• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Bellahhh
    kidsrock skrev 2007-12-21 19:47:30 följande:
    Schysst!!! Antar att din svärmor har C....??!! Hon kanske kan lära ut lite tips här i tråden så slipper vi punga ut med våra surt förvärvade pengar.......... fast stackars alla plastikkirurger...... :-/ dom skulle ju gå i kk.............
    Ja eller hur !! ;P Jag sa att jag har ju simmat i en del år i mitt liv men det har då inte hjälp mig, men det var tydligen fel sorts muskler man fick då.
    Jag vet att man får långa muskler när man simmar men även om man kör bröstpump så tror jag knappast man får c-kupa ;) Däremot har jag sett att hon har gått upp en del i vikt (Hon är väldigt liten egentligen) men hon har den kroppstypen där allt fett lägger sig på mage och bröst inget på lår å rumpa som på en själv =D Kan ju vara det...haha
    Min familj är finast
  • kidsrock
    Bellahhh skrev 2007-12-21 19:52:22 följande:
    Ja eller hur !! ;P Jag sa att jag har ju simmat i en del år i mitt liv men det har då inte hjälp mig, men det var tydligen fel sorts muskler man fick då. Jag vet att man får långa muskler när man simmar men även om man kör bröstpump så tror jag knappast man får c-kupa ;) Däremot har jag sett att hon har gått upp en del i vikt (Hon är väldigt liten egentligen) men hon har den kroppstypen där allt fett lägger sig på mage och bröst inget på lår å rumpa som på en själv =D Kan ju vara det...haha
    Ha, ha! Hon har nog gått upp då Jag har kört en del bodypump med mycket bröst träning men inte hjälper det ett skit, då såg man att mina stackars bröstvårtor satt typ "på" bröstmuskeln istället och det lilla vanliga bröstet som fanns kvar utplånades, visst blev musklerna större, men hur sexigt va det???....neeee jag är bra mycket nöjdare med mina sillisar, shit fattar inte att det kan göra sån skillnad!!! jag tycker att jag ser mkt smalare ut tex....jag hoppas bara att dom inte krymper för jag är nöjd med hur dom ser ut nu.......
    men en fråga? på måndag blir mina 2 veckor, våger jag gå utan stödbhn på juldagen (ska ut på fest)kirurgen rekommenderade 8 veckor med den.....hur skulle NI ha gjort?
  • kidsrock

En sak till...........
    Jag opererade mig ju i oslo, så jag har ingen lust att åka tillbaka dit för återbesöket man ska göra inom 2-3 veckor. Frågan är: om jag känner att allt är ok och ser bra ut (har haft en SSK kollat) behöver jag verkligen gå på ett återbesök? och stygnen går bort av sig själva....vad tror ni? har era återbesök varit givande??? För ska jag gå på ett ÅB i närheten måste jag ju betala ca 500kr......

• Bellahhh
    kidsrock skrev 2007-12-21 19:59:31 följande:
    Ha, ha! Hon har nog gått upp då Jag har kört en del bodypump med mycket bröst träning men inte hjälper det ett skit, då såg man att mina stackars bröstvårtor satt typ "på" bröstmuskeln istället och det lilla vanliga bröstet som fanns kvar utplånades, visst blev musklerna större, men hur sexigt va det???....neeee jag är bra mycket nöjdare med mina sillisar, shit fattar inte att det kan göra sån skillnad!!! jag tycker att jag ser mkt smalare ut tex....jag hoppas bara att dom inte krymper för jag är nöjd med hur dom ser ut nu.......men en fråga? på måndag blir mina 2 veckor, våger jag gå utan stödbhn på juldagen (ska ut på fest)kirurgen rekommenderade 8 veckor med den.....hur skulle NI ha gjort?
    Jag har gått utan hur länge som helst pga ärren, och vissa kliniker säger att man ska gå a naturell de första veckorna så det är nog helt ok!!

Ja armarna ser smala ut iaf! hihihi =D
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    kidsrock skrev 2007-12-21 20:08:45 följande:
    En sak till...........Jag opererade mig ju i oslo, så jag har ingen lust att åka tillbaka dit för återbesöket man ska göra inom 2-3 veckor. Frågan är: om jag känner att allt är ok och ser bra ut (har haft en SSK kollat) behöver jag verkligen gå på ett återbesök? och stygnen går bort av sig själva....vad tror ni? har era återbesök varit givande??? För ska jag gå på ett ÅB i närheten måste jag ju betala ca 500kr......
    Jag gick inte på nåt återbesök Gunnar ringde mig och instruerade hur jag skulle ta bort tejpen du kan även gå till närmsta vårdcentral å få hjälp ;)
    Min familj är finast
  • Viffy

Mitt återbesök varade i 5 minuter och nej inte var det givande men man ville ju ändå dit, men du som har så långt skulle ju kunna skippa det. Kan du inte prata med din kirurg om det och se vad han tycker. Du kanske kan maila bilder till honom.

• kidsrock
    Viffy skrev 2007-12-21 20:13:49 följande:
    Mitt återbesök varade i 5 minuter och nej inte var det givande men man ville ju ändå dit, men du som har så långt skulle ju kunna skippa det. Kan du inte prata med din kirurg om det och se vad han tycker. Du kanske kan maila bilder till honom.
    [/citat]
    Bellahhh skrev 2007-12-21 20:13:19 följande:
    [citat]
    Jag gick inte på nåt återbesök Gunnar ringde mig och instruerade hur jag skulle ta bort tejpen du kan även gå till närmsta vårdcentral å få hjälp ;)
    ja det skulle jag nog kunna göra!
    tack för hjälpen girls! då blir det hotta kläder på juldan då
  • pontiac

ang det här med träning för att få bort magen, tyvärr så funkar det inte på alla, jag sprang en timme varje morgon de flesta dagar jag kunde i veckan och kunde göra mängder med sittups men ändå försvann inte bulan på magen eller mina snea handtag, så träning funkar inte alltid...ska även tilläga att jag va väldigt strikt med maten oxå.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • Disan
    Kidsrock: Jag var på party ungefär en vecka efter min op och var utan BH hela kvällen. Det gick galant! Men jag var dock lite öm dagen efter... Men det var ingen fara

Viffy: Sit-ups är jättebra, brukade själv hålla magen i trim med sådana.

Har alltid haft en jättefin mage, faktiskt, smal med en väldigt markerande midja. Men nu... *suck* Jag har ingen överbliven hud efter grav, heller inga bristningar, men musklerna vägrar att återställa sig! De är helt mjuka!! Saken är den att jag är reumatiker och just nu är jag sämre än vad jag brukar vara, har därför inte kunnat göra sit-ups sedan innan jag var gravid...

Jag har nu fått låna en Ab-Tronic av min sambos syster: En sådan där från TV-shop som ger småstötar till musklerna. Den är jätteskum, har man på riktigt hög nivå känns det som värkar!!!! Men... Kanske ger den resultat, körde med den igår, men känner ingenting idag. Skall fortsätta, lite högre tempo kanske, så får vi se om  jag blir fiiiin igen!
  • pontiac
    jag pröva oxå sån ab tronic, nu ligger den på vinden, funka inte alls, men va mysko den kändes, hade man på högsta vilket va omöjligt så gjorde det jätteont, kändes som den skulle rycka ut magmusklerna eller nåt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3