• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:07:13 följande:
    Nej, jag har inga bra kontakter. Ska vi starta firma tillsammans? .Kan du köra lastbil?!
    Hihi ne tyvärr.
    Men jag köpte faktiskt ett skåp från Sverige för ett tag sen. En kille från Dalarna köper möbler i Sverge och säljer sen på finska motsvarigeheten till Tradera. Jag fick skåpet till ett bra pris i finska mått mätt och hit fraktat för endast 15e (ca 150kr). Och han tjänade på det.
  • Himmelbit
    lasseliten skrev 2007-12-10 20:23:49 följande:
    Bara jag igen! Är det någon som har fina bilder på typ en punschveranda att visa? Behöver lite inspiration! Syltans ljuviga har jag spanat in massor....fler?
    Denna gillar jag (om det är en punchveranda vet jag iofs inte. Kan inte skillnaden mellan det och det man kallar vinterträdgård Fundersam)

http://www.karlsonhus.se/karlsonhusen/56-57/default.htm
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2007-12-10 22:19:19 följande:
    lasse --> Jag har nytt inlägg om verandan på gång.... har fotat o skall försöka få ihop det imorgon.... Jea har en finfin veranda (samma fönster o dörrar som vi)
    Är vi på samma sida och läser ifatt eller?!
  • Grodan Soda

Men vilken bra tråd! Hit hör ju jag!

Köpte hus för sex veckor sen och sakta men säkert tar huset en alltmer vit inredning motför det färgglada som var förut.

Är man välkommen att joina er?

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 22:17:40 följande:
    Hihi ne tyvärr.Men jag köpte faktiskt ett skåp från Sverige för ett tag sen. En kille från Dalarna köper möbler i Sverge och säljer sen på finska motsvarigeheten till Tradera. Jag fick skåpet till ett bra pris i finska mått mätt och hit fraktat för endast 15e (ca 150kr). Och han tjänade på det.
    Vilken bra deal! Är det så dyrt med möbler överlag hos er eller är det bara "gamla" möbler som är dyra?
    lasseliten skrev 2007-12-10 22:26:36 följande:
    Himmelbit - tack för bilden...ska spana in den!
    Klicka på "fler bilder" så ser du nog lite närmare.
    danstina skrev 2007-12-10 22:25:53 följande:
    Men vilken bra tråd! Hit hör ju jag!Köpte hus för sex veckor sen och sakta men säkert tar huset en alltmer vit inredning motför det färgglada som var förut. Är man välkommen att joina er?
    Välkommen!!
  • Sylt
    lasseliten skrev 2007-12-10 22:25:38 följande:
    perfekt Syltan! Lova att du hojtar till när det är dags...för då rusar jag in!  Er ser ju heeelt underbar ut!  
    Tack!
    Jag hojtar *generad*
  • LinaoMatilda

MiaMariah: Tack!!

Juliah: Nu har jag alltså också fått se reportaget tack vare MiaMariah Tycker det var väldigt fint!  Skulle gärna ha fått vara längre, men det som var med var lyckat.

Svar på tråden Vita hem del 6