• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-12 14:19:03 följande:
    Lynn...det där med kaffe och skorpor var en hit!! *slurp*
    Åh! Låter underbart gott!
    Har dock ingen kaffebryggare hemma längre då den gick sönder efter bara tre månader.
    Jobbets kaffe är så där....ingen hit för magen kan jag säga! ;0)

Mummsa åt mig med.....o min tjocka mage! ;0)
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-12 14:27:14 följande:
    Funderar... Visst kan man bygga en sänggavel med panelskivan och en bröstlist?? Borde ju funka!
    Det ska vi göra!

Har inte kommit nån vart ännu...vätar tills vi kommit in i huset.
    Ska du bygga en? Visa gärna resultat sen!
  • Lynn84

Det var lite folktomt här idag!

Vart har alla tagit vägen? eller är jag sååå tråkig att prata med???

1000 sidor..........

• lillafruluva
    Lynn84 skrev 2007-12-12 14:30:21 följande:
    Det ska vi göra! Har inte kommit nån vart ännu...vätar tills vi kommit in i huset.Ska du bygga en? Visa gärna resultat sen!
    Ahaa! Kom på det nu Jag tänkte till en 90-säng, men man kanske måste köpa en hel packe på en gång..iförsig kan jag använda resten till annat då!

Jag tuggar för fullt och spär på min tjocka mage då!
    Nä, jobbkaffe är aldrig bra för magen av någon anledning!?
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-12 14:39:39 följande:
    Ahaa! Kom på det nu Jag tänkte till en 90-säng, men man kanske måste köpa en hel packe på en gång..iförsig kan jag använda resten till annat då!Jag tuggar för fullt och spär på min tjocka mage då! Nä, jobbkaffe är aldrig bra för magen av någon anledning!?
    Inte din tjocka mage - MIN tjocka mage! *fniss*
    Du måste mummsa åt mig med!!!!!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2007-12-12 14:28:43 följande:
    Allting var snyggt på bilden!!
    tack!
  • Lisa1981

Hej igen

Tack för alla komplimanger, skäms nästan lite ...

En del har undrat hur jag har gjort med texten på backen. Jag har helt enkelt beställt dekaler och bara klistrat på. Enkelt och så blir det ju perfekt Jag beställde en massa dekale från en lokal firma här i borås istället för väggorden från my first room som är svindyra. Jag fick 6 stycken "väggord" mindre och större för runt 1000:- Jag tor de tar en 3-400 för en eller???

Så så enkelt va det!!!

• Sylt

Lynn --> Min son är snart 3,5år. Han är ganska duktig på att prata, men givetvis köper jag inte rakt av vad han säger. Men visst kan vi prata. Jag är inte heller ngn stor idol av Spindelmannen o grabbarna heller, men känner att man får ge efter lite. Hans högsta önskan nu till jul är en spindelmannenbil med fjärrkontroll . På ett sätt hade jag hellre velat att han skulle leka med fina träbilar o kottar, men jag är rädd för att man lätt kommer utanför då.... Sen förstår jag att en treåring tilltalas mer av plastsaker som ser ut som riktiga bilar än en i trä som ser ut som bebissaker Tack för stödet!