• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LCroft

lillafruluva: Stackars din mamma!

juliah: Så spännande! Kommer du att få kopior på bilderna eller?

Så skönt när det är städat hemma, känner mig direkt mycket friskare

• LinaoMatilda

Hej!

Julia: Va kul att det gick bra! Ser framemot bilderna, rätt som det är har det gått ett år

MiaMariah: Så fint det blev med eucalyptusen!

lillafruluva: Ajdå, hoppas det går över snart. Men tur det inte hände något värre ändå!

• LinaoMatilda

LCroft: Ja visst känns det skönt när det är städat. Jag blir trött bara jag ser att det är stökigt.

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 17:25:45 följande:
     Fluffis,vet inte om du svarade på min fråga, hur mkt är ett glas exakt och kan mjölken bytas ut mot grädde?
     Har inte sett den! Skumläser mellan varven.

Jo det går säkert!!! Ni ska bara ta det här receptetpå ett ungefär. Det gör jag med... Ett glas, tja... 1.5 -2 dl kanske. Tänk att det ska bli som potatismos ungefär, men inte så jättelöst heller.

Nu var jag till butiken och handlade 3 kg kålrötter TILL. MUMS!!!

Det viktigaste är att ni tar 2/3 kålrötter och 1/3 potatis (på ett ungefär - inte på grammen...) Men potatisen gör att det inte blir så starkt utan bara lent och behagligt.

Julia: Kul att fotograferingen gick bra Impad över vilket lugn du hade idag då du tog dig tid att  fl:a, leka osv
  • Daggdroppen
    lillafruluva skrev 2007-12-12 16:59:23 följande:
    Här slutar aldrig det tråkiga! Min mamma krockade idag..Eller rättare sagt så körde någon in i hennes bil bakifrån. Hon fick en rejäl smäll så nu har hon ont i nacken stackarn.. Tur att det inte gick värre ändå!
     Tråkigt Hoppas hon kryar på sig snabbt
  • Heaven81

nytt i mitt galleri, i barnens rum. Har bl.a målat ett micki kök vitt och gjort om lite:) välkomna!

• juliah

fluffis, tackar tackar! Kål skall inhandlas imorn.

Japp, jag höll mig verkligen lugn idag, de skötte allt på bästa möjliga sätt!

lcroft, ja jag ska få kopior, det blir garanterat en förstoring på barnen Glad
    Så skönt för dig, jag är likadan, ostädat och jag mår pest.

• Lisa1981
    Lillsyrran skrev 2007-12-12 16:27:37 följande:
    Lisa: Va jättefin leksakslådan är smart att beställa från nån lokalfirma. Och kuddn var ju helt underbar, har du brodrat texten?Kajsa: Va mysigt rum din lilla tjej har duktig mamma som inreder det så fint till sin lilla tjej.Juliah: Förstår att du har haft en helt underbar dag är så nyfiken på hur bilderna blev. Kommer repotaget att komma med i Lantliv? När? Va bakade du för nått? Fotade de Noell i köket sen? berätta allt är såååå nyfiken.
    Nej, jag har stämplat på tyget. Bra att ha scrapbookinggrejerna till mycket
    Jag vet inte hur det håller sig i tvätt ocg så men det är ju bara prydnad så man kanske inte tvättar det så ofta.

Va roligt juliah att allt känns bra nu efteråt. Ser fram emot att få se lite bilder då. När kommer det att komma i tidningen????

Nu måste jag ta sonen som hjälper sin pappa så bra att sätta upp panel