Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Hally: Ah, DOM lägenheterna! Det är ju ett SUPERFINT område ju!!! VILL HA! Du får gärna ge mig all info du har, privat på meddelande om du vill. hur stor, månadshyra osv...

• Annamus

Snöig: Minst ett halvår tror jag man måste stå i kö för att ha chans på en trea. Vi har ett års kötid nu och vi står som 1-5 på hälften av de treor som finns ute just nu. Andra hälften står vi på 6:e, 6:e och 53:e plats. Den vi står på 53:e är Älvsbacka. Är supersvårt få lägenhet nära centrum.

• Annamus

Hörni, en paus i lägenhetsfundereringarna. VAD SKA MAN HA FÖR BILBARNSTOL.

Okie, jag vet det är ett tag kvar innan det e dags att byta men... man har ju inte pengar i mängder, dags å börja spara... vad ska man ha? Törs man köpa begagnat?

• Annamus

Maltazar: Ja köpa av nån bekant vore ju bäst kanske om man ska köpa beggat, så man vet säkert vad den har gått igenom liksom... Definitivt intressant. Det är väl från 6-9 månader nånting man börjar behöva en sån va? Minns vi behövde den tidigt med Mattis för han blev så lång så fort... Kolla gärna vad den heter så kan jag kika på internet på likadana och se...

• Annamus

Ah, bra. Jag har kikat på Acta Graco och det verkar vara bra stolar. Tror dock att det inte var en sån vi hade till Mattis. Vi sålde den såklart, trodde faktiskt inte på fler barn.

Nu ska vi ut och titta på lägenheten i Skelleftehamn idag. Men egentligen tror vi nog den är lite för dyr för vår smak. Dock KAN den ju helt enkelt kännas som ett hem för oss och då kanske pengar får betyda mindre...

• Annamus

OK, vi var och tittade på lägenheten i Skelleftehamn idag. Den var skabbig, rejält skabbig. Så den blir det inte. Ska till Kåge imorgon och kika på en vanlig trea på Brännsvedjan, och det lutar åt att det blir den.

Vilka bor i Kåge nu då, eller ska flytta dit. Hörde en i alla fall, eller var det två? Barn? Går dom skola? Dagis?

• Annamus

Bummelumman: Så kul! Vart bor du? Hus antar jag? Hur länge har du bott där? Jag bodde ju i Kåge nära ett halvår och jag vet vi kommer trivas finfint där, även om det får bli Brännsvedjan tills vidare. Men guh nu säger jag för mycket, vi har inte sett lägenheten ännu juh!

• Annamus

Hally: Jo jag har tittat på lägenheten och vi har skrivit kontrakt. Så nu blir vi Kågebor igen! Det känns jättebra faktiskt. Enda är ju ryktet som området har då, pga alla asylsökande som bor där mellan varven, men jag är inte orolig. Jo Nadja är väl ett halvår äldre än Mattis bara, men hon är en 01-a va? Mattis är en 02:a så han börjar förskoleklass till hösten iaf. :)

• Annamus

BcSvensk: Vi flyttar den 1:a april, ev tidigare om renoveringen av lägenheten e klar. Det beror på om dom måste byta parkettgolvet eller ej. Jag hoppas på att dom byter förstås. För oss spelar det ingen roll å flytta in lite senare. Hoppas det blir nya tapeter i alla rummen åxå, och en ny spis, samt lite småsaker...

GOD JUL på er flickor!

• Annamus

bendito: Jag var dit och köpte en tröja idag. Inte mycket kvar i storleken medium kan man säga... hehe. Tröjan jag skulle ha visste väl inte jag den skulle vara på rean, damnit var tvungen köpa en Large nu då... men det visade sig funka ypperligt... tror Ginas Large inte är SÅÅÅ stort ändå...

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~