• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lynn84
    Sylt skrev 2007-12-12 15:20:24 följande:
    Lynn --> Min son är snart 3,5år. Han är ganska duktig på att prata, men givetvis köper jag inte rakt av vad han säger. Men visst kan vi prata. Jag är inte heller ngn stor idol av Spindelmannen o grabbarna heller, men känner att man får ge efter lite. Hans högsta önskan nu till jul är en spindelmannenbil med fjärrkontroll . På ett sätt hade jag hellre velat att han skulle leka med fina träbilar o kottar, men jag är rädd för att man lätt kommer utanför då.... Sen förstår jag att en treåring tilltalas mer av plastsaker som ser ut som riktiga bilar än en i trä som ser ut som bebissaker Tack för stödet!
    Du har så rätt ang leksakerna. Det är precis så det är men jag försöker hålla mig in i det längsta. Colin har nog inte en enda träbil - vad jag kan komma på nu. Fast jag hade önskat att det var det enda....(mammas intresse)

Faktum är att när de börja komma upp i ålder och själva hittar intressen och finner något som de önskar sig, som nu till jul, så är det så svårt att säga nej. Jag blir glad när han är glada. :0)

Igår på morgonen satt Colin vid tv en stund för att piggna till. Jag själv stod och fixade fram frukost och plötsligt hojtar ungen inne ifrån v-rummet.
    "Mamma, mamma...kom och titta!"
    "Vad är det?" Undrar jag....Hrm?
    "Det är en bilbana!!!!!"
    "Jaha...du menar den med spindelmannen på?!" säger jag och känner mig lite så där....hrrrmmm! *spindelmannen* Men kunde endå inte sluta le för mig själv.
    Han tycket ju den var sååå fin!

Blir endå ingen bilbana i julklapp....men ett stoooort bilgarage! och massa bilar!

• juliah

NU har de åkt!

Jag är trött, sliten och LYCKLIG! Glad

De gjorde ett fantastiskt jobb. Och nej, jag hann inte fota. Det är så mycket runtomkring och så har man barnen att ta hand om, så ni får hålla till godo med mina egen "stylade" julbilder framöver!

• malins79
    juliah skrev 2007-12-12 15:52:39 följande:
    NU har de åkt!Jag är trött, sliten och LYCKLIG! De gjorde ett fantastiskt jobb. Och nej, jag hann inte fota. Det är så mycket runtomkring och så har man barnen att ta hand om, så ni får hålla till godo med mina egen "stylade" julbilder framöver!
    Vad roligt att det gick bra!

Ska bli spännande att se vilken tidning det blir.
  • Hvita sinnen

sylt: asg* förstår precis vad du menar!

juliah: förstår att du är helt slut! Fick du Maries autograf till mig????

• Lillsyrran

Lisa: Va jättefin leksakslådan är smart att beställa från nån lokalfirma. Och kuddn var ju helt underbar, har du brodrat texten?

Kajsa: Va mysigt rum din lilla tjej har duktig mamma som inreder det så fint till sin lilla tjej.

Juliah: Förstår att du har haft en helt underbar dag är så nyfiken på hur bilderna blev. Kommer repotaget att komma med i Lantliv? När? Va bakade du för nått? Fotade de Noell i köket sen? berätta allt är såååå nyfiken.

• lillafruluva

Här slutar aldrig det tråkiga! Min mamma krockade idag..Eller rättare sagt så körde någon in i hennes bil bakifrån. Hon fick en rejäl smäll så nu har hon ont i nacken stackarn.. Tur att det inte gick värre ändå!

• juliah

lillafruluva, men nej så tråkigt. Hoppas det inte blri något i nacken som gör ont länge.

• juliah

Vet inte vilken tidning det blir men de siktar på Lantliv.

De fotade, allrum, Noells rum, sovrum, trapp, hall, farstukvist, kök och vardagsrum. Hihi, ja hela huset då förutom badrummet. Och oss, blev underbara bilder på barnen.
    Efter jul ska utebilder och tvättstuga fotas.

• juliah

Fluffis,vet inte om du svarade på min fråga, hur mkt är ett glas exakt och kan mjölken bytas ut mot grädde?