• Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • Myrna

Tack! Har hängt på tok för mycket inne på facebook på sistone.

Jag hade också "sovmorgon" till halv åtta vilket inte var fel.

Lycka till på planeringsdagen!

• Destined star

hej linslusen... välkommen o ett stort grattis...
    nu e stora planeringsdagen här.... håller på att bli galen över min otroligt dumma hjärna o minne
    hittar inte tomtedräkterna el pepparkaksdräkten..o då va det inte länge sen jag gick igenom kartonger.....höll i båda två men tror ni jag hittar dom nu..grr har säkert lagt dem så jag skulle hitta dem lagom till jul.... kanske börjar bli dement....

linslusen...vart gtån indien kommer du????

• Destined star

hej alla glada... nu är båda mina små gubbar sjuka.... urhemsk hosta och feber o täta... själv blir jag nog oxå sjuk som de känns nu.... Tänk er vilken lycka när man sätter på Molly på morgonen... hoppas i alla fall mini kan sova bort lite sjukdom... de brukar inte sova värst när de e sjuka...en del barn sover bort sjukdomen inte ofta mina

• emcjoh

Hej!
    Destined star: Jag kom hit för länge sedan, redan som 2åring, men tror inte det spelar ngn direkt roll.
    Mina svenska föräldrar har verkligen gjort allt för mig o.älskat mig av hela sitt hjärta. Men när jag kom hem var det precis det som det handlade om: att komma HEM.
    Att vara lik ngn, höra ihop m. ngn på riktigt, det är bara ORD känslorna är SÅ mycket mer o. större.
    Mina egna barn var det likadant med naturligtvis, men på ett lite annorlunda sätt.

• Destined star

håller med dig.... blir lite mörkrädd när jag läser om de som trots allt kommit till ett hem som de inte kännt sig som en del av familjen...
    Ska tipsa min mamma när hon nu väl lyckats komma till m internet att kommma in på fl och just adoption...tror hon kan komma med bra tankar kring detta.....
    nu närmar sig julafton m stormsteg...får handla i sista minuten i år... sjuka barn, utgifter för bilar ja men så länge man e ihop o har god mat o sällskap så är jag nöjd...

• HjärtePrinsen Filip06

Men har jag missat denna tråden helt eller?! såg den nu

1) Vilket land är du född i?
    Indien/Calcutta 1981

2) Vilket land är din partner från?
    Sverige/Skara 1979

3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    det va så här ja och min blivande man då.
    hade varit hos min svärmor hon hade gjort så go mat o vin därtill men ja va på så dåligt humör.
    ja va negativ till allt de sa.
     ja la mig på hennes säng o va helt förstöd hade ju förstört denna trevliga lördagkväll.
    min svärmor blev så besviken o ledsen på mig.
    sen gick de några dagar. Onsdagen efter köpte jag ett Gravlitetstest. tänkte ifall eller om ja va gravid tänkte väl inte igentligen att ja skulle ha varit det.
    men ja satt på toan min man badade. vi pratade om hur vi skulle göra ifall jag var gravid.
    Efter 2 min ungefär så kom ett starkt o fint+. ja sa MEN TITTA JAG ÄR GRAVID!!! jim som min man heter bara satt där i badkaret o tittade länge på gravlitetstestet,
    sen flög han upp ur badakret o ja fick en sååå stor o härlig kram.
     Jim ringde och sa till min svärmor att Hanna vill säga en sak till dig.
    hon som fortfarande va lite grinig på mig för helgen, ja väl jaha oki.
    ja sa förlåt o bad om ursäkt för mitt dumma beteende.
    men att ja kanske hade en liten förklaring till de hela.
    ja jag o jim ska ha barn.. hon sa jasså hur vet du det, ja jag har gjort ett test, det dröjde inte länge för hon stod utanför våran dörr, med både gravidboken  "ett barn blir till" av Lennart nilsson och med en babybok me bilder o sånt.. hon belv sååå glad
    sen ringde jag min mamma på kvällen.
    hon sa ungefär så här "jasså ja ni har ju viljat de länge va kul ska ja bli mormor nu" hon blev väl måttligt glad men hon kom inte hit samma dag

4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans.
    Av sjukhus o myndig hetspersoner kan ja ju säga att vi nu blir lika behandlade men innan så var det lite jobbigt inte för min egen del utan min man,
    jag är den som vet o kan allt trodde dom, jag är en sån redig mamma. vänner o så tycker vi passar jätte bra ihop, alla som känner oss vet ju hur vi har det,

har inte fått nån dum komentar mer av en som bodde granne me oss men som nu sitter inne. hon sa att "ja du får la nöja dig med en svart liten negger när de inte finns nått bättre, stackas dig" menat till min man..

sen nyss av en gammal arbetskolega då, fick höra av en igår att ja inte duger som mamma

ja kämpar så gott ja kan varje dag för att våran son ska ha de såå bra som möjligt imellan alla sjukhusvistelser, pgr av hjärtfel,
    kromosomavikelser, viktproblem.
    du har då aldrig haft ett sjukt barn,
    behövt vara på sjukhus me ditt barn i 9 månader.
    varit orolig för att barnet ska överleva.
    varit med vid livsavgörande stora Operationer

de hemska är att ja jobbat ihop me henne i drygt 2½år innan ja blev gravid o hade gift mig.
    Trodde hon tyckte om mig på nått sätt men där ser man snacka skit är tydligen folk väldigt bra på. varför ska man bli så kränkt o på hoppad, synd att de andra ja jobbade med tycker väldigt mycket om mig,

kan referera till vad hon ska ha sagt till en om mig,

"ja jag hörde att hon gift sig fy va hemskt, sen fick de tydligen barn stackar unge o ha sånna hemska föräldrar tycker synd om deras barn, ja de blev ju handikappat med så de fattades ju bara det.
    undra hur de kommer klara sig fram över"

det där att hon fick reda på att ja gift mig visste hon mycket väl om, jag jobbade samma dag som ja gifte mig borligt. Fick ju tillomed sluta lite tidigare för henne.

alltså om detta stämmer vet ja ej va ja ska ta mig till. men inget förvånar mig, längre. tyvärr...

PS Nu vet vi att många tycker vi är fantstiska föräldrar inom sjukhus, och andra myndigheter..men de är tåkigt o höra från en man har jobbat me i så många år att hon snackar sin jälva skit bakom ryggen på mig...

Filip heter vårat barn han är 14månader.

1 Mars ska vi flytta till en ny 3:a på 1: plan i Skövde, slippa alla jävla trappor=)
  • Destined star

hej Hanna o välkommen hit.....

Gu så arg jag blev när jag läste vad din kollega sagt.... lyssna inte på henne... bara så himla avendsjuk antar jag på den starka kärlek ni har du o din man ..... vaddå dålig förälder???? grrr skicka hit henne så ska jag ta ett snack.... fy o den ska du jobba med....

Jag gjorde förutom en fortsättning på denna tråd en fortsättning på den tråden du startade.... å du Hanna.... du o Jim kan inte vara bättre föräldrar ni är, ni har en styrka som få förunnat och en stark kärlek... hur vet jag det..jo det jag läst gör mig säker på den saken.... många kramar

• FrökenL

Hej. Jag är ny här i tråden. Är svenskadopterad, dvs mina bio-föräldrar var från Sverige, men jag kom till mina föräldrar när jag bara var 1,5 år, så jag minns inget från tiden innan. Så vidare värst "internationell" är jag inte Hoppas jag får vara med i tråden ändå

Har ett barn som är 4 (en son som heter Oliver) och så är jag gravid med tvåan BF juni.

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn