Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Peda: Mjoh, jägarna utspelar sig i nån by som inte finns, men är inspelad i Älvsbyn faktiskt. De bitarna inne i byn åtminstone. Sen har det ju på grund av detta dykt upp en tävling som heter Älvsby-mannen, och efter det en BUTIK som heter lika... hahaha. Åtminstone finns det ingen tävling med halvnakna karlar som heter Anderstorps-mannen ännu vad jag vet. Hahaha.

• Annamus

Jo barnkläderna är ju billiga såklart. Det e ju begagnat då, men kanske halva priset motför nytt ungefär? Jag handlade en hel del där till Anja. Och så kan man lämna in sina kläder där och få en liten slant för det i alla fall. E ju en vinstdrivande verksamhet så hon kan ju inte betala SÅ mycket liksom.

Asplunds som ligger mitt emot säljer ju Name-it bland annat, och nog får man väl säga att det är en ren barnklädesaffär, även m han säljer en och två barnvagnar ibland åxå. I övrigt inga barnklädesaffärer vad jag vet och det saknar jag ordentligt. Men kanske tur det, för de brukar vara dyra, och jag har problem med att låta bli att handla till min lilla bäbistjejja...

• Annamus

Peda: Jo en av läkarna på Jonas jobb sa nåt i stil med att dom bott här i Skellefteå i trettio år, och deras barn hade en stor bekanstkapskrets och "räknas" som Skellefteåbor i folks ögon, men att de själva (de som var vuxna när de flyttade hit) aldrig någonsin kommer att räknas som Skellefteåbor. En annan familj som jag känner har bott i Skellefteå sen dom var nyfödda, men kallas ändå för Umeåbor av sina vänner. Hahaha. Knasigt. I Älsvbytrakten är man Älvsbybo om man bara har modet att sätta sin fot där. Vet inte om det är bättre dock... JAg har en väninna där, hon e halvfilippinska/halvnorska och är uppvuxen i norge, träffade kärleken i Älvsbyn via internet och flyttade dit för ca 10 år sedan. Hon är DEFINITIVT accepterad som en av "dem... *ler* Men varför vill jag inte flytta tillbaka dit då? Jaaa... finns väl annat i livet som är viktigare än att bli tvärkompis med alla grannarna jueh...

I Kåge finns en bra och billig frissa, Kicki tror jag hon heter. Där klipper jag mig. Heh. Näää. Jag klipper mig hos Peda hädanefter har jag fått veta... om hon är bra kan jag dock inte svara på ännu... *räcker ut tungan*

• Annamus

bendito: Ingen aning, men finns det verkligen nånting kvar i butikerna tills dess? Jag upplever det som att det är tomt... men iofs. så shoppar jag mest bäbiskläder just nu... *blinkar*

• Annamus

Bendito: Varför blev det inte nåt med lägenheten i Skelleftehamn för?

Är det någon som har bott i Kåge på Brännsvedjan, eller i någon annan trea där man betalar för uppvärmning och vatten själv? Jag behöver få nå siffror för jag blir galen när jag ska försöka räkna ut den egentliga kostnaden...

• Annamus

Jag ska beställa en Emmaljunga Scooter jag åxå, sälja min fina Emmaljunga Cerox tror jag. Jag är såld både på Ceroxen som är större och för mindre barn dårå, och på Scootern, som går från 6 månader ungefär... Vicken färg tycker ni jag ska ta då? Jag har ju en liten tjejja, och e litegranna sugen på att frossa i tjejfärger, men samtidigt tycker jag själv det är töntigt. Motsägelsefullt? *blinkar*

Jo asså.. vi ska å titta på den där lägenheten i Skelleftehamn. 6000 kr, jag vet, men 122 kvadrat liksom, och det är inkl värme oc hushållsel iaf... Annars har vi en på sjungande dalen på g, en här på området Klintfors och en i Kåge.... men alla har nåt som e bra med sig liksom... Argh! Vilken blir det. Eller blir det ingen?

• Annamus

Sjungande dalen 3:a: Billigast av alla mina alternativ, men då minst av alla alternativen.

Skelleftehamn 4:a (122 kvadrat): Störst i ytan, men vill vi till Skelleftehamn? Kanske... Peda bor ju där. Ett klart plus. Även plus med egen trädgård och allt-i-ett-hyra.

Uppfinnarvägen 3:a: Dyr, men vansinnigt fin. Älskar området, bor här nu och sonen går dagis här... Nära stan, hiss, barnvagnsförråd mm.

Kåge 3:a: Vi vet vi gillar Kåge, lägenheten är jättefin, men det är kallhyra och vatten ingår inte. Hur vet man vad det kostar egentligen?

ARGH! Flickor! Hur ska man bestämma sig jueh?

• Annamus

Naeh, e kanske egentligen så att jag vet olika för olika tidpunkter... Jag promotar olika lägenheter beroende på vad jag just suttit och finurlat på. Hahah. Hade denna på Uppfinnar varit lite billigare bara så hade jag inte tvekat EN sekund ens... Samma med Sjungande, hade den varit lite större så... och den i Kåge, hade den inte varit kallhyra... och den i Skelleftehamn... ja den är beäftad med många "om" och "kanske" än så länge. Ska och se på den på torsdag då vet jag kanske bättre om den...

• Annamus

bcsvensk: Jag har verkligen inte hittatn ågon annan som hyr ut i Kåge tyvärr. Däremot finns det flera hus än de på Brännsvedjan, som Skebo har... Bland annat Storgatan där vi bodde, och där skulle jag MER än gärna bo igen. Fördelen där e att det är varmhyra med hushållsel ingår, och en trea kostar runt 4700 (e samma sorts hus som i Ersmark). Men där bor mest äldre människor som inte vill flytta förräns dom... ja... dör antar jag... Har sett EN sån lägenhet ute under ett år....

• Annamus

Hally: Jag personligen kan tänka mig köpa, men gubben vill ju såklart veta han har jobb först. Men vad är det för bostadsrätt? jag vill gärna veta allt om vad som finns såklart. :)

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~