• Bellabong

Sämsta vakthunden?

Vilken eller vilka raser anser ni vara sämst på att vakta och skäller minst rent generellt sett?

Om man vill ha en oskällig och ovaktig hund, vilken ras ska man då välja?

• Svar på tråden Sämsta vakthunden?
  • Rottis77

Min bullmastiff på 60 kg måste vara världens sämsta vakthund!! I sommras gick det militärer utanför tomten och då sprang han i och försökte gömma sig i soffan. Han skäller aldrig förutom ibland när han ska busa med min andra hund, men ALDRIG när det kommer nån. Och uppfödaren hundar är ungefär likadana.

• Joppis

Det var inte för inte att man tog det sämsta skiten man kunde hitta till hangarhundar

• kodoktorn

Vår förra bearded collie var en usel vakthund, han älskade alla människor. Men han skällde å andra sidan på många andra saker som han blev rädd för.

• Rottis77
    Joppis skrev 2007-11-20 11:28:05 följande:
    Det var inte för inte att man tog det sämsta skiten man kunde hitta till hangarhundar
    ?????
  • dellelgarin

jag har en dålig och en bra vakthund, av raser whippet, en vaktar som fan, men bara när jag är ensam hemma, är det en individ till i hushållet så säger hon inte ett ljud, det tycker jag är coolt...

Men dåliga vakthundar....

Mina föräldrar har en blandis som bara skäller på jultomten henne är det labbe och golden i.

• lillymore
    Rottis77 skrev 2007-11-20 11:30:51 följande:
    ?????
    menar att stabila och sunda hundar är inte otrevliga och "vaktiga" men dom dåliga och osäkra hugger och skäller efter allt varför dom då passade till att vakta hangarer.
  • Rottis77
    lillymore skrev 2007-11-20 11:33:40 följande:
    menar att stabila och sunda hundar är inte otrevliga och "vaktiga" men dom dåliga och osäkra hugger och skäller efter allt varför dom då passade till att vakta hangarer.
    ok, nu hänger jag med......tack!
  • Blossi

Vi hade tidigare en Shih-tzu som var sämsta vakthunden! Han viftade bara på svansen när det ringde på dörren då han orkade komma fram underifrån matbordet vill säga.

• Joppis

Massa skärpa med urkassa nerver...gav bra vakthundar

• Väntarochlängtar

Min rottis var en urdålig vakthund.. Han skulle möjligen kunnat "pussa" ihjäl någon
    Gud vad jag saknar honom!!!! Fick avliva honom för 3 år sedan pga diskbråck i nacken..

För övrigt tycker jag att små hundar är mer "bjäbbiga" än stora hundar, men om man ser hur små de är så kanske de inte skrämmer så många?

Svar på tråden Sämsta vakthunden?