlingförälder?! .Vi hade en massa strul när vi byggde vårt hus. Säljarna lovade till höger och vänster och höll inte hälften. När huset levererades så var det en massa saker som behövde reklameras - bland annat fogen i badrummet. Det var ojämnt och sprucket och deras ansvariga trodde väl att jag var en liten tjej som han kunde skrämma. Så jag fick ta fram bitchen i mig - har nog aldrig tidigare behövt använda ngt sådant - men nu behövdes det verkligen. Insåg att de inte köpte att man var snäll och trevlig - livets hårda skola, kan man kanske kalla det. Det är ju hemskt, men jag har lärt mig att vissa människor endast lyssnar om man sätter hårt mot hårt...
    Jo, tyvärr är det så ... jag var bitch så musten gick ur mig förra gången, den här ronden orkar jag inte. M är alldeles för snäll, men pappa lägger nog upp ett tal just nu ! Tror att han är riktigt sugen!
    Synd att många säljare är så lömska, tror att det kommer tillbaka på dem såsmåningom ändå.

Hugo höll på med välling en period på natten och det var flera vaknätter innan han slutade. Han var så arg så han kokade och Junosängen skakade i sina gamla fogar !!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-10 22:08:42 följande:
    Jo, tyvärr är det så ... jag var bitch så musten gick ur mig förra gången, den här ronden orkar jag inte. M är alldeles för snäll, men pappa lägger nog upp ett tal just nu ! Tror att han är riktigt sugen!Synd att många säljare är så lömska, tror att det kommer tillbaka på dem såsmåningom ändå.Hugo höll på med välling en period på natten och det var flera vaknätter innan han slutade. Han var så arg så han kokade och Junosängen skakade i sina gamla fogar !!!
    Jag förstår dig! När man inte är en bitch naturligt så tar det på krafterna (som om NÅGON skulle anse sig vara en naturlig bitch... ). Men du förstår nog vad jag menar.
    Min sambo är också alldeles för snäll och skickar fram mig - och du vet ju hur skräckinjagande jag ser ut och så är jag ju lååååång också (NOT). Hoppas pappa nyper dem i örat ordentligt!!

Den lille raringen - kan han bli så arg?! Förvånad
Svar på tråden Vita hem del 6