• Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • FrökenL

God fortsättning på er alla. Här är det lugt och trist. Jag har blivit sjukskriven för mitt illamående. Jag mådde aldrig illa med min son, så kanske det blir en liten tjej den här gången Inte för att det spelar någon som helst roll.

• Tingen

Hej på er igen!
    Jag har inte haft ork eller tid att skriva något på länge.

Den 30 oktober så gjorde jag en galloperation som gick helt åt pipsvängen. Finns att läsa om i min blogg. Så jag har legat på sjukhus länge. Är hemma på permission nu.

Ha det bra!

Det finns folk som ljuger sig in i sin sannings fanatism.
  • Destined star

men va kul att de blev lite liv här fröken L:trist med illamående...hade de m alla tre....he he killar alla hop
    Men Tingen...va trist o höra....ska in o läsa din blogg kramar i alla fall om nu o att du ska krya på dig

Välkommen cathy.....Håller både tummar o tår för dig..kommer från en stad inte långt från bombay..poona!!

Emcjoh...vi får skriva mer

Kram DS

• Tingen

Destined star: Tack... det har verkligen varit en tuff period här hemma. Barnen har varit ledsna. Nu är de livrädda att mamma ska försvinna igen. De övervakar mig.

• Myrna

Hej, hej!

Ja, det är tyst här inne. I mitt fall handlar det om att jag f.n. inte har så mycket att skriva om som berör det faktum att jag är adopterad och förälder. Nu kanske man inte enbart behöver skriva om sådant, men överhuvudtaget har jag inte haft behov av (eller tid för) FL på ett tag. Hoppas att det är OK att komma och gå lite som man vill.

Trevlig fortsättning på er alla!

• Destined star

skratt... tycker man kan ska kunna skriva om allt här inne o m livet i allmänhet..... Lilla jag har börjat packa i alla fall inför den stundande flytten, har vi tur kanske vi kan flytta in redan i mars Så nu är vitrin skåpet nedplockat!!! he he men jag lär nog spy på allt som finns i ett hem vid en flytt innan februari Självklart myrna får man komma o gå som man vill

kram

• emcjoh

Destined Star: Bra idé, livet innehåller ju så enormt mycket mer!

Så ni skall flytta, minns när vi flyttade hit, om en månad är det 6år sedan o. jag var höggravid m. pojken. Usch vad jobbigt, fastän jag bara dirigerade de andra var allt skulle stå o. lagade maten. Jag är inte avundsjuk på vad ni har framför er, även om det ju är roligt att göra iordning på ett nytt ställe.

Här har vi ständigt projekt igång o. det blir nog aldrig "färdigt" tror jag iaf.

Ha det så bra o. lycka till m. packning o. flytt.

• Tingen

Destined: Att flytta tycker jag är vidrigt... avskyr att plocka ner allt för att sedan plocka upp det igen. Fast ändå är det nyttigt. Man slänger en massa saker man inte behöver.
    När vi flyttade till huset så hade jag fått missfall ganska rellativt nyligen (vilket det sedan skulle visa sig inte var fallet) och var tvär, grinig illamående och allmänt deppig.

• Destined star

uha jag har flyttat så många gånger men hoppas detta får bli sista flytten iof har vi bott hela 4 år i detta hus men det har liksom aldrig blivit rensat men nu ska det rensas..ni vet allt detta som kan va bra o ha som man aldrig hittar detta bra o ha tillfället. behöver nog en container, helt ärligt så skulle den bli full på väldigt kort tid...

Filip har kommit in i denna hemska trots ålder så ja bara döööööööööööööör... man har juh räknat till 10 mer än en gång i da... morr borde finnas en vab dag enbart för mammor

• emcjoh

Ha ha ha...

Containern skulle bli full på nolltid här också, skulle verkligen behövas. Själv har jag nämligen väldigt svårt att göra mig av med grejer...

Separationsångest där med ;)?

Skall ni flytta långt eller?

Har väl inte jag med o. göra, men frågar man inget får man ju heller inget veta....

Ha det bra allihop!

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn