Akvariefiskar del 3
Hej var in idag och upptäckte att den förra tråden var stägnd
Så då öppnar jag en ny tråd där vi kan prata om våra kar och byta erfarenheter.
Hej var in idag och upptäckte att den förra tråden var stägnd
Så då öppnar jag en ny tråd där vi kan prata om våra kar och byta erfarenheter.
Jag ska ladda batterierna till kameran så återkommer jag med bilder senare i em!
Har precis gjort ett delvattenbyte i det stora akvariet och fiskarna verkar pigga och glada nu!
Måne och Sol skrev 2007-12-03 06:51:26 följande:
I mitt fall och med växtproblemen tror jag iaf inte att de är för många för det är kanske tiotalet och 2 av dom stora, resten små och jag har haft betydligt mer än så och då var grönt och frodigt!
I det stora akvariet ska jag kunna upp till 80 växter enligt Sera:s tabell så då tror jag knappast att 10 är för många på 54 liter.
Ska ta kort och lägga upp så fort dottern bestämt sig för att sova middag!
Sadie
Men vad skumt! Jo, din mamma kan ha rätt. Det kanmycket väl röra sig om svamp. Om du har långt till butiken så kanske de kan skicka grejerna du behöver till er? Jag skulle ha testat att ringa och fråga i alla fall. Friskt vågat...
Fick hem mitt PMDD idag och posten hade öppnat paketet för att kolla så att det inte var narkotika!!!
Eh va?
Prata med Haak om det går att använda ändå. Annars lämna reklemetion till posten!
Jag har beställt PMDD i flera år och detta har aldrig hänt mig :S
Äntligen ett forum med fisk, letat som en galning.
Sj har jag ännu bara 2 akvarium, ett i vardagsrummet ett 8-kantigt på 80L och ett på pågens rum på 150L ett standard.
Men det är sjukt vad fisken är dyr idag.
Var bara några tetror, platy, guldfiskar i olika varianter och sen ett par jävla dalmatiner molly som är elaka mot de andra fastän de skulle vara "fredliga" käkade fan upp min dammsugare i akvariet.
Min sån som sitter på glaset, kommer inte ihåg nu vad de heter så klart.
Just det, en chuli ål men den ser man ju aldrig.