• Fru Borg

Prematurbarn tråd 3.

Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
    Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.

Filip min lille 1åring.
  • Svar på tråden Prematurbarn tråd 3.
  • NicoleSthlm

Uss idag är ingen rolig dag!!

Sambons mamma ringde inatt o berättade att hennes man hade gått bort nu.... Han hade stilla somnat in. Han låg på slutvård i Väsby då han hade fått tillbaka sin cancer.....
    Så idag är det en ledsam dag.....

Mamma till Emilia 060707 och Bönan i magen BF 080602
  • miniGrynet

Nicole

Det pendlar för er!
    Vad sorligt med din "svärfar", även om man är beredd på det så är det oerhört jobbigt såklart!

Tråkigt med FK, ibland är dom "dumma i huvudet" enligt mig.
    Men ta upp det med din läkare, och säg att FK läkare ansåg dig fullt frisk.
    En annan (löjligt av mig kanske...) tanken jag kom på nu är att du kan vända dig till tidningen, om du har de värdena och en s.k. läkare anser dig fullt frisk, är det inte nåt som är galet då liksom?!
    Hoppas det löser sig för dig!

Roligt att ni fick rätt emot hyresvärden!
    Min brorsa hade sådär förut, barnen blev aldrig friska och ingen visste varför, till slut visade det sig att det var mögel i väggen bakom barnens våningssäng.
    Så barnen flyttades ju illa kvickt, men det tog ändå sin lilla tid innan värden kom och kollade och sen fixade iordning väggen.
    Men barnen sover inte där längre ändå, känns väl lika bra att undvika det hörnet i lägenheten.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • bumbi
    NicoleSthlm skrev 2007-11-22 09:52:33 följande:
    Uss idag är ingen rolig dag!! Sambons mamma ringde inatt o berättade att hennes man hade gått bort nu.... Han hade stilla somnat in. Han låg på slutvård i Väsby då han hade fått tillbaka sin cancer.....Så idag är det en ledsam dag.....
    beklagar!  

stor kram
    Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • Filips mamma06
    NicoleSthlm skrev 2007-11-21 14:53:13 följande:
    Det är helt otroligt!Vi har vunnit över våran hyresvärd!!!!! Vi har ett rum som ska bli Emilias som är i uruselt skick och våran hyresvärd ansåg att det inte var någe fel på det! Så vi kontaktade hyresgästföreningen och vi fick rätt!!!  Hyresvärden fegade ur och går med på att göra rummet för att slippa att det går upp i hyresnämden!!!!!!!! Vi är såååååå glada!!!!!!
    Beklagar verkligen... Det är superjobbit jag vet.
    Tur att din sambo har dig o barnen.
    Filip min lille 1åring.
  • Livsglädjen
    NicoleSthlm skrev 2007-11-21 09:56:10 följande:
    Fy fan vad jag hatar försäkringskassan!!!!! GAAAAAAAAAAH!! Det ringde en så jäkla otrevlig gubbe nyss o sa att det underlaget för min sjukskrivning som dom har fått in inte är tillräckligt för att den ska godkännas! Det står för lite om varför jag inte kan jobba!!! Jag har ett hb på 85, klarar knappt av att gå till o från dagis utan att bli trött och anfådd, jag vill helst sova hela tiden, har ingen ork alls o så tycker dom att jag ska jobba som SERVITRIS, vilket inte direkt är det lugnaste jobbet som finns...Så om jag inte kompletterar det dom behöver så får jag inga pengar!Och vad är det för jävla läkare dom har?? Han ansåg att det inte var någe fel med mina värden o han såg inte varför jag inte kunde jobba.... Vafan! Jag har 85 i hb och man ska ligga på helst över 120....Blir så jävla matt!!!!!
    Vet hur det är när FK ringer. Min handläggare ringde mig för någon vecka sedan och sa att mitt underlag var så dåligt att hon övervägde att inte ge mig någon sjukpenning. För mig har det däremot för tillfället slutat lyckligt.
    Det som var skillnad för mig var att hon inte hade lämnat det för bedömning till försäkringsläkaren utan tog beslutet själv. Eftersom hon inte förstod varför jag inte kunde arbeta (helt värdelöst sjukintyg från läkaren hade jag också) så ringde hon upp mig och ville höra min historia. När hon hört den (vi pratades vid i 45 minuter!!!) så sa hon direkt att jag inte skulle behöva oroa mig utan jag skulle få ersättning. Jag måste dock be läkaren skriva ett bättre intyg om jag får förlängning (ska till läkaren nu på måndag, är nervös för att behöva "läxa" upp honom och säga vad han ska skriva i nya intyget...).
    Handläggaren sa att det var INTE MIN uppgift att behöva komplettera sjukintyget när det var för dåligt utan att det var hennes sak som handläggare. Det kändes skönt att höra att hon brydde sig så pass.
    Därför är det helt sjukt att du ska behöva råka ut för motsatsen och behöva kämpa för att försöka bevisa att du verkligen är så sjuk som du faktiskt är...
    Det är knäppt att man måste vara frisk för att orka kämpa för sin rätt att vara sjuk!
  • Filips mamma06

Hoppas alla får en toppen helg!
    Själv ska jag i väg till Taxinge Slott med familjen & sebbes föräldrar. Gör det varje år o alltid lika mysigt!

Kram på er alla

Filip min lille 1åring.
  • NicoleSthlm

Halloj tjejjer!!!

Hur är det med alla så här på en helg?

Jag har precis skickat iväg gubbe o barn till svärmor o hemsk som jag är så hoppas jag att dom stannar över natten.... behöver vara själv känner jag!!

Snart ska jag på julmarknad! Ska bli så mysigt!!

Vad har ni för planer??

Jag vaknade imorse o kände mig som Shamu!! Så hr var det med Emilia osså, det kändes som om att magen växte sjukt mycket under natten o var gigantisk på morgonen... Folk har redan börjat reagera över att jag inte är längre gången än vad dom tror.... hmm...

Nu ska jag sluta innan detta blir en mindre novell!

Ha en bra dag tjejjer!

KRAM

• NicoleSthlm

Nu är jag hemkommen efter en mysig dag med min bästa vän och hennes dotter! Åkte till Mölnvik här ute på Värmdö och har inhandlat lite kläder till Emilia (oooops), hittade en supersöt tröja från Gaia & Co inne i stan (ooops igen)... sen så har jag köpt julgardiner o stjärnor på hemtex och löpare och adventsljusstakar o annat pynt på Brisak... (Om ni får för er att röra er ut mit Värmdö nån gång så gå in på Brisak, ISSEN vet vad jag pratar om ! Det e typ som ett lite bättre Ö&B....) Så nu e jag supersugen på att få pynta! Gubben har gett mig fria händer och lägger sig inte i! Han e duktig han, han har förstått att han inte har någe att säga till om

Nu ska jag städa lite o sen äta mat o efter det ska jag bara njuta av att vara helt solo!!

Ha en underbar kväll nu tejjer! (fast jag lär ju sitta här en del osså )

• ISSEN

Jag kan varmt rekomendera BRISAK! Jag va där igår och handlade lite smått och gott! Lämnade både gubbe och barn hemma och fick lite egentid! Glad Vart en hel del julsaker,lite leksaker och massa kläder! Sen gick jag till Lindex som hade superrea ju!! Handlade hur mkt som helst till Liam där så alla mina pengar på kontot tog slut! Räcka ut tungan Efter lite tjat på gubben min så fick jag 200 kronor till så jag åkte dit idag med och köpte 2 jättefina jackor till Liam! Skrattande
    Nicci: Va skönt att vara själv lite! Jag är nästan själv idag..gubben ska ut med jobbet så det blir jag och Liam,men när han somnat ska jag sätta min och glo på filmen som går på 4:an kl 21 och svulla ostbågar!

• NicoleSthlm
    ISSEN skrev 2007-11-24 17:05:35 följande:
    Jag kan varmt rekomendera BRISAK! Jag va där igår och handlade lite smått och gott! Lämnade både gubbe och barn hemma och fick lite egentid!  Vart en hel del julsaker,lite leksaker och massa kläder! Sen gick jag till Lindex som hade superrea ju!! Handlade hur mkt som helst till Liam där så alla mina pengar på kontot tog slut!  Efter lite tjat på gubben min så fick jag 200 kronor till så jag åkte dit idag med och köpte 2 jättefina jackor till Liam! Nicci: Va skönt att vara själv lite! Jag är nästan själv idag..gubben ska ut med jobbet så det blir jag och Liam,men när han somnat ska jag sätta min och glo på filmen som går på 4:an kl 21 och svulla ostbågar!
    Hur vågar du vara på värmdö utan att höra av dig!!! MORR!!!

Superrea?? Det missade jag!!! Hmm kanske åka tillbaka!! hihi....

Vad e det för film??
Svar på tråden Prematurbarn tråd 3.