Oj, trodde inte den frågan skulle ställa till med så stor uppståndelse, det var ju inte riktigt meningen...
Tingen: Ja hon är ett litet yrväder som är igång mest hela tiden. Även när hon är märkbart trött så är det jättesvårt att få henne att sova. Men med tanke på din yngsta dotter så kanske det finns hopp ;)
Har heller eg aldrig saknat blodsband o detta var en stark känsla som kom över mig precis dagarna efter förlossningen. Men ibland när jag tittar på henne så känner jag som dig, rungirl, att hon o jag "hör ihop".
Emellertid kan jag inte hålla med om att "kärlek o blod hör ihop", det behöver ju inte alls vara så. Har stött på syskon som fullkomligen hatar varandra o som brutit kontakten, även föräldrar o barn som under olyckliga omständigheter inte har kontakt längre. Och sen de familjer som inte har biologisk anknytning på något sätt och ingen älskar den andra mindre för det.
rungirl skrev 2007-11-14 13:00:34 följande:
"... Men när vi adopterade uttrycker vår innerliga glädje att ha en familj av samma kött o blod då anses det kränkande emot "andra" grupper. Det är en naturlig drift att söka fortplanta sig själv o föra sina egna gener vidare men för oss adopterade är det så tabu (kolla på min tråd o se reaktionerna). Det finns många undersökningar som visar att människan har mkt högre tolerans för våra biologiska släktingar än andra just när det gäller barn..."
Det här visste jag inte om...
Har aldrig hört något liknande, men du verkar helt klart insatt i ämnet. Du har uppenbart dåliga erfarenheter gällande det här vilket du baserar dina åsikter på så klart. Kan emellertid inte låta bli att tycka det är synd att du verkar ha tråkiga upplevelser som har med adoption att göra. Likväl verkar du vara så otroligt lycklig ändå vilket glädjer mig :)