Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Felicia: Jag rekommenderar faktiskt HM och Gina tricot när du går ner i vikt. Varför? Det är billigt och du kan därmed prova dig igenom flera stilar. Tro mig, det är inte lätt att hitta "sin" stil. Jag har då inte gjort det riktigt ännu... sen försvåras det lite av att glädjen över den stora viknedgången grusas av att magen hänger utanför de balla jeansen och att brösten trillar ur bhn så fort man böjer sig fram. Hahah. Så är det för mig iaf. Men jag firar ju snart min 2-års dag, den 1:a februari äre. Jag vägde mig nu och jag har gått ner exakt halva mig själv. Väger 65 kg och har gått ner 65 kg.

• Annamus

Maltazar: Hade du köpt billig färg på Rusta eller nåt sånt? Jag undrar vad det kostar att måla om ett helt rum? Vi ska ju kanske köpa hus... undrar liksom om det blir billigare med tapeter eller med billig färg... Brorsan kan fixa tapeter billigt i alla fall... Ja... och alltså är färgen på Rusta sämre för den e billig eller?

Ja alltså jag är nervös. Vi har som vunnit budgivningen på ett parhus i Skehamn dårå, men det e privat så jag e hela tiden rädd nåt ska gå snett och att han ska dra sig ur eller nåt... Vi ska på banken idag och sedan på kvällen ut i Skehamn och snacka med snubben och komma överens om detaljer. Är det nåt man bör komma ihåg? Jag är så förvirrad! Har aldrig köpt hus förr juh!

• Annamus

Hally: Ja det är ett parhus på 114 kvadrat plus 50 kvadrat källare med hobbyrum och tvättstuga. Det är ett köpeshus, ingen bostadsrätt. Från 60-talet nånting, 63 tror jag.

Nä jag tycker inte själv heller det är optimalt med färg istället för tapet. Och jag får tag i tapeter billigt dessutom. E mer att måla det känner jag att jag behärskar och kan göra närsomhellst utan att gubben e hemma eller nån av mina släktingar kommer och assisterar... Åsså det att ska det tapetseras så vill jag göra det ordentligt och dra bort alla de lager tapet som troligtvis ligger där under... Men det är ju ingen stress, sonens och dotterns rum är de enda som behövs tapetseras och det är ändå inte nåt äckligt me rummen liksom... bara att tapeterna definitivt inte är barntapeter och dessutom har det lossnat på vissa ställen. Bara hänga upp nåt över. I sonens blivande rum finns en bård... funderar på att bara isolera den bården med målartejp och måla den bården (som nu e nå vuxna blommor) i svart och sätta klistermärken eller schabloner me döskallar eller nåt på... kan ju vara ett billigt alternativ... vi får väl se... :) Först ska vi verkligen få kontrakt på huset. Inflyttning i juni verkar det som.

• Annamus

Malle: Tack! Jag hoppas innerligt allt går vägen!

Pissypopi: Ja de fick tid åtta! Så jag sitter på nålar nu och väntar på sms!!!

• Annamus

Ja jag behöver ju en åxå snart! Dom e SÅ svindyra!

• Annamus

Ida har fått en flicka!!! Om jag inte minns helt fel så var det 2710 g och 45cm!!! Ida trodde nog mest på en stor kille själv, och så kom det en liten tjej! Och SÅÅÅÅ söt är hon åxå! *gråter en skvätt till*

• Annamus

Jag är för OLIVIA helt klart! Finns inget finare bland alla förslag!!!! Alexander och Olivia, HUR fint som helst!

• Annamus

Peda: Det e ju så olika i storlek fast det heter samma... jag har flera 68:or på anja nu och några 56:or faktiskt. Även om merparten av det hon använder är 62. Men köpte ju tex en body i 68 och en i 62 samtidigt nu. 62:an får jag lägga undan medan 68:an kan hon ha nu! *skrattar*

• Annamus

Peda: Det varierar till och med svårt inom Lindex åxå.Velourbyxorna tex. Jag valde mellan 62 och 68, och två olika modeller. Till slut tog jag 62 av den ena modellen och den var lika stor som 68 av den andra, dessutom med längre muddar så den räcker ännu längre.

• Annamus

Våran TV har tvärdött. Så nu tänkte jag höra med er på FL här om någon har en tv att låna ut eller sälja billigt. Låna går det såklart bra med vad som helst, att köpa ska det vara billigt, och minst 21 tum. I husplaner och allt finns det liksom inte med ett tv-köp på 10-15000 liksom... *suckar* Bara inget mer går sönder damnit!!! *ynkar*

• Annamus

Pissypopi: Det låter grejt, hör med honom. Peda skulle åxå kolla upp om deras extratv gick att få lös. HUVVA vilken dyr grej det är en tv... Vi köpte ju våran bara för ett och ett halvt år sedan åxå, då begagnad, och så tvärdör den bara... *muttrar* Vi får nog spara lite tills vi kan köpa en ny med garanti i alla fall så man kan lämna tillbaks den om den tvärdöd inom ett par år. ;)

• Annamus

Pissy: Perfekt! Då kan vi komma och hämta den när vi kommer och köper bilbarnstolen juh!

Maltazar: Jadu, Mattis har klippt sig åxå ett par gånger. Men inte säkert det e sista gången bara för du blir så arg. Det kan hända en hel del under åren. Min stora lillebror tex. rakade av ena ögonbrynet på min lilla lillebror... hahaha. Tokigt!

• Annamus

Peda: E bara söka på wallies och cars på tradera så hittar du. Just nu finns det uppdelade paket så man måste inte köpa hela kittet liksom...

• Annamus

Peda: Förresten såg jag dem på Barnens Hus idag åxå, under 200 kr för hela stora paketet... :)

• Annamus

Okidejs tjejjer! Nu har vi skrivit på kontraktet, nu har vi blivit med hus! Parhus i Skelleftehamn närmere bestämt!

• Annamus

Madigan: Nä jag hörde inget om det med Mattis heller och inte med Anja heller egentligen, inte förräns Mammasknoddar fick sin bäbis hörde jag talas om det. Har hört att man inte ska ta bäbisarna på öppna förskolan förräns de är 3 månader men det lät inte heller vara så blodigt allvar, speciellt inte om man som vi, har ett syskon som redan drar ham allting från dagis.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~