• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • eminabilic

japp de är shabby ja är ute efter.. o allt vitt!!!!

tycker de är kul o kika i alla fina hem o få ideer till sitt eget..  tåkigt när man inte kommer in..hehe

Kramar på er alla!
  • gemelli

Hoppas det är någon som är vaken nu, behöver er hjälp!

Ni som lagt in en bild på rubriken i era bloggar. När ni klistrat ihop flera bilder i ett collage. har ni gjort det i photoshop?

Hur gör man det där, i så fall?

• Smultron och glass

Hej tjejer!

Jag saknar er och tråden oerhört, men just nu finns inte tiden helt enkelt. Jag undrar när jag någonsin ska ha tid egentligen... Jag har inte ens hunnit julpynta än, allt mitt julpynt står fortfarande kvar på vinden, och det har redan varit andra advent! Nåja, det där med julpyntningen får helt enkelt vänta och så får jag koncentrera mig på att pynta vårt lilla torp när vi åker dit (åker lördagen innan jul).

Jag och min sambo har i alla fall hunnit fira hela fem år tillsammans! Av en slump fick vi en helsingforskryssning kastade efter oss, och det var väldigt lägligt. Jag har skrivit om början av resan, eller snarare kaoset före resan, om det är någon som orkar och vill läsa. smultronochglass.blogg.se

Julia: Grattis till Aftonbladet! Jag kom i alla fall ihåg att köpa tidningen (med hjälp av både post-its och påminnelse i mobilen, mitt minne är i övrigt helt ur funktion). Lite kort bara tycker jag, de kunde gott kostat på sig några sidor och många fler bilder

Himmelbit: Jättefin ros! Vad är det för sort? Jag ska köpa massvis med rosor till våren, men tycker det är så svårt att hålla reda på alla sorter! (om du svarar får du jättegärna göra det i min gästbok, så att jag inte missar).

Till er andra: Jag hoppas ni mår bra allihop!

• amanda25

miamariah tack för svaret ang god jul hjärtat! Har beställt flera! Fru puffen Det finns visst flera affärer som säljer dansk inredning i Gävle: Lilla Boden i Bomhus och nyöppnade Tant Elvira i Hagaström! Hon säljer mycket från House Doctor!

• LinaoMatilda

Godmorgon!
    Gemelli: Tycker bra du kan önska en tripp trapp åt Vide, tiden går fort och så är det ju kul med användbara presenter.

Fru Puffen: Vad fint!

eminabilic: jag har svarat i din GB.

• juliah

Godmorgon,

Länge sedan jag var nervös på det här sättet...
    Det är sååå svårt att ha hela hemmet i fotningsbart skick med barnen runtomkring sig. Och så ska väl jag också lyckas se anständig ut. Om en timma kommer de, jag ska göra i ordning mig och barnen snart, tända lite ljus och sätta fart på brasan.

Nu ska jag skumma ikapp lite.

• LinaoMatilda

Julia: Va spännande Förstår att det inte är det lättaste att se så barnen inte stökar till något. Imponerande att du lyckas så bra iaf! Hoppas du får en underbar dag och inte lika stressig som när aftonbladet var där.

Himmelbit: Vilka fina rosor!

• juliah

Lynn, NEJ, inte hemmafru på 50-talet. Det var nog inte speciellt angenämnt för mamman i huset. Har hört sådana skräckisar om den tiden så nejtack, vi har det nog aningens bättre idag.

Men jag förstår dig, det är kämpigt, enormt kämpigt emellanåt. Kram på dig och hoppas du får lite tid över så att du kan göra i ordning inför visningen.

• juliah

Tack Lina! Nu ska jag slänga på mig lite mascara och försöka få unge damen att sova en stund.

• Enji

juliah -> lycka till idag! Ska bli så roligt att se resultatet sen

Svar på tråden Vita hem del 6