• Casper2004

Vecka 11

oj tiden går ganska fort ändå och jag mår kanon förrutom att jag e super trött...hur mår ni??

Bebis i magen vecka 11 nu!
  • Svar på tråden Vecka 11
  • Phoca vitulina

Hej hej!
    Här är en till i v. 11 (prel. BF 16 juni). Jag mår just nu helt prima. Är inte trött längre, inte illamående längre och lugnet börjar att infinna sig... Det är vårt första barn, så vi är lite nojjiga.

Imorgon ska vi på inskrivning. Har du varit ännu?

Må väl!

• LedsenÄngel

Hej! Jag är oxå i v.11! Enligt bm alltså, för här blev det v.12 för nån dag sedan.

Jusst nu sitter jag uppe för att ja inte kan sova. Lustigt, jag som brukar vara död jättetidigt om kvällarna. Mysko.

Magen värker hela tiden, men det är tydligen normalt. Växer ju och donar där inne kan jag tänka mig

• Casper2004

ja vi var på inskrivning den 13 november!
    Har ni kännt nåt i magen ännu?jag är nästan säker på att jag kännt räkan men är ändå inte helt säker!kände i vecka 15 med sonen!

• LedsenÄngel

casper2004: nä, inte vad jag vet iaf. Har bara jätteont. Var vaken till kl.3 i natt för jag hade så ont. Tog alvedon men de hjälpte inte.
    Sitter å käkar frukost nu...
    Försökte ringa min bm men dom har tel.tider bara. Om man måste prata med dom då?!

Eftersom det är din andra så kan du känna mycket tidigare Hur känns det? Hur vet man att det är bebben? Det är ju så mycket annat som bubblar å grejar...

• Edwins mamma

Jag är nu i v12. Mitt illamående börjar så sakta avta och nu är det bara någon gång i veckan jag mår illa. Lite nervös innför kommande nupptest jag ska göra på onsdag. Man undrar lite hur man reagerar. Jag tänker mycket på om det säger nej men det här hjärtat slår inte. DÅ dör ju jag också!! Fy de får gärna vara onsdag så det är gjort.

• Lyckorus 2008

Hej tjejer, 

jag är i v 11. 
    är hemma idag (och igår) för jag har ont i huvvet & är illamående.
    Tror att det är en släng av flunsan PLUS graviditeten.
    Jag är trött och slö som få.. rör knappt på mig.. 
    Tränar ni?! Usch! Måste komma igång med det så man inte blir stor som en val. Är redan lite mullig.
    Jag ska göra ett till VUL nästa vecka. Har svårt att fatta att det ligger nått i magen.
    Vi gjorde ett VUL i v 6, men nu ska vi tillbaka i v 12. Skönt att se om hjärtat tickar.
    Nån annan som har svårt att förstå att det gor en bebbe i magen?
    Annars är jag superkänslig mot kött. Och nära att spy flera ggr om dan - men det kommer aldrig ngt. 
  • Phoca vitulina

Halli-hallå igen allihopa!
    Nu har vi varit på inskrivning. Det känns lite mer riktigt när man sitter och pratar med en främmande människa om sin graviditet. BM var jättetrevlig! Ser fram emot nästa möte, men innan det är det dags för UL. Det lär väl bli efter nyår någongång. Har ni fått tid till det?

Lyckorus 2008: Jag går på vattengyma 2 gånger i veckan. Det är toppen!!! Härligt att få känna sig lite viktlös... Jag har ändå gått upp nästan 2 kg redan, men det är ju liksom inte läge för att banta precis! Vikten är ju en sak.. huvudsaken att man mår bra!

Ha en toppen helg!

• Lyckorus 2008

Hej Phoca & alla andra,

jag har redan varit på inskrivning och ett VUL. Ska på ett till VUL nästa vecka igen, jag är så nyfiken/orolig & vill kolla att hjärtat tickar. 
    ska på mitt STORA UL den 10/1. Längtar som bara den.
    idag har jag varit hemma å mått illa, sen drömde jag om tacos i tre timmar så nu har jag shoppat tacos. haha. sen när jag kom hem höll jag på att kräkas.
    Fi fan 
  • LedsenÄngel

Träna för mig känns låångt borta! Har ingen ork till det. Försöker fixa här hemma ist så att det ser snyggt ut!
    Fast man blir ju helt slut av att dammsuga.

Jag har mitt UL 2:a januari!! Längtar jättemycket.

Det kan kännas lite overkligt ibland ja, men när man mår illa och bara vill spy blir man vackert påmind i gen

• Phoca vitulina
    LedsenÄngel skrev 2007-11-26 12:32:16 följande:
    Träna för mig känns låångt borta! Har ingen ork till det. Försöker fixa här hemma ist så att det ser snyggt ut!Fast man blir ju helt slut av att dammsuga.Jag har mitt UL 2:a januari!! Längtar jättemycket. Det kan kännas lite overkligt ibland ja, men när man mår illa och bara vill spy blir man vackert påmind i gen
    Jag har inga jätteproblem med tröttheten längre, men har blivit andfådd rätt så mycket den senaste tiden. Köpte järntabletter i helgen, för det kan ju bero på det...

Dock blev jag sjuuuuukt trött i helgen då jag bakade 95 stycken lussekatter. Kanske lite i överkant... Borde nog ta det lite lugnare i år. Men det är mysigt med advent och lite julstök hör ju till.

Jaha, då går vi väl snart alla in i den efterlängtade v. 12. Ska vi göra en ny tråd för detta eller fortsätta här. Enligt BM var detta i lördags för oss, men enl. min egna beräkning är det idag. Enligt FL är det dock inte förrän på onsdag. Knas att det skiljer så mycket. Alla har ju samma uppgifter att utgå från...

Ha det bra alla och ta det lugnt med julstressen!!! (LÄS: baka inte 95 lussekatter... )
Svar på tråden Vecka 11