Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Maltazar: Det enda jag upplever är att om man ska ha exakt symetri så är det lätt att det ser ojämt ut... om man sätter dem som en trappa eller på annat sätt lite mer huller om buller, behöver man inte vara så exakt när man sätter upp dem... Kanske en höger, en vänster och en höger igen? Med tvn mitt på det?

• Annamus

Grattis Felicia. Jag håller tummarna att allting går lika bra som för mig.

Uscha Kixi! Låter himla obehagligt kan jag lova!!!

Tänkte göra reklam för min bilddagbok: http://ylvali.bilddagboken.se/ Har haft den ett bra tag men har först på sistone börjat uppdatera den. Senaste bilderna jag satte in är från den 10:e juli, kretaresan, och ÅÅÅÅH va man längtar till sommar. I övrigt har jag hela jul och nyår dokumenterat bland annat. Gå och kika!

Stor kram på er alla vill jag skicka i början av detta nya år. Utan er alla, men speciellt några, har detta sista året blivit mycket annorlunda. Tack ska ni ha för att ni finns!

• Annamus

Hally: Jag har frågat tidigare säkert men e lite förvirrad. Vart är det ni har köpt hus? I Kåge förstår jag, men vilket område? Nu sitter jag ju och ska söka dagisplats till sonen jag med, känns lite fel när han ska gå så pass kort tid, men samtidigt KAN jag damnit inte pendla in till stan för dagis och dessutom vill jag han ska snabbt lära känna nå barn ju!

Vet du eller någon annan för den delen vart barnen går i Förskoleklass i Kåge? Finns det bara ett ställe eller flera?

• Annamus

Ja det är ju andra sidan av ersmarksvägen vi ska flytta till så... men allvarligt så finns det en jättebra dagmamma relativt nära ert område, Annika, hon bor i hus i skogen, skitamysigt! Mattis gick där...

• Annamus

bendito: Kåge och Morö backe är en vårdcentral ihop liksom... vissa dagar äre på ett ställe och andra dagar på ett annat. Nåt sånt.

• Annamus

Peda: Angående potatisgratäng så har jag ett tips där, om du inte provat det tidigare. Jag brukar göra så här med min gratäng: Stor stekpanna med höga kanter, margarin, steker riven lök först om jag ska ha lök alls i. Sedan sätter jag på potatisen, ibland grovriven, ibland skivad, och så häller jag på mjölk därpå och sedan spär med grädde då och då. Låter jag koka tills potatisen är precis nästan färdig. Rör om och saltar och pepprar under tiden dårå. SEN häller jag över i en ugnsfast form och sätter osten på och gratinerar enbart i ugnen. Då slipper man så sliskig ugn. Och det blir en god gratäng dessutom.

För övrigt så, ja, Mattis hade en mycket bra födelsedag och vi är alla mycket nöjda. Nu är nästa firande min egen födelsedag oc jag funderar redan nu på vilka barn jag ska bjuda. Hrm. Nej. Men däremot så blir det ju dop den 17:e februari.

• Annamus

Jo hon heter redan Anja Maritha Mustonen. Efter min mamma som inte lever längre.

• Annamus

Jag fick då dagisplats på "slussen" i Kåge fick jag veta nu. Mattis som nu är nyfyllda 6 storpojksår ska få börja där den 18 februari redan, och då pendlar vi till Kåge. Bättre det så han får lite tid i Kåge innan sommaren kommer. Någon som ska ha sitt/sina barn där?

• Annamus

Mammasknodd: anja sov bra den natten faktiskt, bara sweet. Somna sent men...

Hally: Det finns en enda lägenhet ledig i Kåge just nu och det är tyvärr en kölägenhet. Men jag skulle ringa till Skebo om jag var er, och förklara. Det kan ju finnas någon lägenhet som ska renoveras som dom inte lagt ut ännu eller nåt liknande. Annars går det sätta ut en annons på ica där, för jag vet det finns några privata, äldre hus som brukar hyras ut...

• Annamus

Vi har fått ett skumt "problem"...
    Jonas har nog sannolikt uppfyllt kravet för Lagen om anställningsskydd nu i juni, då dom har ändrat det från 3 års vick till 2 års vick. Så vips så har han fast jobb... Vi trodde ju han inte skulle få det förräns tidigast om 1.5 år dårå... därför vi skulle flytta till Kåge i lägenhet. Men asså... hade vi vetat det hade vi aldrig valt att flytta, utan istället börjat spara lite pengar och betala av skulder och leta hus på en gång liksom. Så nu ska vi böna Skebo att vi slipper flytta! Heh...

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~