• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda

Kålrotslåda är mums! Men vi har inte i potatis i vår.. lite olika recept.

• lasseliten

Lynn - har du senaste Lantliv? Där finns det iaf ett jättelätt recept på saffransbröd. Du gör som vanliga bullar och lägger på en plåt ganska tätt ihop. Med mandelmassa och pärlsocker. Men jag stoppade ner lite russin i bullarna när jag gjorde dem...det är ett måste med russin i saffransbröd för mig

• LCroft

Lisa vilken underbar kudde!

Fluffis: Kålrotslåda är gott! Men eftersom jag är den enda som äter det så köper jag faktiskt färdiga Generad Blanda med lite grädde och skorpsmulor ovanpå och in i ugnen.

Har förresten lite nytt i bloggen, välkomna in Skrattande

• Himmelbit
    Lynn84 skrev 2007-12-12 12:04:42 följande:
    *Dagens Pucko!*Måste ställa världens dummaste fråga!!!*Huihihihih*När ni bakar lussekatter....gör ni då väldigt "långa" rullar innan ni rullar in kanterna?hänger ni med? Jag har ite världens bästa ordförråd idag! :0/Jag tror det var det jag gjorde fel igår. Jag rullade inte in tillräckligt med tanke på att de ska jäsa 20 min till på plåten innan de ska in i ugnen. Då "väcklar" de ut sig lite.Kanske skulle snurra mer nästa gång?!!!!Är det någon som gjort lussekatter i annan utformning än den gamla hederliga?Bir de lika roliga att äta som släta bullar?Hittade ett gott recpet igår som man skulle ha mandelmassa i och mandelspån ovanpå.*mumma*
    För några år sedan testade jag detta smidiga recept:

http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14592

Superenkelt - bara kavla ut degen platt och trycka ut bullar med pepparkaksmått. De blev jättesaftiga och goda!! Rekommenderas!
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-12 12:11:55 följande:
    Lisa vilken underbar kudde!Fluffis: Kålrotslåda är gott! Men eftersom jag är den enda som äter det så köper jag faktiskt färdiga  Blanda med lite grädde och skorpsmulor ovanpå och in i ugnen. Har förresten lite nytt i bloggen, välkomna in
    Åhhh vilket vackert skåp du visade i förra inlägget... *dregel*
  • Daggdroppen

Men hörni, om ni gillar den så GÖR detta recept! jag lovar, ni blir inte besvikna. För gillar ni den köpta somär utan potatis så kommer ni att ÄLSKA denna. Det är just det som är skillnaden mellan dem. Potatisen ger den där mjuka härliga känslan som gör att det bara smälter i munnen. Och alla som inte gillar de köpta eller enbart med kålrötter gillar denna!!!

Själv så ska jag köpa 4 kg kålrötter till idag och göra en stor sats. Den ena lådan som jag bakade nyss är redan uppäten. Enbart av mig

• LinaoMatilda

fluffiga: Ingen grädde heller?

• LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-12 12:15:36 följande:
    Åhhh vilket vackert skåp du visade i förra inlägget... *dregel*
    Tack snälla du Faktiskt mannen som köpt det skåpet
    Daggdroppen skrev 2007-12-12 12:15:41 följande:
    Men hörni, om ni gillar den så GÖR detta recept! jag lovar, ni blir inte besvikna. För gillar ni den köpta somär utan potatis så kommer ni att ÄLSKA denna. Det är just det som är skillnaden mellan dem. Potatisen ger den där mjuka härliga känslan som gör att det bara smälter i munnen. Och alla som inte gillar de köpta eller enbart med kålrötter gillar denna!!!Själv så ska jag köpa 4 kg kålrötter till idag och göra en stor sats. Den ena lådan som jag bakade nyss är redan uppäten. Enbart av mig
    Kanske jag måste prova göra den och se om de andra här hemma äter.
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 12:16:54 följande:
    fluffiga: Ingen grädde heller?
    Nope!
    LCroft skrev 2007-12-12 12:17:26 följande:
    Kanske jag måste prova göra den och se om de andra här hemma äter.
     Gör det! Nyfiken på att höra om de äter den
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2007-12-12 12:13:32 följande:
    För några år sedan testade jag detta smidiga recept:www3.arla.se/Default____17653.aspx - bara kavla ut degen platt och trycka ut bullar med pepparkaksmått. De blev jättesaftiga och goda!! Rekommenderas!
    Ah, det är det receptet jag har. Fast med 150 gr smör. Sen tycker jag nog att man kan ha i en påse saffran till. Hällde faktiskt i kardemumma med. Det blev supergott!
    Ett mycket gott recept! Riktigt möra och goda lussebullar!!!!

Ska testa att göra nya med pepparkaksformar! Gillar nog Colin!
Svar på tråden Vita hem del 6