Prematurbarn tråd 3.
Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.
Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.
Gubben e fortfarande borta o han sa att han kanske kommer hem till middagen....
Så nu ska jag passa på att tvätta, dammsuga och byta lakan... igår gjorde jag ingenting o det kryper i mig nästan... MÅSTE göra nått!
Fast det mest fantastiska idag var att jag sov till 11... kommer inte ihåg när jag gjorde det sist....
vad ska ni göra idag??
jaha... felix svimmade idag igen, så det blev en tur till akuten, han har något som heter afekt? kramper ( vet inte stavningen) helt ofarligt men barn med hett temperament kan drabbas av det när de skriker hysteriskt efter något som är fel eller om man blir rädd, man ska inte göra så mycket, bara prata lugnt smeka lite på ryggen, krama och gosa, men inte ge efter för då är det lätt att barnet när det blir äldre kan utnyttja den metoden för att få sin vilja igenom. skönt att veta ( pratade med mamma nyss som berättade att jag oxå gjorde så när jag blev arg eller skrämd, och även om jag slog mig när jag ramlat) ett släktdrag alltså :) sen fick jag ett tips under bordet såattsäga.. ang felix sömn, som läkare får man inte tipsa om naturmedel, men läkaren berättade om en omega3 olja som finns på hälsokost som är koncenrationshöjande och minskar oro i kroppen... läkaren ger detta till sina barn och sa att det kan hjälpa, inte garanterat förståss men det KAN ( alla halmstrån är välkomna) afekt kramperna kan även spela in i hur trött han är så det ska vi köpa imorgon :) berättar när jag märkt eller inte märkt skillnad
Hej! Får man vara med här
Har 3 söner o alla 3 e lätt prematura
03a 05a 07a
mvh jennifer
Låter som du har haft det väldigt jobbigt. Du är stark som orkar tjejen!
Fina namn på barnen, min man heter Sebastian & hans lillebror heter Alexander. ![]()
Det är bra orättvist ibland... men så är livet. Huvudsaken att dina barn mår bra nu.. ![]()
hej nu är vi hemma från SÖS efter en jobbig helg... tack för kramarna
Linn är nu helt utskriven och mår lite bättre, hon har fortfarande feber som inte vill ge med sig men det borde bli bättre om 2-3 dagar annars måste vi kontakta läkare igen.
Hon har alltså haft mellan 39-41 graders sen i tisdags och det har inte hjälpt med alvedon eller ipren, sista gången hon hade feber idag vid 16-tiden hade hon 39,3 men det har gått neråt nu iaf.
Vi var där hela dagen igår och fick åka hem ännu en natt på permission så idag skulle läkaren bara ringa oss för att meddela om det var lunginflammation eller inte som de misstänkte. Det var ingen lunginflammation men de var inte helt nöjda med bilderna då lungorna såg lite ansträngda ut så vi fick åka in idag igen för fler prov då hon haft hög feber under natten. De misstänkte istället RS-virus - jag blev livrädd då man hört så mycket hemskt om det...
Men det gick bra, nu tog de ett prov för att se om det ev kan vara influensan och det får vi svar på i veckan. Jobbigt bara med febern som inte vill ge sig, hon blir så trött och hängig när feber slår till och den kommer när som helst.
Det är iaf himla skönt att var hemma ![]()