• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Pellegrino

Hej hopp allihopa!

Jag har nu lagt ut lite nya bilder på mylava (heter BooLo där) på mina 10 dagar gamla boobisar. Mår såååå mycket bättre än vad jag gjorde för bara några dagar sen. Tog av tejpen i lördags och det var enormt skönt. Hade köpt en sport-bh på fredagen i storlek 70D som jag provat lite lätt ovanpå bandaget men när jag skulle använda den i lördags så skavde den enormt plus att den låg emot ärren så i söndags var jag och köpte en annan i Medium C/D kupa som var sååå mycket skönare.

Tycker att storleken är bra men dom är stenhårda och sitter på tok för högt. Men jag antar att dom mjuknar samt rasar ner lite för det ska dom ju göra enligt Gunnar. Har haft väldigt lite blåmärken förutom på sidan nedanför boobsen. Liksom på revbenen... Men de börjar gulna och ge sig de också. Överlag verkar jag ha klarat mig bra, peppar peppar!

• jagomina
    monster6 skrev 2007-11-27 10:56:24 följande:
    i går gjorde jag min bröst op men så ont de gör efter jag satte in 350 bakom muskeln och lyfte genom bröstvårtan... men nu mår jag illa och har otroligt ont... i hur många dagar har man som ondast... de är svårt att sitta eller ligga skönt..
    Jag hade ONT i 5 dagar, värst var de tre första dagarna, sen gjorde dte itne ont så länge jag var still. men att komma upp från liggande gjorde nog ont i ca 1,5 vecka. Men sen försvann allt.

Det går över! Härda ut...kram
  • Disan
    Pellegrino: Mina satt också väldans högt upp i början, men jag lovar: de sjunker!! (Precis som allt annat på kvinnokroppen.. ) Kul att du är nöjd iaf! Är dina bilder öppna för alla? Tänker gå in och kika lite...
  • Disan
    Pellegrino: Det se ju bra ut, men förstår vad du menar med att de sitter högt... Men de kommer att sjunka ned. Det ser ut som att ärren är väldigt korta, vet du ngt om det? Hur mkt öppnade de dig? Mina ärr är 6 cm långa (Öppnad på samma ställe som du, underifrån), det gick inte med 4 cm som tydligen skall vara normalt för saltlösning. Min hud var inte villig, om man säger så, så inläggen gick inte in!!
  • eio

pellegrino - Kollade dina bilder...såg ju jättefina ut. Och som alla säger, så sjunker dom nog.

• monster6

ja jag ska försöka härda ut,,, men de jobbigaste är att jag mår illa hela tiden,,, va de många här inne som mådde illa 1-3 dagar efter sjukt jobbigt...

• Pellegrino
    Disan skrev 2007-11-27 19:40:31 följande:
    Pellegrino: Det se ju bra ut, men förstår vad du menar med att de sitter högt... Men de kommer att sjunka ned. Det ser ut som att ärren är väldigt korta, vet du ngt om det? Hur mkt öppnade de dig? Mina ärr är 6 cm långa (Öppnad på samma ställe som du, underifrån), det gick inte med 4 cm som tydligen skall vara normalt för saltlösning. Min hud var inte villig, om man säger så, så inläggen gick inte in!!
    Yepp... rätt nära hakan om man säger så.

Mmm, ärren är ju inte långa direkt. Har inte mätt men jag tror dom är runt 4 cm. Tydligen gick det bra att få in implantaten ändå.
  • Viffy

Ingen som har nåt svar till mej Är så orolig och ledsen nu!

• pontiac

viffy, jag tror det är helt normalt, speciellt eftersom du har en liten blödning, jag har haft ont lite mer i det vänstra, som små hugg eller liknande så¨jag frågade clas om det och han  sa att det är nerverna som hittar tillbaka till varandra igen, tror säkert det är samma för dig!!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • jagomina
    Viffy skrev 2007-11-27 20:16:00 följande:
    Ingen som har nåt svar till mej Är så orolig och ledsen nu!
    Jo men att det hugger och drar till gör det på mig med, speciellt vid lyft osv.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3