• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2007-12-10 20:23:49 följande:
    Bara jag igen! Är det någon som har fina bilder på typ en punschveranda att visa? Behöver lite inspiration! Syltans ljuviga har jag spanat in massor....fler?
    Har inte Jeajea en?
  • knyttis

Jag ringde Syster Lycklig idag strax efter de öppnat, skulle höra om Elviras soffan fanns kvar. Fick klartecken av maken att köpa den och blev ju så hejdundrandes glad! Så hade ngn ringt just innan mig och bokat den.... Jag blev såååå ledsen! Har drömmt om den sedan jag såg den första gången! Snyft!

• mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-10 20:26:46 följande:
    Jag ringde Syster Lycklig idag strax efter de öppnat, skulle höra om Elviras soffan fanns kvar. Fick klartecken av maken att köpa den och blev ju så hejdundrandes glad! Så hade ngn ringt just innan mig och bokat den.... Jag blev såååå ledsen! Har drömmt om den sedan jag såg den första gången! Snyft!
    nej... å, jag visste inte att du ville ha en sån! Den har ju legat ute flera dagar... ja, nu är det bara för tomten att öppna plånboken och beställa en ny.
    lasseliten skrev 2007-12-10 20:23:49 följande:
    Bara jag igen! Är det någon som har fina bilder på typ en punschveranda att visa? Behöver lite inspiration! Syltans ljuviga har jag spanat in massor....fler?
    Hade inte spets och snor visning på en fin i somras?
  • FruPuffen

God kväll! Kikar in lite mellan städartagen efter vår målning av matrummet. Blev såå härligt att äntligen få bort den beige-aprikosa väggen ... Enkelt vitt målat blev det. Håller dessutom på att klä om vår kökssoffa, var grönrandig men ska få ett enkelt naturfärgat linnetyg istället. Nu ska jag läsa i kapp lite!

• knyttis
    mimmi006 skrev 2007-12-10 20:29:33 följande:
    Hade inte spets och snor visning på en fin i somras?
    Jo de vill jag allt! Vi har rätt så litet kök så de måste vara en mindre kökssoffa och den ääär ju för underbar! Skulle vilja ha dit vardagsrumsbord med!
  • mimmi006
    FruPuffen skrev 2007-12-10 20:29:40 följande:
    God kväll! Kikar in lite mellan städartagen efter vår målning av matrummet. Blev såå härligt att äntligen få bort den beige-aprikosa väggen ... Enkelt vitt målat blev det. Håller dessutom på att klä om vår kökssoffa, var grönrandig men ska få ett enkelt naturfärgat linnetyg istället. Nu ska jag läsa i kapp lite!
    Vill se bild! Vad spännande! Och grattis till sängen, den är urfin...
  • knyttis
    FruPuffen skrev 2007-12-10 20:31:20 följande:
    Förresten: Jag kanske, kanske ska få köpa en Oliver Furniture barnsäng till inköpspris... Håll tummarna....
    Vad roligt! Hoppas hoppas!
  • FruPuffen
    alabaster skrev 2007-12-10 19:39:46 följande:
    Hello, massa att kommentera igen. Men jag börjar faktiskt med en fråga:Vad har ni för dörrmatta? Visa gärna bilder!!
    dörrmatta.JPG Den är från Jotex, 79 kr tror jag den kostade!
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-12-10 20:26:46 följande:
    Vilken otur! Hur lång leveranstid är det om du beställer då?
Svar på tråden Vita hem del 6