• Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • Destined star

Fröken L du är så välkommen så.... tycker det bara e kul med nya.....nu ska fröken ta o väcka en utslagen stycke filip o komma iväg till dagis och jobb...vart uppe sen fem i fall min bil inte hade blitt varm så hade ja fått köra gubben först till jobbet o sen hem..... men den blidde varm ha en underbar dag o sköt om er

• FrökenL

destined star: tack så mycket

Filips mamma: usch vilken hemsk kollega. Speciellt som du redan gått igenom så mycket med din lille sons sjukhusvistelser etc. Hon borde visa lite sympati och förståelse. Min son har också legat inlag på sjukhus drottning silvias för utredning om EP, och de är verkligen förstående och genom goa där. Var har ni varit med er son?

• HjärtePrinsen Filip06
    FrökenL-->Jasså där ser man, ja Filip har ju hjärtfel med kromosom avilkelsen 22q11.
    fick åka in akut till östra när filip var 2 dagar gammal. sen har de fortsatt me operationer o andra saker hela 9 månder av Filips 14månder här..

snart åker vi hem till Trollhättan till mamma o släkt o vänner, hoppas ni har de bra

God jul o Gott nytt år på er!!!
    önskar Fam velander
    Snart är det jul igen!!
  • alvaereva

1) Vilket land är du född i?
    Sverige! Men mina bioföräldrar är finska och ryska.

2) Vilket land är din partner från?
    Född i Sverige, halv svensk och halv österrikare.

3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    Dom sa typ "jiiiiipppppiiieeeee!!!!"
    Min mamma går på små moln och är helt lyrisk över sitt lilla nya barnbarn. Alla från min familj har tyckt det har varit jättespännande, då för att se hur hon skulle se ut och så.. Och hon blev nog rätt lik mej

4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

Tja.. Jag vet inte riktigt. Som vem som helst?

• Destined star

välkomen alvaereva::::

Tänk nu e det strax dax..... i morgon 5 års kalas... det blir maräng tårta me vanilj visp m jordgubbar och jordgubbar ovanpå med...herrns egna beställning.... han visste precis vilken tårta han skulle ha...... ha en underbar jul.... kram

• Destined star

Gott nytt år alla tjejor...hur är det med er nu på detta nya år... själv är jag i s-holm för tillfället o bara tar det lugnt...kram

• Destined star

Puffar lite på denna tråd o försöker få liv i den

• mammatillvictor

Hej hej! Kikar in och välkomnar nya hit!

• emcjoh

Precis som flera här tycker jag att det varit lite väl stillsamt här ett tag. Men tyvärr har iaf inte jag ngn lösning på det problemet.
    Förslag, någon, please!

• Cathy30

Hej alla
    Är ny här....:)

Jag är adopterad från Bombay,Indien, och kom till Sverige när jag var 3 månader. Jag är nu 30 år.
    Jag har en dotter på snart 9 år med en svensk man, men min nuvarande sambo är en norrbagge...:)
    Vi har försökt få barn nu i 3 år, har gjort 3 ivf försök. Det första lyckades och vi blev gravida med tvillingar.....tyvärr fick vi missfall i vecka 20...:(
    Nu ska vi sätta in ett fryst ägg om några veckor och vi håller tummarna!!!!
    Jag har en sjukdom som heter endometrios, är det fler som har den som kommer från Asien? Jag har hört att det ska vara vanligt bland asiatiska kvinnor...
    kram C

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn