• Vinter81

Akvariefiskar del 3

Hej var in idag och upptäckte att den förra tråden var stägnd
    Så då öppnar jag en ny tråd där vi kan prata om våra kar och byta erfarenheter.

• Svar på tråden Akvariefiskar del 3
  • qenzo

Hygrophila polysperma heter den och finns i flera varianter. Standardplantan är otroligt lättsam, klarar ljus från lågt till mkt högt, vatten från mjukt till hårt och växer mkt fort.
    Den ska du inte beh ge näring, men det är ju alltid värt att prova.

IssaPissa skrev 2007-11-30 20:33:55 följande:
    Upprepar min fråga jag ställde tidigare om borttynande växter:Kan vara så att det behövs växtnäring i det lilla akvariet?Växterna som var fina och frodiga och växte på bra har helt plötsligt börjat tyna bort! Har en bunt med hygrophila polyspherma (vet ej det riktiga namnet) och de växte snabbt i början men står nu helt stilla!
  • Mammanseko

Det ska jag absolut testa! Tack för tipset!

qenzo skrev 2007-11-30 23:16:14 följande:
    Jag rek PMDD.se enklare kan det inte bli och dina växter trivs utmärkt.Haack är mkt bra att ha å göra med och då jag beställt har det tagit ca 3 dagar från att pengarna blivit överförda, tills mina pulver kommit.
    [/citat]

Tror inte jag ahr för mycket växter, de kan man ju inte ha för många av i ett akvarie men det kanske inte finns näring naturligt till alla växter.
    Sadie skrev 2007-11-30 21:46:11 följande:
    [citat]
    Du kanske har för många växter i samma akvarium? Så att några stjäler näring från de andra?
  • Udda

Ni som har akvarie - kan ni inte lägga ut bilder på dom så man får se?? Alltid roligt å kolla in andras kar....

• MammaLottisGottis

Nån som har Saltvattensakvarium????
    Vi har ett med lite firrar, sjöstjärna, Levande stenar mm..

• qenzo

Det finns några gamla bilder på min hemsida. Jag har dock inte kvar alla karen och de ser inte lika ut, men ja.. :D Bilder är det iaf.
    hem.bredband.net/qenzo

Udda skrev 2007-12-01 11:29:04 följande:
    Ni som har akvarie - kan ni inte lägga ut bilder på dom så man får se?? Alltid roligt å kolla in andras kar....
  • ACK

Det finns en bild i mitt galleri.....inte den bästa men ändå. Ligger under mappen Isabelle

• Vinter81

ACK Vad fint akvarium du har.
    det liknar mitt hörnkar det finns en bild på det i mitt bild galleri.
    Hur stort är ditt? mitt rymmer ca 210liter.

• ACK
    Vinter81 skrev 2007-12-01 16:12:15 följande:
    ACK Vad fint akvarium du har.det liknar mitt hörnkar det finns en bild på det i mitt bild galleri.Hur stort är ditt? mitt rymmer ca 210liter.
    vårt rymmer 180l
  • Vinter81

ACK

Vilken typ av fisk har ni i det?

Svar på tråden Akvariefiskar del 3