• Fru Borg

Prematurbarn tråd 3.

Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
    Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.

Filip min lille 1åring.
  • Svar på tråden Prematurbarn tråd 3.
  • miniGrynet

Affären ni pratar om låter ju roligt!!
    Kanske får ta en tripp till Värmdö för den sakens skull, är den värd att åka dit för?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • NicoleSthlm
    miniGrynet skrev 2007-11-24 17:14:40 följande:
    Affären ni pratar om låter ju roligt!! Kanske får ta en tripp till Värmdö för den sakens skull, är den värd att åka dit för?
    Om du är ute efter billiga saker till hemmet så är det värt det! Juletider så är dom bra på julsaker o sommartid trädgårdsmöbler, men sen finns det allt mellan himmel o jord... så nog hittar man nått alltid!!
    Mamma till Emilia 060707 och Bönan i magen BF 080602
  • ISSEN

Nicci: Haha hade faktiskt helt glömt det!!!! Lovar att hojta till nästa gång!! Kyss 
    De hade rea på rea på Lindex så det vart väldigt mycket kläder för en liten peng!
    Hoppas alla mår bra för övrigt!!  Glad
    När ska man julpynta????  Tänkte göra det idag,skulle jag va jättekonstig då?? Flört Känns ju faktiskt lite tidigt men har ju sett massa med julstjärnor i folks fönster!

• NicoleSthlm
    ISSEN skrev 2007-11-24 17:48:45 följande:
    Nicci: Haha hade faktiskt helt glömt det!!!! Lovar att hojta till nästa gång!!  De hade rea på rea på Lindex så det vart väldigt mycket kläder för en liten peng! Hoppas alla mår bra för övrigt!!  När ska man julpynta????  Tänkte göra det idag,skulle jag va jättekonstig då??  Känns ju faktiskt lite tidigt men har ju sett massa med julstjärnor i folks fönster!
    Jag vill osså pynta idag, men jag funderar på att vänta tills på fredag så att det är fint till helgen o 1:a advent!
  • bumbi

oj vad ni har shoppat tjejer det var vår plan oxå den här helgen men det blev inte så...

vi har nyss kommit hem från SÖS med Linn. Hon har varit sjuk i veckan med över 40 graders feber som inte ens har gått ner med hjälp av alvedon eller ipren. Vi har varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen flera gånger. Igår på morgonen mådde Linn lite bättre så vi jobbade och Linn var hos mormor, båda tjejerna skulle sova där så vi skulle ha en lugn fredag och lördag för oss själva med shopping och bara umgås men på kvällen ringde mamma och sa att hon hade feber - igen! så vi fick hämta hem henne.
    På natten vaknade vi av att hon andades ansträngt och nästan kippade efter luft så vi blev rekommenderade att åka in till SÖS. Väl där fick vi konstarerat att det var falsk krupp. Men de ville ta lite prover med tanke på hennes höga feber, det visade sig att hon hade 87 i sänkan - den ska normalt ligga runt 8 så det var ganska så stor skillnad.
    Linn blev inlagd på en avdelning, det togs prover, lungröntgen och sen skulle det lämnas kissprov... Det tog 9!!! timmar innan det kom några enstaka droppar i påsen så att det skulle räcka till provet... Hon har varit ganska så allmänpåverkad och inte velat dricka eller äta. Hon hade dessutom gått ner i vikt - jag som var sååååå glad över att hon nästan vägde hela 10 kg
    det slutade iaf med att vi fick åka hem på permission över natten - hon är fortf inskriven så om vi behöver åka in inatt behöver vi inte gå via akuten. Vi ska tillbaks imorgon då de skulle få svar på fler prover då hoppas vi på att allt är bra så att hon blir utskriven...

Oj va långt det blev Räcka ut tungan

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • NicoleSthlm
    bumbi skrev 2007-11-24 19:53:10 följande:
    oj vad ni har shoppat tjejer det var vår plan oxå den här helgen men det blev inte så...vi har nyss kommit hem från SÖS med Linn. Hon har varit sjuk i veckan med över 40 graders feber som inte ens har gått ner med hjälp av alvedon eller ipren. Vi har varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen flera gånger. Igår på morgonen mådde Linn lite bättre så vi jobbade och Linn var hos mormor, båda tjejerna skulle sova där så vi skulle ha en lugn fredag och lördag för oss själva med shopping och bara umgås men på kvällen ringde mamma och sa att hon hade feber - igen! så vi fick hämta hem henne.På natten vaknade vi av att hon andades ansträngt och nästan kippade efter luft så vi blev rekommenderade att åka in till SÖS. Väl där fick vi konstarerat att det var falsk krupp. Men de ville ta lite prover med tanke på hennes höga feber, det visade sig att hon hade 87 i sänkan - den ska normalt ligga runt 8 så det var ganska så stor skillnad.Linn blev inlagd på en avdelning, det togs prover, lungröntgen och sen skulle det lämnas kissprov... Det tog 9!!! timmar innan det kom några enstaka droppar i påsen så att det skulle räcka till provet... Hon har varit ganska så allmänpåverkad och inte velat dricka eller äta. Hon hade dessutom gått ner i vikt - jag som var sååååå glad över att hon nästan vägde hela 10 kg det slutade iaf med att vi fick åka hem på permission över natten - hon är fortf inskriven så om vi behöver åka in inatt behöver vi inte gå via akuten. Vi ska tillbaks imorgon då de skulle få svar på fler prover då hoppas vi på att allt är bra så att hon blir utskriven...Oj va långt det blev
    Oj stackars lillsnuttan!!! Får hon antibiotika o så nu???
    Krya på henne massa!!!
  • bumbi

näe, ingen antibiotika förräns de vet med säkerhet vad det är...
    sänkan hade iaf minskat lite så den var "bara" på 76 när vi åkte hem - så det är ju positivt iaf
    de skickade urinen på odling över natten så vi får se vad svaren blir imorgon, vi hoppas på att vi får sova inatt, har varit vaken sen 03.30 zzzzzzz

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • ISSEN
    bumbi skrev 2007-11-24 19:53:10 följande:
    oj vad ni har shoppat tjejer det var vår plan oxå den här helgen men det blev inte så...vi har nyss kommit hem från SÖS med Linn. Hon har varit sjuk i veckan med över 40 graders feber som inte ens har gått ner med hjälp av alvedon eller ipren. Vi har varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen flera gånger. Igår på morgonen mådde Linn lite bättre så vi jobbade och Linn var hos mormor, båda tjejerna skulle sova där så vi skulle ha en lugn fredag och lördag för oss själva med shopping och bara umgås men på kvällen ringde mamma och sa att hon hade feber - igen! så vi fick hämta hem henne.På natten vaknade vi av att hon andades ansträngt och nästan kippade efter luft så vi blev rekommenderade att åka in till SÖS. Väl där fick vi konstarerat att det var falsk krupp. Men de ville ta lite prover med tanke på hennes höga feber, det visade sig att hon hade 87 i sänkan - den ska normalt ligga runt 8 så det var ganska så stor skillnad.Linn blev inlagd på en avdelning, det togs prover, lungröntgen och sen skulle det lämnas kissprov... Det tog 9!!! timmar innan det kom några enstaka droppar i påsen så att det skulle räcka till provet... Hon har varit ganska så allmänpåverkad och inte velat dricka eller äta. Hon hade dessutom gått ner i vikt - jag som var sååååå glad över att hon nästan vägde hela 10 kg det slutade iaf med att vi fick åka hem på permission över natten - hon är fortf inskriven så om vi behöver åka in inatt behöver vi inte gå via akuten. Vi ska tillbaks imorgon då de skulle få svar på fler prover då hoppas vi på att allt är bra så att hon blir utskriven...Oj va långt det blev
    OJ men lilla gumman då!! Gråter Stackars liten!  Jobbigt att vara på sjukhus så länge, skönt att ni fick sova hemma iallafall för man sover ju så mkt skönare i sin egna säng. Skickar en STOOOR krya på dig kram från mig och Liam!
  • Mamma till bröderna bus

bumbi- usch, stacars liten hoppas hon mår bättre snart...
    verkar vara många med hög feber nu, känner en som sonen feberkrampat på , så nu linn, och felix ligger på en temp på 39.. ( tror det är tand 12 som spökar)

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • Filips mamma06

Tycker synd dig Bumbi o din dotter. Skicker massa kramar.
    Här har man genomlidigt en vecka med feber,snuva o hosta hos både mig o Filip.
    Varit rätt jobbigt men när man hör era historier så är det ju "lyx" det jag har haft. Men jag kanske tycker det är extra jobbigt eftersom det är första gången Filip är "riktigt" sjuk. Han har ju bara haft ögoninflamation tidigare, jan 07. 3 st på rak....
    Kram på er alla

Filip min lille 1åring.
Svar på tråden Prematurbarn tråd 3.